Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Způsobuje kalafuna měďenku? + dotaz ke spájení kabelu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 21 2010, 23:14    Předmět: Citovat

PLV napsal(a):
Vagone, kde jsi přišel na směs organických kyselin opravdu nevím. Shocked Very Happy


Chemicky jde o směs slabých netěkavých diterpenických pryskyřičných polárních kyselin. Při pokojové teplotě je nerozpustná ve vodě, s vysokým izolačním odporem a netečná vůči kovům. Taje mezi 60–80 °C, plně tekutá při 120 °C. V horkém stavu reaguje jako silná kyselina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Serifus



Založen: Feb 09, 2009
Příspěvky: 206

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 1:44    Předmět: Citovat

Tý brďo! Tady se to rozjelo. Já si říkal, že je to kravina, že by kalafuna způsobila korozi mědi. Very Happy

Samořezné spojky jsou určitě fajn. Ale jsou asi nejvhodnější na dva paralelní kabely. Na tvorbu spoje ve tvaru T mi to přijde jako zbytečnost Very Happy

Proč by neměl pájený spoj vydržet? Shocked Prostě jeden kabel z místa A do B někde u místa A (=relátko) svlíknu v délce cca 1 cm. Druhý drát z místa C omotám okolo oholeného místa a zapájím k sobě. Smile To není jaderná fyzika, ne? Takhle by to mělo stačit. Nebo se pletu?

Spíš jsem si říkal, jestli to vydrží ta část vodiče, kde se vlastně bude přenášet dvojnásobný proud, než tam byl původně. Tedy ten kousek od bodu A, který se pak větví na B a C. Ale jelikož průřez vodiče je malý, tak předpokládám, že i ty proudy budou menší a nebude to hřát. A taky vsázím na to, že ty kablíky jsou dostatečně předimenzovaný Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19614
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 5:42    Předmět: Citovat

Zatím jsem tu nenarazil na hlavní důvod, proč se v autě vodiče nepájí, a to jsou otřesy. Slaněný vodič v místě přechodu , kam až do něj zasákla pájka (nebo zasákl cín) zkřehne a stane se náchylnějším k ulomení.
Ze stejného důvodu se necínují ani konce vodičů pro zapojení do svorek a svorkovnic ve strojích a rozvaděčích se stykači.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eljaro



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 441
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 7:06    Předmět: Citovat

jojo důvodů více - kalafuna nevadí i přes její složení ! vadí ale vhkost kalafuna je i při pokojové teplotě schopna vodu nabírát byť v malém ale přeci ! proto se vyrábějí modifikovaná tavidla ! pokud jde o to auto jediné co hrozí ja asi cínový mor ! a ty smotané a propájené vodiče se jen tak nerozpadnou a ten konec spoje pokud bude opravdu volně tak stejně utřepe i svorkovnici či konektor ! Ale je to věc názoru raději zapájet a hlavně ne ! bez olovem ! V rozvaděčích upadavání vodiču byl sice duvod ale ne jediný - další duvod byla nutnost dotahovat svorky a kontrola stavu - což se neprovádělo a nebylo možnu zabezpečit ! tudíž nahažme všechny problémy do jednoho pytle ! A jak říkala má babička na každem štrochu pravdy trochu!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger MSN Messenger
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18700
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 7:26    Předmět: Citovat

V autě není horšího spojení nad lustrsvorky . Jinak letuji často , ale používám běžně dostupných smršťovaček , dávám 2x,3x a konektory stříkám vždy konkorem , ať jsou , kde jsou . Pájím i proto , že jak bylo na EB několikrát prokazováno , nelze doma konektor dobře zalisovat , ps kleště mám , ale přesto potom ještě zakápnu .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 7:32    Předmět: Citovat

Ty samořezné svorky alá "zlodějky" bych já osobně v autě nepoužil ani náhodou - je to to místo kde dojde začas ke 100% poruše.
Naopak bych taky pájel a protože jak už tu bylo napsáno cín v licně trošku vzlíná, tak se dostane zhruba 1cm pod izolaci a z ohebného kablíku se stane tvrdý kabel který se může a dost často i zlomí tam kde končí cín, s tímto je nutno počíta a dle toho pájené kabely izolovat aby k případnému ohybu docházelo až v místě kde již není navzlínaný cín.

