Ještě typ motoru a výrobce a fotku CDIčka pokud možno ze strany popisků a pokud je indučka zvlášť tak i tu.
Pak nás třeba něco napadne.
Pokud by jeden z magnetů zeslábl, tak záleží který, každopádně by to pouze změnilo to že by to začalo dávat jiskru ve vyšších otáčkách. Aby se změnila doba zážehu, tak bu muselo dojít posunutí celého magnetu v rotoru vůči jeho poloze na klice - tedy třeba ustřižené woodruffovo pero nebo odlepený a posunutý magnet.
A to co je na fotkách, tak 100% to dává za 1otáčku 2jiskry (po 180°).
Nevim jak je to pravděpodobné, ale kdosi se už setkal s tím, že se protočila klika - tedy ta osa, ale to se mi zdá jako hoodně moc nepravděpodné - tím spíš na straně kde je pouze rotor.
A to schema, trošku hledej, je na internetu jedno místo kde je dané a najdeš tam i zajímavý odkaz. A vzhledem k tomu, že mě to hledání a všechno okolo stálo hromadu času a úsilí přio hledání, tak tě taky nechám hledat, ale máš to hledání velice snadné
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1540 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: čt březen 25 2010, 22:09 Předmět:
Všimněte si, že na statoru je ryska u levé cívky nahoře.
Slabá ryska je i na rotoru u výřezu vpravo.
Dingo7
Co je ten výstupek na ststoru vlevo dole těsně u hřídele kliky ?
Tady jsem ti čmárnul na rotoru a statoru dvě místa šipkama, které když se setkají, má dojít k zážehu - tedy vzniku jiskry. A pokud to tak skutečně je, že ta jedna čára označuje HÚ a ta za ní předstih(jak jsou tam namalované majitelem), tak to nesouhlasí(znovu jsem koukl na šipku rotace rotoru) a k zážehu by tak dle té fotky docházelo malý kus ZA horní úvratí. I když nastartovat by to jít mělo bezproblému. Na CDIčku se nemá co pokazit - tedy ne tak aby došlo k zážehu v jinou dobu.
Takže problém bude někde jinde a ne v CDI nebo cívkách. Spíš bude rotor v nepořádku - i když to se mi nezdá, že by se ty plechy nebo celý magneto posunulo. Woodruff pero vypadá taky nestřižené a už tedy zbývá jen a pouze to že bylo hýbáno - tedy namontována do jiných děr statorová deska.
Naposledy upravil Dingo7 dne čt březen 25 2010, 22:47, celkově upraveno 8 krát.
A bejvá dobrým zvykem výrobců, že statorová deska, pokud je pohyblivá pro mírné doladění, že je iznačena ryskou, viz foto a zrovna tak je označeno ryskou i místo kam ta statorová deska dosedá. Ale to na fotce nikde nevidím.
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: pá březen 26 2010, 20:11 Předmět: cdi
CDI je zrejme oznacenie pre kazde tyristorove ci kondezatorove zapalovanie. V mladosti som take vmontoval do "fichtla"neskor do 350-ky(s menicom).Nasiel som nieco z HONDY, co by to mohlo byt v tej krabicke...
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: pá březen 26 2010, 21:22 Předmět:
Posielam dalsie fotky, s tym CDI mas pravdu, je to presne ono. Problem je uz pravdepodobne vyrieseny, asi strihnute(alebo prikratke) pero, mohlo sposobit pootocenie magnetov. Este to budeme skusat, a vyskusame aj pomocou stroboskobu priebeh predzapalu. Na tie iskry som bol pozriet, a vyzera to tak ze ich hadze dva na otacku. Na tom zapalovani bol uz ulomeny vodic na kostru, tak to kamarat vyriesil ako to vidno na obrazku, biely vodic...
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: st březen 31 2010, 9:54 Předmět:
Dingo7 napsal(a):
Tak dej pak vědět jak to dopadlo.
Tak, motor bezi ako ma (po vymene pera), len sa chcem vratit k problematike snimacej cievky. To zjednodusenie (jedna cievka) asi velky prinos nebude. Mozna to bude vhodne do nejakych kosaciek alebo elektrocentral,kde sa pracuje s konstantnymi otackami. V motorkach a inych, kde je motor zatazeny v celom rozsahu otaciek by bolo vhodnejsie zapojenie so snimacou cievkou zvlast, kde by sa dala zrealizovat regulacia predstihu v podstate v celom rozsahu otaciek. Viem ze na trhu existuje cip ktory to riesi, ale naco to robit zlozito... _________________ Sebestačnosť = sloboda...
Dyť už jsem ti psal, že u 2taktu není regulace předstihu tak přínosná jako u 4taktu(respektive u 2taktu je ten regulační rozsah daleko menší), proč myslíš, že to výrobce montoval minimálně 10let do závodních motorek? Kdyby se to neosvědčilo a nebylo to "ideální", tak tam dá něco jinýho.
Nesnaž se bejt chytřejší než inženýři co tyhle věci vyvíjejí.
Kdyby to stálo zaprd, nenamontují to tam.
Já jsem to taky nejdřív nechápal jak to může fungovat a vůbec fungovat správně, ale protože to zapalování z WR250(pro WR360 je totožné) mám tady na zkušebním stavu, tak mi je jasný, že to je "vychytaná" věc - v jednoduchosti je síla.
Každopádně co vím, tak těhle druhů zapalování s jednou cívkou v poměru se snímací cívkou navíc, je minimum.
A pokud jsi ještě nepátral po těch stránkách, tak tohle ti napoví nejvíc - je tam adresa toho "cizáckýho" webu se spoustou schemat a informací a to jednocívkové cdi máš tu:
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: st březen 31 2010, 15:03 Předmět:
Tak to nemozem suhlasit, ze u dvojtaktov ma predzapal mensi vplyv ako u stvortaktov. Ved uz aj Trabanty mali odstredivy regulator. Dneska vyrobcom len malo zalezi na spotrebe paliva, v prvom rade je zisk. Do fajnovejsich masiniek si ludia davaju napr. toto: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp Velkost predzapalu je vsak komplexnejcia velicina a zalezi aj na "podtlaku" v sani. Najblizsie budem riesit CDI do asi 50rokov stareho traktorika, tak potrebujem sa rozhodnut, ci zo samostatnou spustacou cievkou alebo bez, alebo ponecham kladivko. Inak, podarilo sa Ti zmagnetovat ten magnet?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.