Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34280 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt březen 25 2010, 12:23 Předmět:
No keby to bol original zdroj HP v nejakom PC, kde sa ziadny iny nezmesti, tak by som ocakaval aspon 5 litrov...
Znackove PC = pocas zaruky super, po zaruke je kazda oprava velky problem.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12407 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt březen 25 2010, 12:25 Předmět:
Jedna věc je asi zmíněný servis sám o sobě, druhá vůbec kvalita podpory zákazníka.
S HP mám nejhorší zkušenosti, asi tak na úrovni křápů z tržnice - poněkud mi to zavání vydíráním zákazníka při pozáručním servisu. Před cca 12 lety oprava tiskárny - obvolal jsem koho se dalo, 1 autorizovaný servis mi sdělil, že dělají pouze záruční opravy a že se mám obrátit na prodejce, tam mi poskytli kontakt na 4 další firmy - jedna byla v zániku, druhá byla ve složení 2 lidí, kteří mi vysvětlili, že pouze čistí počítače speciálním vysavačem a mají smlouvy se školama a úřadama, třetí mi řekli, že HP berou, ale vozí do Prahy (paušál 4000, 600Kč za příjem a manipulaci), a čtvrtá je spolek šejdířů (jesli jsi bastlíř a udržíš páječku v ruce, a umíš odšroubovat z čehokoliv dekl a pak ho tam vrátit zpět, přijď mezi nás).
jo, takhle by se dalo diskutovat dlouho. Jen tak mě občas zajímá, z obecného hlediska kde tenhle konzum skončí, cca dvoukilový výrobek plastu a elektroniky opravitelný v řádu stokorun se produkuje v možná desetimilionových sériích každá typová řada a do dvou let to všechno končí někde na smeťáku.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 25 2010, 12:39 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Pro to je jen jedno přirozené vysvětlení, servisovat se NESMÍ a někdo je někým interesován na nerušených přívalech konzumního zboží.
To už je lehce paranoidní, takže předpokládám že je to vtip.
Věřte tomu nebo ne ale to je cena originálního náhradního dílu.
Neoriginální díl stojí cca 440,- v našem nákupu.
Proč to ten technik účinně nevyřešil je vcelku zřejme ale nic mu nebránilo alternativní díl objednat, resp. dle mých zkušeností se alter. díly běžně objednávaly.
proč zdroj neopravil jeho rozebráním a výměnou součástky je také zřejmé.
To už je lehce paranoidní, takže předpokládám že je to vtip.
Věřte tomu nebo ne ale to je cena originálního náhradního dílu.
Obě věty v souvislostech jsou zároveň odpovědí, co je a není paranoia.
Když si výrobce stanoví cenu nepodstatného náhradního dílu takhle, a prosadí si takovou servisní praxi, nemusíme se už dál bavit o významu slova "nesmí".
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4267 Bydliště: u HK
Zaslal: čt březen 25 2010, 13:40 Předmět:
kolegy byl v jakémsi záručním servisu HP a říkal , že tam mají kupu vadných přístrojů a ty průběžne opravují a strkají ty díly do záručních oprav , tak jediné co se snaží dodržet je výměna deklu se sériovým číslem. Tak si představte, že máte tiskárnu měsíc vytiskli jste pár stránek , ale strčí vám do toho vnitřnosti z nějaké rok a půl jeté mašiny z kanceláře. Ale já jinak na barevný tisk jedna dvě stránky za 14 dní používám HP inkoust proto že se mění catridge i s hlavou u Canona mi zaschla hlava při tomhle provozu.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 25 2010, 13:48 Předmět:
Crifodo> Ono je to slovíčkaření ale:
" prosadí si takovou servisní praxi (výobce)"
Výrobce žádnou praxi u pozáručních dílů neprosazuje. Je mu to úplně a naprosto lhostejné jakým způsobem se bude řešit servis či likvidace zařízení u kterého skončila záruka.
