Zdravím, Mám menší problém s dobíjením na Favoritu 135 LS r.v. 92.
Dřív začínal dobíjet při startu od cca 800ot/min a teď je to až od 1500ot/min.
Pokud zvýším otáčky nad tuto mez kontrolka zhasne a pak v pohodě dobíjí i při volnoběhu cca 700ot/min.
Díky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 29 2010, 19:34 Předmět:
A protože nové huhlíky už asi sehnat nepůjdou, kup si rovnou nový celý regulátor - je to i jistější, zaplatíš za to cca 120,- kaček - ale pokud tomu Fáčku hodláš dopřát ještě nějaká léta života, raději bych volil cenu kolem 1000,- a nechal rovnou zrepasovat celý alťas - ostrouhnou na soustruhu kroužky, vymění ložiska, překontrolují diody... Úplně nový vyjde na cca 2500, - ale s tím repasem z vlastního by ses do "litříku" měl vejít. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 791 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: čt duben 29 2010, 19:35 Předmět:
dělá i mně... neřeším po jnastartování prošlápnu plyn ke 2000ot/min aby neotravovala kontrolka a neřeším baterka zatím žije.. vždy nwež uhodí mrazy tak nabíjím.... každý rok-... preventivně....
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: čt duben 29 2010, 20:04 Předmět:
Uhlíky budou stejné jako ve Feldě, takže sehnat jdou v každé mototechně. Rozhodně bych nechal stáhnout ty sběrací kroužky a ložiska si případně vyměníš sám. Žádnej horor.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5256 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt duben 29 2010, 20:05 Předmět:
Toto s dobijanim robili aj prve feldy...takze nadobudam pocit "its not Bug its a Feature..." (nieje to chyba ale vlastnost) ale s Ekkarom suhlasim-generalkou nic nepokazis.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 29 2010, 20:14 Předmět:
Honza_dy - můžou, ale nemusejí být, záleží na tom, jaký má alťas - a jestli je to opravdu Fáčko ´92, tak stejné nebudou, Feli měly alťasy stejné jen s vývozními Fáčky od ročníku ´91 a s tuzemskými od modelového ročníku ´94 - takže vývozní typ do roku 90 včetně a tuzemský do r.v. 93 NEBUDE s největší pravděpodobností shodný s Feli - poznávacím znamením je velikost řemenice a to, jestli používá jednoduchý (i když "ozubený") klínový řemen = staré provedení, nebo vícedrážkový, takzvaný "mikroklínový" = nové. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: čt duben 29 2010, 20:42 Předmět:
Ekkar: Až takový znalec nejsem, ale mám tu jeden záložní alternátor z Fáčka s klasickou řemenicí a až na tu řemenici a nižší výkon je naprosto shodný s altíkem ve feldě. Měl jsem ho tam když jsem dělal generálku na tom původním. Samozřejmě bavíme se o 1,3MPI. 1,6tky už měly altíky BOSCH.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 30 2010, 11:49 Předmět:
Honza_dy - píšu, jak to tvrdí v příručkách. O tom, že Škodovka je bordel na kolečkách a do aut se montovalo a dost často ještě pořád montuje všecko, co jim přijde pod ruku se nedá pochybovat. Kdo například ví, že přední brzdy u Favorita/Formana mají nějaký "mezityp" včetně odlišných kotoučů, který má sice rozteč kolových šroubů 100mm, ale jinou výšku osazení mezi samotnou brzdicí plochou kotouče a dosedací plochou pro ráfek? A vidíš, já ho ve Formanu měl - a nové kotouče jsem musel shánět čtrnáct dní telefonicky po půlce ČR, zatímco těch původních "starých" (s roztečí 98mm) nebo "nových" (rozteč 100mm - a osazení výškově shodné s Felinou) byly všude plné regály... Takže vůbec nepochybuju o tom, že někdo může mít ve starším provedení Fáva/Formana novější alťas určený původně pro finální montáž do pozdějších typů - a s osazeným starým typem řemenice... Ono se to i měnilo v servisech, někdo chtěl výkonnější alternátor, tak mu dali novější a na něj nasadili starou řemenici - a nikam se taková úprava nepsala, protože všecko ostatní sedělo. Jinak alternátory BOSCH byly ve všech Favoritech - ale záleželo na tom, kam bylo auto určené. Pokud na tuzemský trh, dostalo alťas licenční vyrobený v Česku - a na export originální německý... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.