Zaslal: ne červenec 05 2009, 12:29 Předmět: regulace lodniho elektromotoru na 12V K.O
prejel jsem si cast sveho lodniho elektromotoru autem ,tu plastovou cast kde je zabudovana i regulace rychlosti
puvodne mel motor 5rychlosti a 2jako zpatecka na plny vykon odber asi 50A
ve vysypane regulaci jsem nanasel niz zvlastniho otocny segment a par plíšku
do regulace vedou dva kabely cerna+cervena primo z baterie
z regulace vede dale cernej+cervenej+modrej+zlutej kabel duralovou trubkou primo do motoru
potreboval bych vedet jestli lze zapojit motor nejak naprimo prez jeden spinac a bud bude motor vypnuty nebo pojede na plny vykon "puvodne 5ta rychlost"
dekuji
mělo by to jít, při startu bude velkej proudovej odběr, ale pokud budeš mít kvalitní spínač...
a nebo si postav obyč PWM regulátor a mužeš výkon regulovat pomocí potenciometru
vyfotil jsem jak ta regulace vypada ,ty kabely omotane cernou paskou jsou privod z baterie ,foto mizerne ale fotak ma nekde manzelka a uz nevi kde o)
tendle motor uz bych pouzil pouze jako pohon mojeho specialniho kajaku ,takze by bylo dobre reseni udelat pouze nejaky vypinac zapnuto-vypnuto a aby mohl byt 2m od uchyceni motoru na konci lode
dale bych se chtel zeptat: jeste nez jsem motor poskodil musel jsem prodlouzit kabely od baterie z puvodnich 2m na 4.5m -nemuze mit takto prodlouzeny kabel nejaky negativni vliv na spotrebu proudu ? a vykon motoru ,muj special jezdil sice nadherne ,ale chtel bych to overit, protoze jsem elektro lama
pokud moje upravy kajaku pro elektropohon chci mit dotahnute dokonce ,musim zacit studovat
zajímavej přepínač na 50A... silové kontakty, pak není co řešit pokud ti nevadí že nebudeš moct regulovat výkon, tak si dej jen vyp/zap ale nějakej kvalitnější aby se ti hned nespekl
Kdybych to řešil já, tak se snažím složit alespoň přibližně přepínač do původního stavu a podíval bych se, které kontakty (dráty) jsou v jednotlivých polohách propojeny. Pak si vyber jen polohu která se ti hodí a propoj dráty stejným způsobem. Jeden drát přeruš a dej na něj vypínač dimenzovaný na maximální proud. Pokud to cheš ovládat na dálku, nemusíš tahat silné dráty, ale použij dráty původní a na dálku si přitáhni jen ovládání patřičně dimenzovaného relé. Relé bude v okamžiku sepnutí odebírat nějaký proud v řádu 100vek mA. To je ale docela zanedbatelné proti odběru proudu motoru.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8010 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne červenec 05 2009, 18:18 Předmět:
Davidus napsal(a):
tak víc relé paralelně by šlo použít, ikdyž je to takové...
co stykač?
nešlo, nejde totiž o průběžný proud ale o impulz při zapnutí a jedno z paralelních relé bude vždycky rychlejší. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4270 Bydliště: u HK
Zaslal: ne červenec 05 2009, 18:58 Předmět:
ty dráty nevypadají , že by byly určené na 50A . Nevím jak je to zapojené, jen mě napadlo soused přinesl na opravu synovo auto na 12V aku s dvěma motory a mělo dvě rychlosti které se řadily pomocí přepínačů, 1: motory do série 2: motory paralelně , ale jinak myslím, že 30A autorelé to v pohodě zvládnou.
zdravím,napiš o jaký typ (výrobce )se jedná...pár jsem jich už opravoval,neměl by být problém sehnat originál nebo podobný...a takové proudy tam opravdu netečou...byl zabudován v rukojeti řízení?
tak víc relé paralelně by šlo použít, ikdyž je to takové...
co stykač?
nešlo, nejde totiž o průběžný proud ale o impulz při zapnutí a jedno z paralelních relé bude vždycky rychlejší.
právě, nad tím sem se taky zamýšlel následnýmu proudu by to pak nevadilo, ale při zapnutí by se u jednoho víc opalovaly kontakty. Nebo přes trand, ale to už bude lepší to relé...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.