Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6026 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne březen 28 2010, 13:24 Předmět:
Nechcem niekoho obhajovať, pred rokmi som kúpil v Pardubiciach v OK-čku multifunkčku HP PSC 2355, pri inštalácii sa mi hlásila ako PSC 2350. Napísal som do centra podpory (českého) a odpísali mi, že to vychádza z rady 2350, teda asi preto. Ale keby to dať opraviť, no, skúsim to radšej sám. Inak už som oľutoval, že som nezvolil Canon. Medzi nimi som vyberal. Ale zatiaľ funguje.
Vogon, čo je to SPOV?
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne březen 28 2010, 14:55 Předmět:
SPOW je způsob oprav levné spotřebky HP výměnným způsobem.
V podstatě jde o to, že se tuhle levnou spotřebku nevyplatí opravovat.
Nikoliv obecne nevyplatí ale pro HP se to nevyplatí.
HP musí dodržovat vnitřní i vnější normy, provoz servisního střediska taky není zadarmo, školení techniků, logistika dílů a tak. Prostě velkej servis něco stojí. Takže to mění kus za kus. Starej za novej.
Jinak řečeno, HP stáhl prodejní cenu i trvanlivost a užitnou hodnotu na takové dno, že servis je proti tomu drahý, a tržby realizuje prodejem spotřebního materiálu a zvýšeným odbytem krátkoživotnostních výrobků. Když to zákazník bere...
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne březen 28 2010, 15:27 Předmět:
Což je obecně přijímaný a široce realizovaný vzor aplikovaný napříč průmyslovou a spotřební výrobou.
Těžko říct kdo s tím zlem první začal.
Možná nějaký australopitekus zjistil, že se neuživý lovem ale výrobou oštěpů?
V tom případě je HP australopitekus, který seká oštěpy s hrotem ze sušenýho bláta sice vydrží asi tak setinu toho, co normální hrot a za chvíli vyrube všechny lesy na rukojeti, ale to nevadí, protože je to hlavní výrobce
Výroba zboží nad rámec vlastní potřeby pro trh a výroba s***ek místo zboží jsou samozřejmě dvě různé věci.
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: ne březen 28 2010, 16:09 Předmět:
Jenže výroba nadměrného množství levných oštěpů omožnila intezifikaci lovu. Tím snížila tlak na udržení životní úrovně a umožnila uvolnit fyzickou a duševní kapacitu pro rozvoj inteligence a kultury.
No jo, je to hnus... odnesli to mamuti.
Nám de do kopru celá civilizace. ý průmyslový konglomeráty.
Založen: Aug 30, 2008 Příspěvky: 3773 Bydliště: Čierne pri Čadci
Zaslal: ne březen 28 2010, 18:52 Předmět:
To je svatá pravda,co dneska vezmeš do ruky,to má nápis "Made in China".Co mně tento týden potěšilo,to bylo vrtací kladivo BOSCH.Kamarád mi jej donesl,ať se mu na něj podívám,že nejde příklep.Rok výroby 2004,odšrouboval jsem víko převodovky,olej černý jako saze a navíc jej tam bylo ani né půl deci.Po kompletní demontáži a umytí součástek nebylo vidět na nich zcela žádné opotřebení!!!Pouze těsnící okroužky bude nutno vyměnit(ty už jsou objednány).Náhradní díly na BOSCH nářadí je perfektně rozkresleno(nástroj je rozkreslený a jednotlivé díly mají poziční čísla podle kterých se objednává).
Založen: May 11, 2004 Příspěvky: 572 Bydliště: Domažlice
Zaslal: po březen 29 2010, 6:59 Předmět:
Před lety (tak 2004-5) jsem si koupil scaner HP a bohužel zmetek z výroby. Co si tak pamatuji tak byl uvnitř na nějakém dílu pěkně mastný otisk prstu a po pár skenech se uvnitř na skle udělal mastný flek. Takže běžel na reklamaci a za měsíc jsem dostal nový.
Ve firmě používáme jedině HP a když vidím ten servis u profi techniky tak nevím. Když se porouchal A1 ploter tak na něj dojel technik co jej sice rozebral, ale jediný co na místě zvládl bylo vyčistit a zkontrolovat mechaniku. Takže si jej odvezl na diagnostiku závady a samozřejmě byla vadná deska a novou prý už nešlo sehnat, takže se nakonec stejně musel koupit nový. Ovšem výjezd technika, jeho práce u nás plus dignostika neopravitelnosti a recyklace starého zařízení byla pěkná sumička.
Vloni odešla barevná tiskárna. Tu jsem rovnou odvezl do servisu a stejná závada - vadná deska a přeci po nich nemohu chtít aby do techniky po záruce vedli nové díly????
