Zaslal: út květen 30 2006, 10:37 Předmět: zvuk motoru v repro
zdravym...uz som v koncoch a potrebujem radu...
po montazi radia a zosilovacu pocut pri nastartovanom motore otacky motora v repro.ci vyzsie otacky tym vyzsi piskot...uz som skusal asi vsetko a stale to pretrvava..prosim surne
Veškerá zařízení (autorádio,eqalizér,přídavný zesilovač) by měla být ukostřena na JEDNO SPOLEČNÉ místo,signálové propojovací vodiče s NF signálem musejí být stíněné.Druhá varianta je,že máš vadnou diodu v usměrňovacím můstku v alternátoru,nebo vadný odrušovací člen,který je také v alternátoru.Spíše bych to ale viděl na ty kostry.
ja som skusal s kostrami asi vsetko.aj som spajal +- priamo z baterky alebo som skusal sig. kable prizemnit o kostru radia (v tomto pripade to bolo skor horsie) alebo spojit kostri zasiku a radia...sig kable su tienene...mozno som na nieco zabudol...ako zistim ci je nieco s tym alternatoro bez pouzitia osciloskopu.
petyrekk napsal(a):
Veškerá zařízení (autorádio,eqalizér,přídavný zesilovač) by měla být ukostřena na JEDNO SPOLEČNÉ místo,signálové propojovací vodiče s NF signálem musejí být stíněné.Druhá varianta je,že máš vadnou diodu v usměrňovacím můstku v alternátoru,nebo vadný odrušovací člen,který je také v alternátoru.Spíše bych to ale viděl na ty kostry.
Pokud by byla v alternátoru vadná dioda,tak taková rychlá kontrola je,když budeš měřit napětí,třeba v zásuvce zapalovače,při NASTARTOVANÉM motoru,tak by mělo být přes 13,5V.Pokud se ani při zvýšených otáčkách napětí nedostane přes 14V,tak je některá z diod skutečně vadná.Ještě by jsi mohl zkusit zapojit Tvoji audiosoustavu BEZ zesilovače,zda-li pískání potom nezmizí.Pokud nee,tak bych viděl vadu přímo v autorádiu,Pokud zmizí,zkusil bych pověsit zesilovač "do vzduchu",to znamená,uchytit ho tak,aby se NIKDE obalem nedotýkal kostry automobilu.Další možnost by byla,že máš příliš slabý signál z autorádia a při nadměrném zesílení signálu jsou slyšet i běžné ruchy,ale patřičně zesílené. Ještě mě tak napadlo, - odkud z autorádia bereš NF signál.Z koncového výstupu(zesilovač zapojen na výstupy repro z autorádia),nebo Tvé autorádio má zvlášť NF výstup?
radio ma RCA NF vystupi. ako az by malo vystupit napetie na tom zapalovaci?
ono to predtym bolo bez zosilovaca ale vtedy vlasne bol zapojeny ISO conektor teda zosilovac v autoradiu ktory teraz obchadzam...uz som to raz riesil na inom aute ale tam stacilo RCA vyst. ukostrit a bolo vsetko fajn zhodou okolnosti to bol identicky zosik a radio rovnakej znacky...zosilovac som uz skusal aj tak ze nebol spojeny s kostrou auta...
petyrekk napsal(a):
Pokud by byla v alternátoru vadná dioda,tak taková rychlá kontrola je,když budeš měřit napětí,třeba v zásuvce zapalovače,při NASTARTOVANÉM motoru,tak by mělo být přes 13,5V.Pokud se ani při zvýšených otáčkách napětí nedostane přes 14V,tak je některá z diod skutečně vadná.Ještě by jsi mohl zkusit zapojit Tvoji audiosoustavu BEZ zesilovače,zda-li pískání potom nezmizí.Pokud nee,tak bych viděl vadu přímo v autorádiu,Pokud zmizí,zkusil bych pověsit zesilovač "do vzduchu",to znamená,uchytit ho tak,aby se NIKDE obalem nedotýkal kostry automobilu.Další možnost by byla,že máš příliš slabý signál z autorádia a při nadměrném zesílení signálu jsou slyšet i běžné ruchy,ale patřičně zesílené. Ještě mě tak napadlo, - odkud z autorádia bereš NF signál.Z koncového výstupu(zesilovač zapojen na výstupy repro z autorádia),nebo Tvé autorádio má zvlášť NF výstup?
