Dobrý den, R Twingo r.v.98 je široký pojem, je potřeba, aby jste napsal kód motoru, jaká tam je ŘJ motoru, v tomto roce může být SAGEM SAFIR s 35 piny nebo s 55piny (to by odpovídalo Vašemu obr.), MAGNETI MARELLI nebo už i SIEMENS SIRIUS32. Potom se dá zjistit, na kterém pinu je výstup pro otáčkoměr, výstupy, které máte označeny na obr.jsou spínací výkonové výstupy pro spínání indukčních cívek. Z ŘJ motoru bude i logický výstup pro otáčkoměr.
Teď jsem našel na německým webu, že když dám na 3 a 4 pin po jednom 10k ohmovým rezistoru, druhé konce rezistorů spojím a připojím k otáčkoměru, tak to prý funguje.
Ano, na pin č.48 je připojeno i vinutí relé. Toto relé spíná napájecí napětí pro palivové čerpadlo,vstřiky atd. Po zapnutí klíčku se přes vinutí relé přivede +12V na pin č.48 a tím ví ŘJ,že jste zapnul zapalování.Následně ŘJ sepne pin č.40 na GND a tím se sepne hlavní napájecí relé a přivede se napětí na pin č.1. Nyní je již elektronika ŘJ napájená a běží. Při následném startování přijde do ŘJ informace od snímače otáček o tom,že se motor točí. ŘJ sepne pin č.48 na GND a tím sepne relé pro napájení palivového čerpdla a dalších obvodů. Tento vývod (pin 4, ale není sepnutý trvale na GND, ale běží tam pulzy 0/12V, které mají frekvenci odpovídající otáčkám motoru. Tyto imp.stačí udržet relé v sepnutém stavu. Kromě toho, že se využívaji tyto imp.pro otáčkoměry (u aut, které májí otáčkoměry již ve výbavě), tak jsou dúležité i pro vypnutí motoru po vypnutí zapalování. Tím, že vypnete zapalování přestanou na tomto pinu běhat imp.a řídící jednotka pozná, že jste vypnul zapalování a udělá některé úkony (např.nastaví nastavovač volnoběžných otáček do zákl.polohy) a odpojí pin č.40 od GND a tím zruší napájení ŘJ.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út listopad 17 2009, 18:25 Předmět:
Výstup z MCU do cievky dá impulz na každú otáčku kľuky. Pri klasike- cievka na valec- je impulz iba v každej druhej otáčke kľukového hriadeľa.
Ak sa tam dá "zlučovač" bude to v tvojom prípade dávať dva pulzy na otáčku.
Iný prípad by bol, ak by si otáčkomer z npr. puňťa(FIATu) chcel hodiť do motora s cievkami pre každú sviečku. To vy potom ukazoval otáčkomer presne polovicu.
Hoď tu ten otáčkomer, inak ....nuž čo.
Tak jak tedy na to, trochu se to zamotalo?Jinak otáčkoměr je klasický tuningový 4-6-8 válců přepínání.Má pět drátů, 1 stalý plus, 2 po zapnutí klíčku,3a4 kostra a 5 signál
Podívat se osciloskopem při nastartovaném motoru na pin č.48, jestli tam jsou tyto imp. a odpovídá jejich frekvence 4vál.motoru, tj.1500ot.*min-1 = 50Hz, pokud to tak bude, přepnout přepínač na otáčkoměru na 4vál. a popřípadě se podívat na vstupní odporový dělič signálu otáčkoměru
Pokud je tento otáčkoměr určený ke snímání imp.z indukční cívky, má na vstupu odporový dělič, úroveň imp.z indukční cívky je několikanásobně větší než z výstupu ŘJ, proto je potřeba tento dělič upravit nebo odstranit podle toho, jaké úrovně máte imp.z ŘJ, tam budou 0/5V nebo 0/12V.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.