Zdravím pánové, nemá náhodou někdo z vás schéma nabíječky pro autobaterie?? Stačí nějaká regulace, víceméně beru cokoliv konkrétního. Několik jsem jich stavěl ale chtěl bych nějakou jinou inspiraci. Mám trafo toroid 16,5V st/200W. Pokud někdo něco máte, pošlete mi prosím na email: denis.sobota@email.cz. Budu vděčný za cokoliv.
Zdravím pánové, nemá náhodou někdo z vás schéma nabíječky pro autobaterie?? Stačí nějaká regulace, víceméně beru cokoliv konkrétního. Několik jsem jich stavěl ale chtěl bych nějakou jinou inspiraci. Mám trafo toroid 16,5V st/200W. Pokud někdo něco máte, pošlete mi prosím na email: denis.sobota@email.cz. Budu vděčný za cokoliv.
V Kauflande býva za 500 aj s ampermetrom. nemáš čo vymýšlať, a hlavne je to sa papierom o kvalite výrobku.
V amaru vyšlo teĎkom svhéma na autonabíječku ze zdroje PC vypadá to chytře. Jinak na tu tvou bych použil pro řízení primaru triak. Stačí ti dva odpory triak diak kond a potenciometr ja ji tak mám a stačí. _________________ Internet - metla lidstva
Nekdy i jedna slusna dioda a zarovky v serii dokazou moc. Je to takova stupidita, ale funguje to super.
Přesně zkoušel jsem konstatní proud (přebíjelo to ) konstantní napětí (obrovské proudy na začátku) ale nejjednoduší jsou tyto věci a hlavně jsou blbuvzdorné _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 06, 2005 Příspěvky: 634 Bydliště: Planeta Zem
Zaslal: so duben 29 2006, 22:30 Předmět:
Klasika trafo 5A 24V a primar zapojiš do serie z kondenzatorom.Na vystup jednocestny usmerňovač/1 dioda/.Kondik tak asi 6uF na 400V/nie elektrolyt!!!/.Ale nezapinaj ju bez pripojenej baterie,to by nedopadlo dobre.
Je to aj na www.belza.cz /Kondenzatorova nabiačka/
Založen: Mar 27, 2005 Příspěvky: 343 Bydliště: Loštice
Zaslal: ne duben 30 2006, 12:07 Předmět:
Taky záleží na tom co od té nabíječky požaduješ,jestli velký výkon,nebo automatiku a nebo šetrnost k akumulátoru.
Já jsem si postavil nabíječku podle AR 90/2B hned tu první,Nabíječka střídavým nesymetrickým proudem,která dává podle volby od jedné periody až do 10,tedy všech period,pokud je zvoleno 50%,tak 5 period nabíjí a 5 period vypne tyristor a baterie se vybíjí pomocí připojené zátěže.
Tím by ,mělo docházet k její částečné regeneraci,viz článek.
Zapojení jsem musel upravit,ale funguje perfektně k mé spokojenosti,doplnil jsem ho ještě reostatem ze staré nabíječky abych si mohl pohrát i s proudem,jelikož je schopna dodat přes 10A.
Nabijení se dá potom kombinovat kupříkladu dvě 10A periody nabíjí a 8 period 0,5A vybíjí,dá se to různě prokombinovat a exparimentovat s tím,ještě jsem ji doplnil pro nabíjení 6V akumul. a možností přepínat vybíjecí zátěž a nebo zátěž úplně vypnout.
Když budu vědět zavčasu,že je potřeba baterku nabít,tak to udělám a třeba i pomalu,ale už se mi stalo,že baterka měla 6 let za sebou a po měsíci stání a mrazu,jsem nenatočil,připojil jsem na baterku nabíječku,nastavil naplno,stejně si nevzala víc než 8A díky jejímu vnitřnímu odporu, a po asi 5-10 min. jsem natočil,na to je dobré mít taky výkonnou nabíječku.
Ted jsem viděl nabíječku v Lídlu,byla nějaká pulzní,maličká stála 500kč,byl to určitě spínanej zdroj,tchán si ju pořídil,není to špatný,ale nedá takovej proud jak bych si přestavoval pro tyhle situace pokud člověk opravdu spěchá.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: ne duben 30 2006, 14:46 Předmět:
ViPali napsal(a):
To vieš to sú takí magori, miesto aby jednoducho kúpili, tak zháňajú súčiastky, montujú, robia neporiadok, ...
a najviac ma vie dožrať, keď žena povie, že rodina z toho nemá osoh.
Tak k tomu nemám co dodat-v Kauflandu a jiných spotřebních obchodech koupí nabíječku jen idiot a pak ještě bude osočovat jiného-chci ji stavět, protože chci nabíjet a ne huntovat baterku a zároveň nemám čas chodit tuto nabíječku reklamovat-asi jsi nikdy podobnou sračku za 500 neměl rozebranou-to bys mluvil jinak-poddimenzované trafo v kombinaci s můstkem na kousku plechu a ochrana bimetalem proti přehřátí ve mě nebudí pocit bezpečnosti a spolehlivosti. Potřebuju nabíječku do autodílny, kde se může stát, že poběží v zimních měsících třeba týden v kuse a bude ládovat větší baterky než 36Ah do š120-na to je ta z kauflandu dobrá, protože ta baterka je dražší jak to auto.
Prostě sám jsi magor, který neví o čem kecá tak mi vlez na hrb a nepiš o hovně. Všem ostatním děkuju za tipy a dodám:
nabíječka by měla ideálně mít regulaci-stačí i skoková, Ametr si sosám i s bočníkem a bude ládovat baterie od 40-150Ah. Beru cokoliv kromě blbých keců, jinak bych tady nepsal. Nad tou kondenzátorovou jsem už taky přemýšlěl, protože je tkzv. blbuvzdorná a to je přesně to, pro co to chci-jak jsem psal, pojede třeba týden v kuse.
To Kocur: nemáš možnost mi dodat to schéma? Amáro neodebírám a tvůj popis byl slušný-potřebuju proud do 10A-nemám čas u velkých baterií čekat 3 dny, až mi ji nějaká hračka z Kauflandu nabije. Mail jsem napsal v úvodním příspěvku. Díky.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: ne duben 30 2006, 22:28 Předmět:
stasek napsal(a):
Denis, co se hned čílíš, nerozumíš srandě? ViPali si dělal legraci z rady, aby sis ji koupil v Kauflandu a ty se do něj navezeš ne zrovna slušně.
Já už tady zažil ledacos, tak jsem možná trochu přecitlivělý proto se tedy omlouvám, pokud jsem nepochopil humor. Doma mi pořád říkají, že nerozumím srandě. Je to tak, asi udělám nějakou jednoduchou nabíječku s tímto trafem, když už ho mám-prostě ať tlačí co umí a s lepším trafem spáchám něco inteligentnějšího na větší power. Nějak už to udělám-měli jsme v dílně startovací vozíky s nabíjením a skončily katastrofálně-trafa připálené naultimo... Proto řeším něco imunního vůči lidské blbosti a za rozumný peníz a zároveň tak, aby to přežilo aspoň 5 let né li více. JInak sorry, pokud jsem někoho urazil...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.