To není problém jen ve školství. Já tomu říkám opticky zabírat místo.
Kdyby rezignovali a odešli, bylo by vidět, že příslušný problém není řešen (chybí učitel - je potřeba sehnat učitele, případně neshánět učitele, neučit a přiznat, že jsme skončili s vyučováním a provádíme reset do doby kamenné). Tím, že učitelé docházejí do tříd a jako učí, opticky kamuflujou situaci, jakože to jede dál.
Podobně třeba proces voleb: tím, že tam pořád ze setrvačnosti nebo z podivně chápaného pocitu spoluzodpovědnosti občani chodí házet lístky, udržujou zdání stavu, že se koná demokracie a že můžou něco ovlivnit.
Ke změně dojde tím později, čím dřív přestaneme předstírat, že něco existuje nebo funguje.
Navíc to předstírání nadále odčerpává prostředky, které měly sloužit původnímu účelu a tak o tom míň jich je k dispozici pro případné budoucí řešení.
Cust: mně by už dělalo asi problém zachovat tak společenský slovník
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: st únor 24 2010, 17:49 Předmět:
.. no, vy mi dáváte.
Tak asi půjdu na kameramana do Písku, ale nevím jak se tam dostanu, talentové zkoušky atd. je to jediná škola co není soukromá a neplatí se moc.
Příští rok jdu do osmičky a tam už musíme psát na jakou školu jdeme. Tak mám strach kam vlastně jít. _________________ píďa
Andrea - no jo no...čerstvou inženýrku to taky koukám nebaví
Crifodo - moudře řečeno. Jenomže problém je v tom, že se učitelé maximálně domluví na stávce. Však oni jsou rádi, že mají aspoň něco do huby (hlavně za tu námahu).
Nějak se nám ten kruh uzavírá. Začalo to tím, jak špatné pedagogy mají studenti, a končí tím, že pedagogové mají špatné studenty. Pesimizmus se tu zdá namístě.
Naštěstí na pedagogy žehrají (jakoby v zájmu svých spolužáků) ti, kterým to jakž takž (nebo celkem dobře) jde. A vystupují pedagogové z řad těch, kteří ještě nehodili (a také nehodily) flintu do žita. Takže na obou stranách je ještě pramínek živé vody. Snad vydrží.
Učitelé se můžou stavět na hlavu třeba když dětem vysvětlují, jaký je rozdíl mezi el. výkonem a energií, když jim pak nějakej blbec někde na elektro fóru řekne, že je to fuk, jestli kW nebo kWh, že to každej pochopí. A ještě lepší je, když pak takovej blbec nadává na pedagogy, jak stojí za hovno, že ty děti nic nenaučí.
ale Bernarde...já jsem kritizoval obě strany (pokud svůj první post čtu správně) a chtěl jsem nějak ukázat, že za to nemůžou ti, co nám vládnou, ale my všichni (už to tak padlo, národ je takovej koho si volí).
Totiž já se sice vylíhl až po revoluci, ale přijde mi z historie, že všichni měli nutkání každej zákon (i když byl za komoušů dobrej) prostě za každou cenu změnit. Cesta byla jasná-jít po vzoru západu, kde se to totálně rozesralo a teď se z toho tak nějak zpamatovali. Myy prostě musíme opakovat to, co jiní podělali.
A říkat ať se vrátíme tam, kde se to začalo zasírat, to se špatně poslouchá (ať to hlásáš jakýkoliv způsoby)
Jinak vsadím se, že vyřešení problému financování škol podle hlav by vyřešilo skoro vše
On ten kruh asi vždycky byl uzavřený. Společnost potřebovala lidi, co něco umějí a lidi, co něco uměli, se chtěli ve společnosti uplatnit.
Teď se ten kruh může v několika smyslech rozpadnout.
Lidi, co něco umějí, můžou přijít zvenčí do uvolněného prostoru, který vznikne ztrátou motivace něco umět a ztrátou motivace naučit další generaci. něco umět.
Společnost může přestat potřebovat lidi, co něco umějí, protože způsob její existence přestane být závislý na lidech co něco umějí.
Lidi můžou poztrácet schopnost něco se naučit a někoho něco naučit.
Společnost může začít být ovládaná jinou společností, pro kterou je výhodné aby lidi nic moc neuměli, protože to usnadňuje ovladatelnost.
Atd. atd. Ať si každý posoudí, jak se situace vyvíjí a ktertý pramínek posiluje a který vysychá.
Teoreticky by vzdělanost měla růst, protože od vynálezu knihtisku pořád roste dokonalost sdělování vědění, technologie na uchovávání, přenášení, třídění i vytváření informací. Uvolňuje se čím dál větší poočet lidí z nutnosti strávit život fyzickou prací pro zajištění základních potřeb, snižuije se závislost na prostředí a lidi dosahujou vyšší věk v lepším zdravotním stavu, než nějaký písmák v Podkrkonoší v 18. století
Lomonosov prý šel studovat do Berlína pěšky z pacifického pobřeží Ruska přes celou Evropu, na sepisování všeho co vytvořil měl svíčku a fulltextové vyhledávání v jiných dílech asi moc neužil
Učitelé se můžou stavět na hlavu třeba když dětem vysvětlují, jaký je rozdíl mezi el. výkonem a energií, když jim pak nějakej blbec někde na elektro fóru řekne, že je to fuk, jestli kW nebo kWh, že to každej pochopí. A ještě lepší je, když pak takovej blbec nadává na pedagogy, jak stojí za hovno, že ty děti nic nenaučí.
Jestli pedagog zachází s fakty tak jako případ, na který narážíš a "vysvětlují" tak jak v příkladě, na který narážíš, tak se není co divit
Musím se pochválit, mám mikro-pedagogickou praxi. Na vojně jsem měl pro svojí četu nařízeny nějaké hodiny radiotechniky. Hlavním cílem asi bylo, aby radisti uměli rozlišit nastavení frekvence 22,3 MHz od 22,03 MHz. Před časem jsem zachytil informaci, že mladí vojáci USA v Iraku řídí bezpilotní průzkumná letadla joystickem jako u PC hry. Nároky se zkrátka mění a mládež se asi baví tím, co později zužitkuje - snad i pro mírové účely.
Adolfíku, před tvým narozením jsme tu měli ušlechtilou ideologii (každému něco) a pod jejím pláštíkem se dělaly svinstva a kariéry. Teď tu máme ideologii "něco za něco", což se mně zdá upřímnější, a pod jejím pláštíkem se dělají svinstva i ty kariéry. A pokud někdo má upřímnou snahu to změnit, má několik možností. Spojit svoje vize s anarchií, revolucí, oligarchií nebo s politickou "soutěží". Zatím jsem nezaznamenal, že by na bastlírně někdo lobboval za založení politické strany, třeba "Bastlení a Spravedlnost".
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.