Založen: Jun 26, 2007 Příspěvky: 464 Bydliště: Vysočina
Zaslal: čt červen 17 2010, 19:32 Předmět:
Není to sice rada, kterou očekáváš, ale nedá mi to. Tos udělal pěknou hloupost dávat do bezúdržbového systému něco takového _________________ Žádnej učenej z nebe nespadl ...
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: čt červen 17 2010, 20:10 Předmět:
Pokud si chce pořídit blinkry, klakson a brzdové světlo, nic jiného mu nezbývá. Exportní Mustangy se dělaly s baterkou a blinkry, tak si sežen schéma takového stroje. Jinak se u těhto motorek regulace dobíjení nedělá. Stačí usměrnit napětí z generátorové cívky a přes vhodný odpor pouštět do baterky. je to tak řešené i u Simsonů. Nabíjení se dělá proudem a ne stabilizací napětí, protože na to nemá alternátorek potřebný výkon a nedodá velký proud. A stejně, pokud nejezdíš denně několik desítek nebo stovek kilometrů tak se baterka dostatečně nenabije a musí se pravidelně dobíjet nabíječkou. Jinak má baterka velice malou životnost. Mám s tím letité zkušenosti. Kdyby se do malých motorek raději místo olověných akumulátorů dělaly niklokadmiové, je vystaráno. Ale co by potom výrobci dělali, že? _________________ Netřep se mnou!
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt červen 17 2010, 20:58 Předmět:
Můžu potvrdit slova PLV. Sám jsem pár let provozoval Mustanga s baterií a žádnou regulaci dobíjení jsem nedělal. Baterku bylo třeba tak jednou za čtvrt roku dobít. http://www.georgeb.wz.cz/mustangel.htm
Není to sice na mustanga, ale třeba se to taky hodí:
Mám ČZ175. Stávalo se mi když jsem měl už dosluhující baterku, svítil jsem (což se teď musí furt), stáhnul plyn třeba když jsem zastavoval před křižovatkou a baterka se přestala dobíjet, že reflektor tu baterku vybil a motor chcípnul. Tak jsem (po delší době kdy jsem hledal závadu všude možně) namontoval relátko co reflektor zapíná jen když dynamo dodává proud. Asi to není zcela podle předpisů ale je lepší když na volnoběh motorka svítí jen obrysovými světly než když chcípne uprostřed křižovatky.
Asi před 15-ti lety jsem na Jawě 05 měl namontované blinkry, napájené z baterie. Dobíjení bylo udělané jako jednocestné usměrnění napětí z magneta, bez jakékoliv regulace. Ta byla provedena trvale zapnutým světlometem. Ještě si vybavuji, že abych měl víc "šťávy" na nabíjení baterie, přepojil jsem koncové světlo na vinutí pro zapalování, opět přes diodu, aby se napájelo jen v době kdy není sycena zapalovací cívka. Žárovka v koncovém světle pak musela být tuším 12V.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.