myslel som len ovladanie rgb cize farieb r - cervenej, g - zelenej a b - modrej.. proste nejaku farbu zosilnit a druhu stmavit na lubovolnom svetle.. lempicke.. len aby to slo..
No musíš roztřídit ty elektrony co tam běhají, elektrony z vodních elektráren svítí modře, z biomasy zeleně, z jádra červeně a z uhlí černě, a pak je smixovat v požadovaném poměru.
Míchání barev je aditivní nebo subtraktivní. Andrea myslím navrhuje aditivní.
Pro subtraktivní metodu mám objektiv ke zvětšováku, kde se dají plynule nastavit žluté, purpurové a azurové clony. Použitelné i k jiné lampičce. Prodám za babku.
Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !) _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Cardifo , magnifax je označení typové řady zvětšováků . Ta barevná hlava samotná je Meochrom . Novější verze nese jméno Meocolor (varianta 3 a 4-ES) - opět sada dichroických zrcadel a v případě meocoloru i neutráního šedého filtru (D) . http://www.meopta.com/index.php?id=143 .
Mimochodem , míchání je u zvětšovákových hlav subtraktivní , nikoli aditivní - Cyan , Magneta , Yelow !
Mimochodem , nevíš kde by se dala sehnat ona 100W halogenka - zatím jsem narazil jen na varianty se strukturovanou odraznou plochou a předním sklem - takováto tam nepatří . Měla by být od Phlilipse , na Osram nepěkně nadávalo několik kolegů , že prý v průběhu životnosti mění vyzařované spektrum.
Typ. číslo 6884 - http://arawak-distribution.com/images/laa231llp.jpg . Taktéž bývá problém se zažloutlými míchacími komorami , takže kdyby se někomu doma válelo příslušenství k oné hlavě v odkazu nahoře (mám Color 3) .
K tomu objektivu - jednoho času se vyráběli objektivy polské prominence se zabudovanými filtry vč. regulační mechaniky . Je to spíše výstavkový kousek , ale stejně mě zajíma .[/img] _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
koníku2708, míchání světla v Meochromu je skutečně RGB, viz nápisy na točítkách. Z bílého světla filtry vyseknou a pustí dál monochromaticku část, takže v téhle chvíli máš zdroje světla R, G a B a ty se pak aditivně míchají v součtu. V kulové hlavě se světlo vytváří aditivně.
Subtrakce by to byla, kdyby se barvové složky ze spektra zadržovaly.
Že to je součet je jasné i z toho, že stupňováním složek se světlo přidává, nikoliv ubírá jako u filtrů CMY.
Žárovka by se dala snad použít samotná a z původní vyšťourat z reflektoru vadnou (je to sádra) a zatmelit novou, ev. změnit rozteč patice.
Ale při těch hodinách co svítí hlava, je otázka životnosti otázkou dlouhé doby.
Mně multigradační papíry k srdci zrovna nepřirostly, nejen tou cenou.
Rozhodně se nechci hádat , meochrom zevnitř jsem viděl jen párkrát , ale stále mám pocit , že konstrukce taky byla na principu subtrakce - do toku světla směřujícího do míchací komory byli zasouvány filtry , tedy stejná jako u Color 3 atp. Nebo to byl už meochrom 2 a ten by měl jinou konstrukci ?
Multigradace je strašně fajn , pokud zvětšuju z mnoha typů filmů , které jsou různě zpracované (fotografický kroužek , zvětšování ze starých negativů z rodinných archivů ) - mít čtyři pakle papírů od každé gradace ve všech formátech - né , díky ! Takhle si to ukočíruju přesně dle potřeby , navíc mi to dává možnost měnit gradaci lokálně - např oblohu si udělám v měkce , kresbu architektrury pod ní tvrdou . Cenový rozdíl je dnes již zanedbatelný - je mi jedno , jestli dám za stejnou plochu papíru 200 nebo 250kč - mám mnohem více možností . No a poslední týdny si brousím zuby na barvu , zbývá zakoupit roli barevného papíru a můžu začít !
Zasádrování nové žárovky - u tohoto se obávám , že se netrefím do ohniska paraboly a směřování toku světla nebude takové , jaké má být . _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
ano, do toku světla se zasouvají filtry. Do tohohle momentu je to stejné jako u subtraktivní metody. Jenže tady je množství světla úměrné ploše vysunutého filtru a dichroické filtry pouštějí každý jednu monochromatickou složku. Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. Nenech se zmást tím stejným počátkem světla, bílou plnospektrální žárovkou.
U elektroniky obdoba pásmové zádrže a pásmové propusti. Představ si, že máš zdroj bílého šumu, z něj pásmovou propustí naděláš x jednotlivých tónů a z nich pak harmonickou syntézou složíš (aditivně) požadovaný průběh. (analogie se světlem není přesná, tam nezáleží na fázi)
Žárovka by se asi dala předběžně najustovat v žádané poloze nějakým přípravkem a až pak najisto zatmelit.
..... Čím víc filtr vysuneš, tím víc světla pustí. U subtraktivního naopak, čím víc ho zařadíš, tím víc požere. ....
Nějak se mi to nezdá naopak, ale to samý.
kony2807 napsal(a):
Bernarde , prozradil bys konkrétní typ toho objektivu ? Možná bych jej užil na multigradační papíry ... (Ano , opravdu ještě dnes někdo dělá fotky v temné komoře !)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.