Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

CÍVKA - MAGNETO
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 8:56    Předmět: Citovat

A bacha, určitě to bude i někde mít připojený chcípák. A chcípá se to tak, že přívod z cívky do kladívka se "vyzkratuje" na kostru.

A tedy aby to makalo, musí být chcípák rozpojený.


A dej sem víc fotek, mě by zajímalo jak to celé vypadá Wink nebo ty fotky upni na leteckou poštu a sem dej jen odkaz. jsem zvědavej co je to za zázrak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SERDA



Založen: Oct 03, 2008
Příspěvky: 18
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 9:24    Předmět: Citovat

Koupil jsem vrak a dávám to do původ stavu, motorů mám hafo ale chci tam origo - obsah 400 / 10koní/ šíře stavitelná 560-730 / 4 +R / špéra / vývodák 2 rychlosti /váha 400kg / závěs 1300 brzd. / delka1700
http://www.youtube.com/watch?v=ObWqHvgut14



PA240003.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PA240003.JPG
 Velikost:  136.19 kB
 Staženo:  57 krát


PA240002.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PA240002.JPG
 Velikost:  140.68 kB
 Staženo:  62 krát


im000423.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  im000423.jpg
 Velikost:  170.93 kB
 Staženo:  67 krát


_________________
Serda124
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SERDA



Založen: Oct 03, 2008
Příspěvky: 18
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 9:35    Předmět: Citovat

práce ještě hafo , nemám kapotáž tak se bude dělat nová + převody řízení ještě B.j. 1965 je to němec


PA210022.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PA210022.JPG
 Velikost:  190.27 kB
 Staženo:  84 krát


PA280011.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PA280011.JPG
 Velikost:  83.22 kB
 Staženo:  52 krát


PA280009.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PA280009.JPG
 Velikost:  100.89 kB
 Staženo:  67 krát


PB020023.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PB020023.JPG
 Velikost:  122.33 kB
 Staženo:  72 krát


_________________
Serda124
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 9:38    Předmět: Citovat

Pěkný Smile


Jo a inspiraci můžeš brát třeba zde

http://pf62.wz.cz/navody.html

jako třeba toto:
http://pf62.wz.cz/navod%20Jan%20Raab.html

Nebo toto: v případě nefunkční VN cívky se použije externí indučka a pokud je primár funkční u té stávající, tak se nemusí ani nic převíjet.

http://pf62.wz.cz/motor8.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SERDA



Založen: Oct 03, 2008
Příspěvky: 18
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:18    Předmět: Citovat

kucí.
ještě mě tak napadlo, že musí být určitá mezera (řádově desetiny) mezi cívkou a magnetem. Se mě zdá pod lupou, že je jedna část odřená. Je to tak nebo si to pletu s něčím jiným.



PB020014 – kopie.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  PB020014 – kopie.JPG
 Velikost:  50.51 kB
 Staženo:  54 krát


_________________
Serda124
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18893
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:19    Předmět: Citovat

No a takhle jsem to doprplil já :
hele , červeně nebere Very Happy tak v tom křížku před cívkou .



zapalování.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zapalování.png
 Velikost:  2.5 kB
 Staženo:  54 krát



Naposledy upravil BOBOBO dne st listopad 03 2010, 10:23, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18893
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:22    Předmět: Citovat

To se někdy stává , že "opravář" se snaží posílit jiskru a tak ze zoufalství natlačí tyto tzv. pólové nástavce až k rotoru , až začnou drhnout . Nějaká ta desítka vůle tam má být .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:25    Předmět: Citovat

SERDA napsal(a):
kucí.
ještě mě tak napadlo, že musí být určitá mezera (řádově desetiny) mezi cívkou a magnetem. Se mě zdá pod lupou, že je jedna část odřená. Je to tak nebo si to pletu s něčím jiným.


No většinou tyhle cívky sedí na statoru přesně a nijak s nima nehneš - tedy již mají danou polohu a tím i mezeru. Ale problém nastane pokud je mezera malá a ložisko na klice u magneta je vyběhané, pak by mohlo i škrtat.
Běžně se ale používá mezera kolem 0,5-1mm mezi kostřičkou cívky a magnetem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SERDA



Založen: Oct 03, 2008
Příspěvky: 18
Bydliště: Děčín

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:31    Předmět: Citovat

Kucí díky moooc,
nejdřív opravim- ložiska ,gufera a pak se budu modlit.

_________________
Serda124
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18893
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:37    Předmět: Citovat

Tuto frázi používám též , ale alespoň mně nepomáhá . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 10:47    Předmět: Citovat

No ten stroj je jednoduchej, ale vypadá pěkně.

V případě nefunkční cívky je řešení vcelku jednoduché, jak jsem výše psal.

V případě slabého magneta se stačí se obrátit na Libora Urbánka z Velimi:

http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=32154
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18893
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 11:05    Předmět: Citovat

Prosím Tě dingo , Ty jsi se zabýval "měřením" magnet , nebo má ten doporučený man něco k změření magnetického toku ? Jeho reálnou činnost jsi na své viděl ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 13:14    Předmět: Citovat

Měřením magnet jsem se nezabýval a toho člověka jsem nikdy neviděl. Každopádně na měření síly bude něco jako je přídržná síla magnetu - čím větší tím lepší že ano a určité magnety mají jisté hranice. Já se tím nezabývám takže neznám ani hranice ani kolik by to správné magneto mělo mít......

Když ale člověk vezme cívku-kostřičku, která patří do příslušného magneta a vložíš ji přes dva póly a zkusíš sundat, tak musí jit hooodně težce sundat. To je můj systém odhadu Very Happy
Se slabým magnetem jsem se doposud nesetkal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 465

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 14:54    Předmět: Citovat

So slabým magnetom sa stretneš len vtedy, ak nejaký umelec takýto alternátor rozoberie a nechá ležať oddelene cievku a veniec - rotor s magnetmi. Magnetický rotor nesmie byť skladovaný bez cievok. Inak nie je problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st listopad 03 2010, 15:06    Předmět: Citovat

No anebo do rotoru natočíš místo cívek plechový pásek dokola, jako to dělám já.
A ono to ponechání rotoru bez cívek nebo prstence vadí jen starým AlNiCo magnetům.

Feriťáky na tohle netrpí. Samariumkobal ani neodym na to taky netrpí, i když neodym je na magneta nevhodný - nízká provozní teplota. Samariumkobalt je velice dobrý ale s ním jsem se na žádným magnetu nesetkal, vždy jen AlNiCo nebo ferit.

Třeba i Pionýra 550 a 555 je rotor 4pol a i v návodu-knížce píšou že se rotor nemá nechávat volně, ale omotat kovovým páskem - jo ten návod platí pro 550 a 555tku.

Rotory u novějších pincků (6ti polové) již mají uvnitř prstenec feritový.


Výhoda je, že se ty AlNiCo dájí po zeslábnutí asi relativně snadno zpět "nabudit" - přeci jen nepatří mezi nejsilnější magnety a tedy i nároky na magnetovačku nebudou nijak extra velké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund