Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32251 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 15 2009, 19:27 Předmět:
Když dám dohromady motor z lokomotivy a k tomu 100 koleček od kočárku, myslíš, že z toho bude kamión? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po březen 16 2009, 16:47 Předmět:
750 Ah kapacita, to znamená 75A standardní nabíjecí proud. Trafo 24V/1000 VA bude slabé, leda, že by tam byl nějaký DC-DC měnič na 12V. Buď s tyristory a s velkou tlumivkou nebo nějaký středo-vysokofrekvenční FETem.
Pokud to má ovšem být jednoduché, robustní a trotlfest, asi bych nejdříve odzkoušel nějaké solidní svařovací trafo + přidat usměrnění. Má to regulaci proudu a měkkou charakteristiku proudového zdroje. Třeba takové JS90, to by mělo 75A vydržet s větrákem trvale. A regulaci má ve stupních 55-70-80 ... A. V poslední době je na JS90, popřípadě RTB3 docela slušné množství inzerátů - viz například www.svarbazar.cz .
Nakonec - nabíjet by se to dalo asi i invertorem. Ty mívají regulaci už od 5-10A a zatěžovatel 100%/75A má každý slušnější.
750 Ah kapacita, to znamená 75A standardní nabíjecí proud. Trafo 24V/1000 VA bude slabé, leda, že by tam byl nějaký DC-DC měnič na 12V. Buď s tyristory a s velkou tlumivkou nebo nějaký středo-vysokofrekvenční FETem.
Pokud to má ovšem být jednoduché, robustní a trotlfest, asi bych nejdříve odzkoušel nějaké solidní svařovací trafo + přidat usměrnění. Má to regulaci proudu a měkkou charakteristiku proudového zdroje. Třeba takové JS90, to by mělo 75A vydržet s větrákem trvale. A regulaci má ve stupních 55-70-80 ... A. V poslední době je na JS90, popřípadě RTB3 docela slušné množství inzerátů - viz například www.svarbazar.cz .
Nakonec - nabíjet by se to dalo asi i invertorem. Ty mívají regulaci už od 5-10A a zatěžovatel 100%/75A má každý slušnější.
Tato baterie se ve firmě nabíjí nabíječkou 29 A takže si myslím že 40 A bude stačit.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po březen 16 2009, 23:40 Předmět:
40A ss z toho dostanete, ale ne s jednoduchou regulací přes tyristory bez tlumivky. Respektive záleží na napětí baterií. Pokud to budou 12V, tak ne. Úhel otevření tyristorů pro 12V se bude pohybovat okolo arcsin(12/(sqrt(2)*24) pro odporovou zátěž, pro akumulátor ještě méně - akumulátor se nabíjí jen takovými proudovými špicemi. Efektivní proud vinutím je pak podstatně větší než ss složka proudu na výstupu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.