No ono sa dá jeden z kontaktov motorčeka prepnut cez prepínacie rele z ukostrenia na kladný pol zdroja. Poprídade prepnút obe kontakty motorčeka cez prepínacie rele s 2 prepínacími kontaktmy.
To spínání motoru si tedy zapoj jak uznáš za vhodné. Relé je sepnuté cca 5 sekund (1.1*R2*C1) po aktivaci z RJ centrálního zamykání nebo do vzniku nadproudu. Pokud si motor vezme při rozběhu stejný proud jako při zastavení, tak bude potřeba ten rozběh nějak ošetřit.
Je to jednoduché a krásné řešení.
Pro vyřešení rozběhu bude snad stačit jen zvýšit časovou konstantu R12C2.
A motor připojit přes dva přepínací kontakty relé, aby nedošlo ke kolizi s původním obvodem.
ľudkovia neviem či mi veríte alebo nie, ale nikde som nezohnal tie tranzistory 2N3904. Nedalo by sa použiť nejaké KC .... alebo KF..... alebo KSY... proste akýkoľvek NPN spínaci tranzistor????? ak by som použil niečo iné, teda iný univerzálny NPN tranzistor, zmenia sa aj nejako extrémne hodnoty R??? nechce sa mi kvoli 4 tranzistorm 1 ks/ 4,-Sk robiť objednávku, kde len na poštovnom by som dal -150,-Sk
Ty tranzistory můžou být skoro jakékoliv NPN, Q1 třeba nějaké to KC, Q2 takový, aby snesl proud toho relé, pokud to bude nějaký výkonovější s malou betou, tak snížit hodnotu R5 třeba na 1k.
ľudia presne tak som to vyrobil ako je to v schéme, ale má to jeden háčik. Moje motorčeky v oknách majú asi väčší odbr, lebo motorček sa nestihne ani rozbehnúť a už ho vypína. Keď som to vyrobil, tak som to skúšal na jekom 12 V motorčeku a tom mi fungovala ako má. Jedniducho potrebuval by som nastaiť to na vačší prúd. Ináč keď začne motorček isť do miernej záťaže tak sa podstatne skracuje čas zopnutia. Naprázdno ked motorček točíl bez záťaže tak mi točil cca 10s / teda rele bolo asi 10 s zopnuté, ale keď som motorček jemne zaťažil tak rele bolo zopnuté len cca 5 s a pri vačšej záťazi už asi len 2s. Keď píšem o motorčeku tak stále mám na mysli len skúšomný motorček a nie motorček z el. kien. Ako by sa dalo zvačšiť vypínací prúd????? Pootočenie trimru nestačí.
Hezký den. Právě řeším stejný problém, ale potřebuji pouze ochránit motory. Časování a směry chodu mám vyřešeny zabezpečovačkou, která to již obsahuje. Původně jsem uvažoval o PolySwitchi, ale toto řešení s tím LM393 se zdá lepši. Prosím o schéma bez toho časovače. Děkuji
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.