Cínový mor, tím se ohání spiousta lidí a já jsem se s tím nesetkal, naopak v autech je spousta míst kde se pájí a tam jsem se setkal se studeňákama - vibrace.... (třeba taková "relátková" deska ve Favoritu Exclamation věčně něco nefungovalo afungovalo, jak kdy, když jsem ji vyndal - tak to byl děs - komplet jsem to celý propájel a od té doby najednou všechno fungovalo bezchybně)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 7:33    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
... jak bylo na EB několikrát prokazováno , nelze doma konektor dobře zalisovat , ps kleště mám , ale přesto potom ještě zakápnu .


Krimpovací mašina je holt krimpovací mašina, ruční kleště - taky jim nevěřím a proto všechny vodiče do fastonů taky pájím. Na motorce toho mám takto připájeného dosti a spolehlivě to funguje již několik let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1841
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 8:52    Předmět: Citovat

A hlavne je krimpovanie proti cinovaniu lacnejsie, a huhnovia tak za rovnake prachy maju napr. tri valce v motore alebo imitaciu luxusnej drevenej krytky pod kozenkou radicej paky z plastu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 593
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 9:21    Předmět: Citovat

No já tomu nevěřil ani před tím, než se to stalo. Jinak tento spoj fungoval v autě přes 4 roky a nijak extremě nebyl proudově namáhán.



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 10:56    Předmět: Citovat

Tak já to trochu shrnu:
Pájet - ano
izolovat - ano
zabezpečit proti uklepání - ano (právě vhodně provedenou izolací)
A těm scotchlockům taky moc nevěřím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4077
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 19:53    Předmět: Citovat

Cínový mor se IMHO projevuje jen u čistého cínu, ve slitině s olovem se s tím nic neděje, viz rádia, která ležela na půdě desítky let za každého počasí a se spoji se nic nestalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
fero7



Založen: Jan 20, 2007
Příspěvky: 2250

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 20:18    Předmět: Citovat

badoch napsal(a):
No já tomu nevěřil ani před tím, než se to stalo. Jinak tento spoj fungoval v autě přes 4 roky a nijak extremě nebyl proudově namáhán.

Tieto spojky sa bezne pouzivaju na pripajanie autoradia, alarmov, ....
Nikdy som take nieco nevidel, a ani neverim ze maly prud dokaze takto roztavit plast.
Museli byt cez to napajane minimalne pridavne svetla. V tomto pripade ide skor o nepravne pouzitie. Tieto spojky nie su na to urcene.
Tiez je nutne pouzit spravnu spojku (su 3 druhy) pre dany prierez vodica.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 22:29    Předmět: Citovat

Vagone, zkusím tedy povařit měděný kousek v kalafuně. Uvidím, jestli se bude chovat jak v silné kyselině. A fastony taky pájím. Za prvé, nejdou amatérskými kleštěmi spolehlivě zalisovat a za druhé, při zapájení přenesou větší proud. A podle mě jsou všechny ty fastony a různá přicvakávátka a jiné vychytávky vhodné do proudů tak 10A. Při vyšších proudech hřejí a dříve nebo později jsou vyhřáté a nejen v autech. Zářný příklad jsou pračky, kde jsem po určité době provozu ještě neviděl spolehlivý spoj pomocí konektorů. Jenže hromadná výroba by jinak nešla. Zrovna jak křížové šrouby jsou neštěstí. Co ale naděláme proti pokroku. Který otrok na výrobní lince by se trefoval do drážky u normálního šroubu nebo by připojoval vodiče jinak než pomocí konektorků. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sambiliong



Založen: Apr 13, 2005
Příspěvky: 715
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 22:56    Předmět: Citovat

PLV napsal(a):
Vagone, zkusím tedy povařit měděný kousek v kalafuně. Uvidím, jestli se bude chovat jak v silné kyselině.

Pozor měď je tzv ušlechtilý kov a reaguje tedy nikoli se silnými,leč s oxidujícími kyselinami (se sírovou za horka , s dusičnou a tak) chlorovodíková je taky silná kyselina, ale neoxidující, tedy s ní měď nereaguje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34170
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po březen 22 2010, 22:59    Předmět: Citovat

Pri oprave tiez clovek oceni, ked vyrobca pouzil konektory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.31 sekund