Zaslal: so únor 21 2009, 13:47 Předmět: menič 12/110V
Ahojte, nej som elektrikár a potreboval by som vyrobiť menič napätia do auta. S 12V na 110V výkon čo najväčší. Dá sa to? Ak áno ako? Poznáte kde by mi upravili trafo. Alebo existuje niečo také? Výstup potrebujem 110V jednosmerní prúd. Verím že sa to dá lebo keď ide vyrobiť 220 tak musí siť aj 110, nie? Vopred ďakujem. Na nete som sa k tomu nedopátral
Co si představuješ pod pojmem "co největší výkon" ? Při cca 300W bude odběr z baterie cca 28A.
Vyrobit měnič pro 110V= nebude problém, jde jen o způsob připojení k rozvodu ve vozidle a o nějaký rozumný výkon.
Viděl jsem maníka jak přijel s autem,otevřel kufr, kde měl cca 1kW zesák,pustil to na plný pecky a za 10-15minut sháněl někoho kdo by ho roztlačil,nebo půjčil startovací kabely.
To bude problem.
1.U nas na SK ani v Europe nie je bezne potreba vyrabat 110V z 12V.
Su bezne menice z 12/24V na 230V. Su bezne menice z 230V na 110V.
Ale su to menice DC/AC. Menice z 12V na 110V DC/AC nie su bezne predavane. A zohnat menic z 12V na 110V DC/DC (ako pises ty) bude este vacsi problem.
2.Ano je mozne to urobit. Ale ako je zjavne z prispevku a aj pises:"nej som elektrikár ", je to pre teba takmer nemozna vec. Nie je to ani zdaleka take jednoduche ako previnutie trafa.
Radsej napis co potebujes vyriesit a hladaj iny sposob riesenia.
Ahoj vyrábam si vodíkový šetrič paliva. Odber tohto zariadenia bude asi 0,25 až 0,5 A. Ale chcem tam mať rezervu tak ten menič by som chcel mat aspoň na 1 až 1,5 A. Teraz to funguje na 12V DC, ale najkvalitnejší rozklad vodíka a kyslíka je pri 110V DC. Tak by som chcel vyskúšať čo to spravý pri 110 V/DC. Cena? Navrhni a dohodneme sa neako.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12407 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne únor 22 2009, 19:00 Předmět:
Tak to mám lepší nápad. Sežeň někde pár kg kovového sodíku, instaluj do kanystru a kapej na to vodu, nejlépe kladně polarizovanou. Dá se použít i velká injekční stříkačka jako forsáž. Uvídíš jak to pojede a žádný měnič a podobný nesmysly nepotřebuješ.
Založen: Jan 14, 2009 Příspěvky: 456 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne únor 22 2009, 19:29 Předmět:
citace:
Tak to mám lepší nápad. Sežeň někde pár kg kovového sodíku, instaluj do kanystru a kapej na to vodu, nejlépe kladně polarizovanou. Dá se použít i velká injekční stříkačka jako forsáž. Uvídíš jak to pojede a žádný měnič a podobný nesmysly nepotřebuješ.
Tady chce někdo vyletět do povětří! Sodíku bych se vyhejbal obloukem, ale pokud se ve vodě rozpustí louh sodnej, tak v tom se dělá elektrolýza vody úplně parádně, vzniká jen kyslík a vodík, nepotřebuješ přitom kdovíjak velký napětí.
2Drey:
Tak to je pohodička, necelých 200W, s proudovou ochranou (při dosažení určitého proudu se začne chovat jako proudovej zdroj), pokud by ti stačila jen deska bez nějaký krabičky a dalších blbostí, tak řekněme 1200,- resp. 43 ojro. _________________ Když všechno selže, přečti návod.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12407 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne únor 22 2009, 19:38 Předmět:
Ještě lepší spořič paliva, než ten vodíkový, je direktivní zplynování paliva. Spočívá to v tom, že výfukové potrubí má na sobě instalovan výměník, který přímo ohřívá palivovou nádrž. Ta musí být samozřejmě utěsněná a v tlakovém provedení, třeba sada tlustostěnných PET nádob (od mycích prostředků vydrží větší tlak než takové ty od Ležáku nebo Měšťana). Po zahřátí dochází k tomu, že se palivo hrne samo do motoru, není třeba palivového čerpadla, dokonce i motor s karburátorem se mění na motor se vstřikem paliva ! a ty jsou jak známo nejlepší. Není to sice tak dobré jako PM co vynalezl nějaký MFAAA, ale dá se to udělat na koleně a je to fakt účinné.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.