Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

regulace lodniho elektromotoru na 12V K.O
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pagotamd



Založen: Jul 05, 2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 12:29    Předmět: regulace lodniho elektromotoru na 12V K.O Citovat

prejel jsem si cast sveho lodniho elektromotoru autem ,tu plastovou cast kde je zabudovana i regulace rychlosti

puvodne mel motor 5rychlosti a 2jako zpatecka na plny vykon odber asi 50A

ve vysypane regulaci jsem nanasel niz zvlastniho otocny segment a par plíšku

do regulace vedou dva kabely cerna+cervena primo z baterie
z regulace vede dale cernej+cervenej+modrej+zlutej kabel duralovou trubkou primo do motoru

potreboval bych vedet jestli lze zapojit motor nejak naprimo prez jeden spinac a bud bude motor vypnuty nebo pojede na plny vykon "puvodne 5ta rychlost"
dekuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 13:47    Předmět: Citovat

mělo by to jít, při startu bude velkej proudovej odběr, ale pokud budeš mít kvalitní spínač...
a nebo si postav obyč PWM regulátor a mužeš výkon regulovat pomocí potenciometru Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 14:07    Předmět: Citovat

ještě pozor! je to DC motor? nebo jakej? Pač to vypadá že je tam střídavý Sad
Pokud obyč DC tak třeba s malou upravou http://www.ges.cz/?page=index&or=sort&ipp=12&lang=cz&cur=CZK&gcat=XN244&of=1&inc=detail&gesid=GES07800037, s několika upravama (je tam schema)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pagotamd



Založen: Jul 05, 2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 16:02    Předmět: Citovat

vyfotil jsem jak ta regulace vypada ,ty kabely omotane cernou paskou jsou privod z baterie ,foto mizerne ale fotak ma nekde manzelka a uz nevi kde o)

tendle motor uz bych pouzil pouze jako pohon mojeho specialniho kajaku ,takze by bylo dobre reseni udelat pouze nejaky vypinac zapnuto-vypnuto a aby mohl byt 2m od uchyceni motoru na konci lode

dale bych se chtel zeptat: jeste nez jsem motor poskodil musel jsem prodlouzit kabely od baterie z puvodnich 2m na 4.5m -nemuze mit takto prodlouzeny kabel nejaky negativni vliv na spotrebu proudu ? a vykon motoru ,muj special jezdil sice nadherne ,ale chtel bych to overit, protoze jsem elektro lama
pokud moje upravy kajaku pro elektropohon chci mit dotahnute dokonce ,musim zacit studovat Razz



Snímek 001.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Snímek 001.jpg
 Velikost:  133.19 kB
 Staženo:  78 krát


Snímek 002.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Snímek 002.jpg
 Velikost:  113 kB
 Staženo:  99 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 16:38    Předmět: Citovat

To vypadá. že je to "jen" přepínač, který kombinuje vinutí pro jednotlivé rychlosti. Žádnou jinou regulaci na obrázku nevidím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 16:45    Předmět: Citovat

zajímavej přepínač na 50A... silové kontakty, pak není co řešit pokud ti nevadí že nebudeš moct regulovat výkon, tak si dej jen vyp/zap ale nějakej kvalitnější aby se ti hned nespekl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pagotamd



Založen: Jul 05, 2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 16:59    Předmět: Citovat

tu je jeste detajl tej regulace"prepinace" po rozebrani popraskanejch dilu

jak to mam zapojit naprimo-aby motor bezel napno, tak abych mohl umistit vypinac zap/vyp nekde v pulce kabelu od baterie k motoru ?

nevim hlavne jak napojit ty dva kabely z baterie na ty 4 co vedly z toho prepinace rychlosti



Snímek 003.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Snímek 003.jpg
 Velikost:  78.82 kB
 Staženo:  87 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 17:08    Předmět: Citovat

Kdybych to řešil já, tak se snažím složit alespoň přibližně přepínač do původního stavu a podíval bych se, které kontakty (dráty) jsou v jednotlivých polohách propojeny. Pak si vyber jen polohu která se ti hodí a propoj dráty stejným způsobem. Jeden drát přeruš a dej na něj vypínač dimenzovaný na maximální proud. Pokud to cheš ovládat na dálku, nemusíš tahat silné dráty, ale použij dráty původní a na dálku si přitáhni jen ovládání patřičně dimenzovaného relé. Relé bude v okamžiku sepnutí odebírat nějaký proud v řádu 100vek mA. To je ale docela zanedbatelné proti odběru proudu motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34281
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 17:27    Předmět: Citovat

Akurat to rele na 50A asi nebude uplna sranda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 17:50    Předmět: Citovat

tak víc relé paralelně by šlo použít, ikdyž je to takové...
co stykač?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 17:51    Předmět: Citovat

Relé 80A
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=634-554
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8010
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 18:18    Předmět: Citovat

Davidus napsal(a):
tak víc relé paralelně by šlo použít, ikdyž je to takové...
co stykač?
nešlo, nejde totiž o průběžný proud ale o impulz při zapnutí a jedno z paralelních relé bude vždycky rychlejší.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4270
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 18:58    Předmět: Citovat

ty dráty nevypadají , že by byly určené na 50A . Nevím jak je to zapojené, jen mě napadlo soused přinesl na opravu synovo auto na 12V aku s dvěma motory a mělo dvě rychlosti které se řadily pomocí přepínačů, 1: motory do série 2: motory paralelně , ale jinak myslím, že 30A autorelé to v pohodě zvládnou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardalosos



Založen: Jan 08, 2009
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 19:10    Předmět: Citovat

zdravím,napiš o jaký typ (výrobce )se jedná...pár jsem jich už opravoval,neměl by být problém sehnat originál nebo podobný...a takové proudy tam opravdu netečou...byl zabudován v rukojeti řízení?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne červenec 05 2009, 19:28    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Davidus napsal(a):
tak víc relé paralelně by šlo použít, ikdyž je to takové...
co stykač?
nešlo, nejde totiž o průběžný proud ale o impulz při zapnutí a jedno z paralelních relé bude vždycky rychlejší.

právě, nad tím sem se taky zamýšlel Rolling Eyes následnýmu proudu by to pak nevadilo, ale při zapnutí by se u jednoho víc opalovaly kontakty. Nebo přes trand, ale to už bude lepší to relé...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund