Rozebral jsem myš a zjistil jsem, že ten kotouček se mi tam nevejde. Má moc velký průměr. Kola na tom modelu mají průměr 21mm. Leda to celé předělat a měřit to spíš v radiálním směru (zubaté kolečko) _________________ Nekamenujte mě, jsem tu nový a s elektronikou se pomalu seznamuji. Je to hodně blbej podpis, ale třeba ho budu brzo moct změnit
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st leden 13 2010, 14:12 Předmět:
No to závisí od toho akú máš predstavu o dráhe.
V každom aute máš také dva meráčiky, ktoré ukazujú približne okamžitú rýchlosť a zdanlivo prejdenú vzdialenosť.
Stačí však zapadnúť do záveja dupať na plyn a pozorovať tieto budíky s akou rýchlosťou sa z toho záveja vzďaľujem a pritom stojím iba na jednom mieste, prípadne slimačím krokom sa hýbem v ľubovolnom smere, hoc aj dozadu.
Nuž a nato, aby som zistil ako sa to teleso v 2D (3D) pohybuje treba tých údajov trochu viac ako impulzy z osičky nápravy, ktoré navyše iba vo veľmi špecifickom prípade v zhode so skutočnosťou integrujú prejdenú vzdialenosť.
A k tej osičke: stačí aj magnetík nalepiť a snímať jazýčkovým relé - myslím,že sa tým v sklenenej trubke zataveným kontaktom hovorí. Ako snímač sa dá zapojiť nesčíselné množstvo integrovaných magnetoxxxx senzorov-spínačov.
Dávám to na nepoháněný kola a jsem smířenej s tim, že nebudu detekovat smyk. Hallův senzor je super věcička a fakt dobrej nápad. Koupím ho a otestuju... Myslim, že bude chodit 1A _________________ Nekamenujte mě, jsem tu nový a s elektronikou se pomalu seznamuji. Je to hodně blbej podpis, ale třeba ho budu brzo moct změnit
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6469 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: st leden 13 2010, 14:39 Předmět:
EwanS napsal(a):
Tak pak mě napadá jediná možnost a to na přední - nepoháněný kolečko senzor-natřít 1/2 osičky černou a druhou 1/2 bílou a pak něčim- čim? měřit rychlost otáčení a spočítat vzdálenost.
jaký je s tímto problém? Stačí už jen ledka a fototranzistor...
Mereni drahy pomoci akcelerometru je z mnoha duvodu nesmysl, soustred pozornost jinym smerem. U senzoru z opticke mysi bude krome rychlosti problem s prachem na optice. Asi nejvhodnejsi by byl radar, ale tady bude nejspis problem se spotrebou a velikosti celeho zarizeni. Asi nejlepsi bude zustat u te nepohanene napravy, pripadne pomoci akcelerometru a uhlu natoceni kol riditelne napravy provest detekci smyku a na zaklade udaju z akcelerometru umistenych v predu a v zadu korigovat ujetou drahu pouze v pripade smyku.
Bylo by mozne pouzit taky neco na zpusob kolecka od kresla, ale tady bude asi problem s mechanickou casti.
Problém už je nejspíš vyřešen. Alespoň doufám
Koupil jsem 2 Hallovy snímače za 25Kč a na neomag.cz jsem si objednal Neodymové magnety. Ty zabuduju do kol a za pomoci Hallu budu moct snímat rozdíly rychlosti předních vs. zadních kol a z toho by se teoreticky dal poznat smyk taky. Připadá mi to jako celkem elegantní řešení za pár korun.
Ono z akcelerometru je celkem problematický zjistit, kdy už jede smykem. Dobře to detekuje přicházející zatáčku (její počátek) pak to tak zahoupe s grafem, ale to udělá ikdyž jede ve smyku a pak je konec zatáčení... _________________ Nekamenujte mě, jsem tu nový a s elektronikou se pomalu seznamuji. Je to hodně blbej podpis, ale třeba ho budu brzo moct změnit
Nejak zvlast sem nad tim nepremyslel, ale za pomoci akcelerometru a spol. se smyk zjistuje v autech u systemu ESP. Zkus pripadne pokoumat timto smerem.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt leden 28 2010, 10:54 Předmět:
Akceleromer ukazuje kam a ako rýchlo idem. Natočenie volantu a rýchlosť kolies ukazuje kde a ako rýchlo by som chcel isť. Ak tie údaje nie sú v zhode šmýkam sa.
Samozrejme bez softu to nejde. 12 bitová presnosť nestačí. Pri nulových akceleráciach sa rýchlosť presetuje podľa kolies.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt leden 28 2010, 11:03 Předmět:
PS: merať by bolo treba všetky kolesá zvlášť. Ak model nemá diferák je horšie, šmýka to stále. Ak je šmyk štandardom jazdy, riadenie trakcie je ...ťažké.
Na motokárach je geometria prednej nápravy tak "deformovaná", že kolesá majú v krajných rejtoch úplne iný smer.( To len tak na okraj)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.