Zaslal: st říjen 06 2010, 23:59 Předmět: Felda 1.6, problém ked je vlhko
mam problem nastartovat, ked je vonku vlhko. Ak prsi a auto stoji viac ako 12 hodin, je problem so startovanim. Nezalezi to od teploty, robilo to v lete, robi to aj teraz ked je uz chladnejsie. Po niekolkych pokusoch to nastartuje, ale niekedy az na nejake 10te startovanie, bojim sa ze ako bude zima a bateria bude mat znizenu kapacitu, ze ju odrovnam. Moze to byt v indukcnej cievke? alebo kdesi v kabloch?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18718 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 07 2010, 5:28 Předmět:
V každém případě bych měnil kabely , pokud jsou starší 2 let nebo neznačkové . Potom vypulírovat víčko rozdělovače . A jestli ještě potom ne , tak asi plynová klapka . Když při studeném startu chceš nastartovat , tak při sundaných krytech a sacího potrubí ke klapce koukej dovnitř a ať Ti nědo nastartuje . Škrtící klapka se musí potevřít ! . Jestli se nepootevře je chyba v ní , kabelech , ŘJ .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt říjen 07 2010, 8:22 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
U tohoto auta není již klasická zapalovací cívka , ale zapalovací transformátor s elektronikou . Tyto díly odcházejí jen výjimečně .
A my jsme již "vyjímečně" pár zapalovacích modulů vyměnili. Sice né konkrétně u 1,6, ale u několika fel. 1,3i a dále audi 80 a další auta.
Jak píše Jezevec-praskaj.
Mozem potvrdit, ze na mojej felde 1.6 som ten transformator menil pred rokom. Jeden den vsekto OK, na druhy som proste nenastartoval.
Ani nebola prasklina. Po vymene vsetko OK.
Skus pohladat alebo sa spytat na www.feliciaklub.cz
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 07 2010, 13:28 Předmět:
Měl jsem ho (ten zapalovací trafák) na Formanu víc než 6 let, doposud s ním jezdí fotřík - a trafo origo BOSCH z roku ´91. Bez problémů, pokud nebyla jiskra, byl to kabel, palec, víčko nebo svíčka. Je to jako se spoustou dalších věcí - záleží na výrobci i někdy na šarži/sérii. Kdo by chtěl tvrdit, že Fávo/Forman ´91 ještě neměl "bošiho zapaltrafo", může - tohle byl re-export auta z Německa, s 1,3SPi motorem a komplet řízeným katem - a tam tahle výbava byla mnohem dřív, než se dostala na tuzemský trh v podobě modelů ´93 a ´94. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
U tohoto auta není již klasická zapalovací cívka , ale zapalovací transformátor s elektronikou . Tyto díly odcházejí jen výjimečně .
Práve naopak - tieto odchádzajú ako na bežiacom páse. Hlavne tie origo od výroby. Je fuk či je to 1.6 motor AEE vo felde, oktávii, seate, ši VW - všetky sú rovnaké a odchádzajú všade. Najskôr sa to prejavuje zhoršeným štartovaním až raz to nehodí iskru vôbec. Ja som na svojej felde 1.6 raz zastal na pumpe, natankoval a už nenaštartoval. Odišiel mi práve tento zapaľovací modul. Kúpil som nový, už nie bosch, ale nejaký taliansky AGK alebo tak nejak - o polovicu lacnejší. Funguje doteraz.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32233 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 07 2010, 14:54 Předmět:
Pozor - je potřeba odlišit "bošiho zapaltrafo" a zapalovací lištu - ta má ta trafa dokonce 2 a je na rozdíl od "bošiho zapaltrafa" montovaného jako původní zapalovací cívka na podběh nad pravým předním kolem "nastrčená" přímo na svíce = nemá žádný rozdělovač a kabely, funkci rozdělovače zastupují signály z ŘJ motoru . A pravda - tyhle "lišty" na motorech 1,6 odcházely poměrně dost... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt říjen 07 2010, 15:33 Předmět:
no odchaadzaju obidva zapalovacie trafa.... A hlavne to na 1,6 nekupujte od cinana lebo sa moze stat ze do tyzdna ste tam opat.... pytajte si original....
Pravděpodobně máš prasklou zapalovací cívku, když ji vymontuješ, uvidíš malou prasklinku.
Ano, presne toto som nasiel, vymontoval som to na chalupe, kedze do akehokolvek obchodu so suciastkami bolo daleko, prasklinu som zapatlal epoxidom, auto zatial jazdi ale este neprsalo. Ked to prestane jazdit dam vediet ako dlho to vydrzalo.
Ještě bych doplnil: zapalovací svíčky musí být také v pořádku. Raději vyměnit. Může to dělat i odcházející indukční cívka.
Chlapi nebláznite s tými výmenami - to je výsada autoriz. servisov vymeniť pol auta a potom zistiť že to bola úplna prkotina. Sviečky sa dajú otestovať, v krajnom prípade aj v inom aute, a káble premerať ...
Kamošovi takto vymenili diely za 9000 sk, potom sa zistilo že to robila súč. za 2 stovky. Zbytočne vyhodené prachy mu už samozrejme nik nevrátil. Nikdy nesúhlasiť s výmenou, max nech to vyskúšajú s novým dielom a ak sa to potvrdí, a nedá sa to opraviť, potom niečo meniť ( a najlepšie z vrakáča za tretinu ceny nového dielu). Samozrejme tým nemyslím veci, ktoré sa musia meniť pravidelne (ako napr. sviečky, filtre, rozvody a pod) - tie ak vymeniť, tak za nové
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.