Cena dílů prodávaných outside se samozřejmě odvíjí od ceny dílů prodávaných inside. Ceny inside dílů jsou určeny způsobem proplácení ceny záručních oprav. Pro pochopení tvorby cen originálních dílů je potřeba znát způsob proplácení záruční opravy autorizovanému servisnímu partnerovi. Důležitá je skutečnost, že s reálnou cenou dílu to nemá nic společného. Jde čistě a pouze o logistiku výměny práce za hodnoty.
Takže například outside cena ventilátorku do DELLU je 7900,- bez DPH.
Tato cena ve skutečnosti neodráží cenu dílu jako takového ale cenu kterou je DELL ochoten zaplatit externí organizaci za záruční servisní případ.
A protože výrobci je zcela úplně jedno jakým způsobem je řešena pozáruční oprava nestojí mu za to řešit logistiku skladu pozáručního a záručního s dvojím naceněním.
Vogon, to je mnoho slov, k tomu inside a outside politika, začíná mi to připomínat novomluvu, která tvoří jednu kapitolu Dfensovy knihy ", vohnouti a my"...
Tak to řeknu lapidárně, Steyr resp. trojfirma Daimler-Steyr-Puch si hlídal spokojenost zákazníků tak, že ještě v roce 1988 byl ochoten zaslat okopírovanou výrobní dokumentaci k modelu z 30. let a spolupracovat při opětovné výrobě ND. Dělal to ne proto, aby si nepodrhl odbyt nových výrobků udržováním starých ve funkci, ale protože věděl, že spokojený zákazník se k němu znovu vrací i třeba v druhé nebo třetí generaci.
Z téhle evropské praxe solidnosti už bohužel ani v Evropě nezbylo nic.
kolegy byl v jakémsi záručním servisu HP a říkal , že tam mají kupu vadných přístrojů a ty průběžne opravují a strkají ty díly do záručních oprav , tak jediné co se snaží dodržet je výměna deklu se sériovým číslem. .
není to ani hodina, co mi prodejce spotřebky vč. HP sortimentu říkal takový věci o sériových číslech při opravách HP, že jsem na to radši na místě zapomněl
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: čt březen 25 2010, 14:29 Předmět:
Já to chápu, většina lidí tomu nerozumí a tak tu výseč reality které rozumí a chápou ji vztahuje na její celek.
To co vykládal onen "prodejce" se pravděpodobně týkalo režimu SPOW a z tvýho zděšení mám dojem že to nepochopil ani jeden z vás.
Vogone, mě nezajímají žádné režimy ani SPOWy a další managersko organizační nuance stojím na straně zákazníka (radši náročného než lowcost konzumního) a moje zděšení (znechucení) pramení z jeho možností výběru:
koupit krátkodechou HP spotřebku a chvíli ji používat
závadu řešit v předraženém servisu výměnkářskou metodou za výpalné
závadu řešit amatérským servisováním bez záruky garážovým způsobem
výrobky po poruše hned zahazovat a kupovat pořád další
výrobci je zcela úplně jedno jakým způsobem je řešena pozáruční oprava nestojí mu za to řešit logistiku skladu pozáručního a záručního s dvojím naceněním
výrobce dobře ví o alternativách, jaká má zákazník vs. jeho potenciální pozáruční servis a rozhodně při tvorbě cen pro tyto případy nestojí jako třetí vzadu, ale rád se podílí na cenové tvorbě na samém začátku...
jistě, otvírá se tu určitý prostor pro alternativní výrobce ND a spotřebního materiálu, s nimiž dominantní výrobce může do jisté míry bojovat (zaváděním čipů, naprogramovanou životností, cenou hw uměle pod cenou spotřebního materiálu atd.)
vlastně se tu otvírá prostor pro alternativní výrobce celých zařízení, jak by to před 20 lety pan profesor okomentoval nějakou poučkou o svobodné, přirozené funkci trhu
ten prodejce je normální, bez uvozovek, funguje už asi 18 let a zatím se drží.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.