Napětí by mělo být při středních otáčkách cca 1500 ot/min a nezapnutých spotřebičích přes 14V.Pokud se přes tuto hodnotu nejsi schopen dostat ani při zvýšených otáčkách,tak je některá z diod vadná.Pokud to není příliš složité a mechanicky proveditelné,tak odpoj alternátor.Samozřejmě,že nee za chodu motoru.
sorry ale naozaj nie som autoelektrikar...co si myslel odpoj alternator akoze ho mam odpojit uplne a skusit to tak....ak problem prestane tak je vadny alternator??? je to bezpecne? nemoze sa nic pokazit???
petyrekk napsal(a):
Napětí by mělo být při středních otáčkách cca 1500 ot/min a nezapnutých spotřebičích přes 14V.Pokud se přes tuto hodnotu nejsi schopen dostat ani při zvýšených otáčkách,tak je některá z diod vadná.Pokud to není příliš složité a mechanicky proveditelné,tak odpoj alternátor.Samozřejmě,že nee za chodu motoru.
Ano,odpoj ho úplně.Odpojené vodiče zajisti proti zkratu mezi sebou a proti zkratu na kostru vozidla.Bylo by ale rozumnější,kdybys požádal o pomoc někoho ve Tvém okolí,kdo by Ti mohl pomoci.Víš,ono se takhle na dálku někdy nedá dost dobře poradit.Někdy pomůže do napájecí větve zapojit elyt větší kapacity,někdy tlumivku s dostatečně dimenzovaným vinutím.
v kazdom pripade zatial dakujem a ozvem sa ako to dopadlo...
petyrekk napsal(a):
Ano,odpoj ho úplně.Odpojené vodiče zajisti proti zkratu mezi sebou a proti zkratu na kostru vozidla.Bylo by ale rozumnější,kdybys požádal o pomoc někoho ve Tvém okolí,kdo by Ti mohl pomoci.Víš,ono se takhle na dálku někdy nedá dost dobře poradit.Někdy pomůže do napájecí větve zapojit elyt větší kapacity,někdy tlumivku s dostatečně dimenzovaným vinutím.
Dej pozor. Odpoj jen buzení alternátoru a silovou část nech připojenou k baterce a to ještě než zapneš klíček. Mám takovej pocit, že když nezatížíš altík na výstupu a on se ti náhodou nabudí, tak v něm zrušíš usměňovací diody vysokým napětím. To že altík nedobíjí poznáš podle toho, že na baterce nebude narůstat po nastartování napětí.
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1820 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: út květen 30 2006, 23:08 Předmět:
jarda_k napsal(a):
Dej pozor. Odpoj jen buzení alternátoru a silovou část nech připojenou k baterce a to ještě než zapneš klíček. Mám takovej pocit, že když nezatížíš altík na výstupu a on se ti náhodou nabudí, tak v něm zrušíš usměňovací diody vysokým napětím.
Presne tak
Remanentnym magnetizmom sa moze nabudit natolko, ze naprazno vybehne u niektorych typov napatie az na 80 V a to by potom uz boli asi ozaj vadne diody v tom trojfazovom usmernovaci
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1820 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: st květen 31 2006, 8:26 Předmět:
Anonym napsal(a):
Add miroja:Nemohu soudit,ze kterého pramene jsi zjistil,že diody v alternátoru jsou dimenzovány na 80V,ale budiž.
Kedysi daaavno (este na vojne) som na vysokozdviznom voziku Desta s diesel motorom (asi nejaky Zetor) opravoval alternator. Behali na tom chalani isty cas bez baterky a nasiel som tam odvalene vsetky vykonove diody. Predpokladal som, ze to bolo napatim. Az teraz som si pozrel katalogove udaje pre KYZ70-79 a uznavam, ze ak tam boli KYZ74/79 tak asi napatim neodisli. Sorry.
Mozno prepolovali baterku,ked to chceli nastartovat, ale kto by to po 20-tich rokoch uz vypatral
V kazdom pripade si myslim, ze odpojeny alternator moze byt samoznicujuci stroj.
no tak som to meral po nastartovani bolo napetie 13,96V a toto napetie je stabilne pri akychkolvek otackach....
asi to budem riesit nejakym odrusovacom lebo som zistil ze vstupna citlivost zosiku bola naplno tak som to ubral a uz je to lepsie....ak by to rusil alternator tak by to asi bolo hlasnejsie....podla mna budu asi robit bordel tie kostri....zatial ale ako docasne riesenie je to dostacujuce...
mozno ak by ste niekto vedel o nejakom odrusovaci.....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.