Takže se koupila nová "tiskárna" (celá tiskárna za 10 000 a jen výměna tonerů stála 8 000, to už něco o kvalitě říká samo za sebe). No a největším zděšením bylo že i když má uvedeno 30 000 stránek měsíčně, tak tyhle základní modely nesmí moc pracovat. Tak 70 stránek nebyl problém, ale nesmí se po ní chtít najednou víc. To se přehřála a stávkovala. Reklamace nic nevyřešila protože je to prý vlastnost a neoficiálně nám bylo sděleno že se na ní nesmí tisknout více než 50 stránek najenou a pak se musí počkat. Nakonec nám ji prodejce vyměnil za vyšší (samozřejmě podstatně dražší) model, který už nemá problémy. Přitom jsme ale po dobu reklamace měli zapůjčenou jeho OKI, kterou nám nabízel za 11 000 (srovnatelná cenová hladina) a nebyly s ní žádné potíže. Jenže pan majitel požadoval HP, tak si připlatil.
Další spolehlivý výrobek je mutifunkce+fax, kde se zasekává scaner, ten ale vždy jen vyčistí čidla.
Ostatní černobílé laserovky zatím ještě neměli závadu. Doma mám inkoustovku a další inkoustovky vyřazené z firmy pro zastaralost ještě běhají u kolegů a snimi taky nebyl nikdy žádný problém. Bohužel čím novější tím problematičtější výrobek. A ten starý nikdo neopraví, takže začarovaný kruh spotřebky.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4267 Bydliště: u HK
Zaslal: út březen 30 2010, 6:15 Předmět:
Vemte si kolik lidí musí uživit skutečná prvovýroba a výroba . A i přes stále výkonnější výpočetní techniku je stále více administrativy a to nejhorší, že z té výroby nemá nejvíc ten výrobce, ale obchodník , který má jen jednu podstatnou vlastnost umí prodat a čím schopnější tím větší šmějd umí prodat a stává se vzorem všem ostatním obchodníkům.
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 995 Bydliště: Praha
Zaslal: út březen 30 2010, 7:56 Předmět:
Pro HP servis jsem dělal přes 10 let a tak přidám pár věcí na vysvětlenou.
Cca v roce 1996 sídlilo HP v Praze na Novodovorské, v budově bývalého VÚMSu. V době, kdy jsem nastupoval, tam pracovalo cca 150 lidí, z toho třetina servisních techniků a obchoďáků, tedy produkujících nějaký zisk. Příjem oprav a servis se prováděl přímo na místě. Postupem času někdo přišel na to, že dílenský servis je režijně drahý a tak byla sehnána outsorcingová firma SIL, která sídlila blahé paměti v Praze Sedlci, kam zákazníci začali vozit své výrobky. SILu šéfoval Holanďan, který se za 6 let naučil česky akorát "dobrý den", takže technici zjistili, že když něco potřebují, na něho se obracet nesmějí a začali ve velkém provozovat obchod s náhradními díly, které vykazovali na záruční opravy. Spotřeba dílů byla celosvětově sledovaná a tak se najednou ČR dostala skoro na špici ve spotřebě dílů, které v jiných státech měly jen průměrnou poruchovost. Drobnosti, jako papírové výměny laserů, psané na inkoustové tiskárny apod. vedly ke zrušení smlouvy a nalezení nové firmy, bývalé Vojenské stavby v Táboře, která už předtím repasovala inkoustové tiskárny HP, ale pro zahraniční pobočku. Tábor je od Prahy daleko a tak tam místní technici byli ochotni dělat za plat, za který by Pražák ani nevstal z postele. V Praze vzniklo sběrné středisko na Jeremenkově, které existuje dodnes a veškeré výrobky pendlovaly každý den mezi Prahou a Táborem.
Výjezdní servis se rovněž outsorcongoval, to se týkalo i mě a tak jsem léta jezdil po plotrech a velkých tiskárnách, pozáruční opravy se dělaly za hodinovou sazbu (2400,-) a cenu dílů. Jenže... Centrála HP, již léta očištěna od servisáků a obchodníků se začala nebezpečně rozrůstat, až dosáhla cca 1000 zaměstnanců, pouze úředníků a ještě se přestěhovala do nové budovy. Z něčeho tento kolos žít musel a tak se rozhodli upravit ceny pozáruk zavedením paušálních cen. Tedy, ať je tiskárně cokoliv, zákazník zaplatí vždy stejnou cenu. Takže u průměrného plotru, kde výměna řemenu se vešla do 5000,-, najednou přišla zákazníkovi nabídka na 20000,-.
V roce 2008 se zjistilo, že i tento způsob servisu je drahý a tak byl vypsán nový tendr, jehož cílem bylo snížit počet autorizovaný servisních partnerů a stlačit náklady na opravy na minimum. Výsledkem bylo, že vítězná firma, kvůli níž byl tendr vypsán, svou cenovou nabídkou zlikvidovala ostatní zájemce a to je konec pohádky.
Tak se nedivte, že chtějí za výměnu zdroje přes 3500,-.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.