Jde tak, že po zapojení do síťe jde cca 10 s, pak na cca 10s vypne. Nebo jen jednou pumpne a hned se zastaví nebo je jen slyšet, jak se na 2s sepne relé.
Kompresor se mi zdá v pořádku, nevydává nějaké neobvilké zvuky. V čem může být problém?
Děkuji za rady.
(zpětně dodány obrázky)
Naposledy upravil dayslypper dne so únor 07 2009, 14:34, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: pá únor 06 2009, 18:49 Předmět:
Sám můžeš zkusit jestli je dobré relé. Při výměně kompresoru se musí okruh znovu naplnit chladivem. Místo starého freonu R12 se dá použít do tohoto systemu R134. Ale to už je pro chlaďaře.
Založen: Apr 28, 2006 Příspěvky: 299 Bydliště: Praha / Česká Třebová
Zaslal: pá únor 06 2009, 19:59 Předmět:
A to se teda vyzkouší jak? mě se zdá, že to spíná. Předpokládám, že výměna relé by se ještě vyplatila. To snad otevření chladícího okruhu nevyžasduje. A snad ani motor.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2594 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá únor 06 2009, 20:31 Předmět:
Erny napsal(a):
Sám můžeš zkusit jestli je dobré relé. Při výměně kompresoru se musí okruh znovu naplnit chladivem. Místo starého freonu R12 se dá použít do tohoto systemu R134. Ale to už je pro chlaďaře.
To nejde tak jednoduše říct.Musíš zjistit jakej tam je olej.Jestli ester nebo syntetika.Zrovna za R12 nelze napouštět R134a.Musí se dát chladivo odpovídající výkonu chladiva.
Jo a novej kompresor stojí pomalu jako nová lednice. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: pá únor 06 2009, 20:40 Předmět:
Vím, řekl jsem to jen v kostce. Pár let jsem se chlaďařinou živil.
Po výměně oleje(nové kompresory jsem kupoval již naplněné), místo R12 R134 v pohodě.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2594 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá únor 06 2009, 20:49 Předmět:
Jo jo jasně dřív se to tam do toho pralo.Už i teď se silně omezuje náhrada za R12.Bylo to R22 a za r 22 je R401 a R409.A i to se už dává jen výjmečně.Snažej se tim vyřadit z provozu starý zařízení. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: pá únor 06 2009, 20:58 Předmět:
Pozor R22 má podstatně vyšší kondenzační tlaky než R12, absolutně jiný kompresor.... Ten stavěný na R12 to nezvládne.
I dnes občas nejaké starší chladící zařízení (píšu to schválně takto),nejen lednice opravím ale jen okrajově. Používám tu R 134 a je to v pohodě i když ještě mám malou zásobu R12.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 06 2009, 21:13 Předmět:
Chlapi, zadržte se strašením Toto je typická Calexácká závada, Nesepne pomocný kontakt relé, motor se nemůže pořádně rozběhnout, zvýší se proud a vypne tepelná pojistka, potom za chvíli se ochladí a znovu sepne a celé se to opakuje dokola. Vyjmi to relátko, je tam na třech kolíčkách v motorové krabičce vzadu, musíš dosti zabrat, ale jde to ven. Sežeň si jiné a bude to zase makat. Kdyby jsi ho nesehnal, mám nějaké doma. Už jsem to opravoval u více mrazáků. Jinak to jde vyzkoušet, pokud při zapnutí spojíš na chvíli pomocné kontakty na relátku, mělo by se to normálně rozběhnout a běžet než vypne, pak by jsi to musel sepnout znovu. Ale na vyzkoušení zda je dobrý motor ti to stačí _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: pá únor 06 2009, 21:47 Předmět:
dayslypper napsal(a):
A to se teda vyzkouší jak? mě se zdá, že to spíná. Předpokládám, že výměna relé by se ještě vyplatila. To snad otevření chladícího okruhu nevyžasduje. A snad ani motor.
Úplně mi tento příspěvek vypadl
JENYS už dal správný návod.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 06 2009, 21:51 Předmět:
Erny napsal(a):
dayslypper napsal(a):
A to se teda vyzkouší jak? mě se zdá, že to spíná. Předpokládám, že výměna relé by se ještě vyplatila. To snad otevření chladícího okruhu nevyžasduje. A snad ani motor.
Úplně mi tento příspěvek vypadl
JENYS už dal správný návod.
Ahoj Erny, ty stará vojno Ozvi se někdy _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 07 2009, 11:05 Předmět:
dayslypper napsal(a):
Erny: Doufal jsem, že co to dělá a nedělá jsem už popsal v úvodním příspěvku.
Jenys: Díky, to jsem potřeboval slyšet. Oddělal jsem tedy kryt, jaké dráty mám tedy spojit abych to vyzkoušel?
I když relé od Calexu asi nebude problém sehnat, musí se vyměnit? Nestačí jen očistit nějaké kontakty?
Tak jestli si to ještě dobře pamatuji, tak by jsi měl spojit 1 s P , je to na tom relé vidět. Jde o to, aby se dostalo napětí do obou vinutí, ale jen co se rozběhne motor, pak odpoj propoj. Bude stačit se jen dotknout. Nespoj si to s modrým, nebo žlutozeleným drátkem Můžeš zkusit kdyby relé nefungovalo se do něj podívat,ale asi to neopravíš. To relé je tam jen nacvaknuté do té základny. Schéma máš na krytu svorkovnice. Ale jak to vidím, byl ten kryt vůbec nasazený Tak mnoho úspěchů _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.