Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 16 2010, 23:23 Předmět:
Obavam se, ze to neni vubec vhodne, za akcni clen vyrabejici PWM bych dal radeji LC clanek, cimz vlastne vyrobime step-down... _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 17 2010, 14:33 Předmět:
Volba frekvence vhodne pro budici vinuti namotane v podstate na monobloku zeleza bude trochu potiz.... Vzhledem k obvyklym (ne prilis velkym) proudum, bych udelal pro buzeni jednoduchy SMPS.... _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 17 2010, 16:06 Předmět:
Vzal bych nejaky MCU (neni bezpodminecne nutny, slouzil by ke generovani PWM), nejaky halfbridge driver (treba 1/2 HIP4081), 2x Fet (treba FDP038AN06A ), vhodne nadimenzovanou civku s kondezatorem, a je to. Predpokladam, ze zpetna vazba od vystupniho napeti (na buzeni) v tomhle pripade nebude treba. _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 17 2010, 21:52 Předmět:
Nějak mi není jasné, co se tady řeší. K čemu polomost, cívka a kondezátor, rekuperace? Buzení alternátoru - to je přece stejnosměrná záležitost. Vždyť je to v každém autě. Stačí normální spínaný regulátor a nulová dioda. Pokud je frekvence dostatečná, indukčnost budícího vinutí vyhladí budící proud.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 17 2010, 22:52 Předmět:
Pulmustek k buzeni spinacu, s tim, ze jeden z nich se bude chovat jako aktivni dioda, co je na tom podivneho?
V aute to sice je, ale predpokladam, ze od toho asi chce i neco jineho, kdyz nepouzije regulator z auta, nebo jiny, jim inspirovany. _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 17 2010, 23:04 Předmět:
tade7 napsal(a):
Tak to vidím že si budu muset poradit sám ale i tak děkuji.
Protoze se nikdo nedozvedel, co presne potrebujes. Otazka znela "jestli můžu použít PWM regulátor k buzení .... " Pokud tim bylo mysleno jen napajeni buzeni PWM prubehem (napeti) tak by to slo, pokud jeho frekvence nebude prilis vysoka (nebo naopak nizka). Obvodove to muze byt jednoduche. Pokud by bylo treba mit z nejakeho duvodu reg. smycku i na velikost budiciho napeti (ci dokonce proudu), je vec ponekud slozitejsi.
Puvodne jsem myslel, ze byl umysl pouzit k regulaci celeho systemu nejaky obvod pro spinane zdroje. Pokud by mel pracovni frekvenci v radu stovek kHz, nedelal bych to. _________________ de omnibus dubitandum est
zdarec, nevidim problem v PWM regulaci buzeni altasu. Bezne se to pouziva u nekterych regulatoru ve vagonech.indukcnost a masa zeleza to vyhladi. Altasy jsou jine jen v tom,ze maji pevne vinuti buzeni, a tak nemaji krouzkovy sberace,ani uhliky. Nektery pulsni regulatory docela slysitelne pisti pri zkouskach.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 18 2010, 1:13 Předmět:
WLAB napsal(a):
Pulmustek k buzeni spinacu, s tim, ze jeden z nich se bude chovat jako aktivni dioda, co je na tom podivneho?
Když vyhoví i obyčejná rychlá bez nutnosti řízení je podivné tam dávat "aktivní diodu". Zatím jsem se nedověděl, na co tam bude nějaká další cívka a kondenzátor.
WLAB napsal(a):
V aute to sice je, ale predpokladam, ze od toho asi chce i neco jineho, kdyz nepouzije regulator z auta, nebo jiny, jim inspirovany.
Auto byl jen příklad. Co jiného od toho může chtít je možná nějaký vstup pro žádanou hodnotu napětí alternátoru. Ale k tomu nepotřebuje ani polomost ani další cívku nebo kapacitu. A na frekvenci moc nezáleží, spíš aby to nepískalo. Vinutím poteče ss proud, tomu je to jedno. Tohle je v podstatě všechno, co IMHO potřebuje udělat:
Když vyhoví i obyčejná rychlá bez nutnosti řízení je podivné tam dávat "aktivní diodu".
Co je podivného na ušetření pár W ztrát?
mtajovsky napsal(a):
Tohle je v podstatě všechno, co IMHO potřebuje udělat:
Mě zase přijde podivné strkat v tomhle případě ten N-MOSFET nahoru, kde potřebuje plovoucí high-side driver (což je nejsložitější část toho půlmůstkového budiče).
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: čt listopad 18 2010, 10:59 Předmět:
Sveho casu vyhovelo i mechanicke regulacni rele...
Kondenzator a civka? Pokud zamyslel pouzit na rizeni celeho systemu neco na styl UC384x, co by eventuelne pracovalo na xyz kHz, tak bych se to osobne zdrahal pustit do magnetickeho obvodu udelaneho tak, tak je zhotoven mag. obvod rotoru alternatoru.
To nastrelene schema s N-MOSFETem na high-side switchi je zhruba stejne narocne jako ten pulmustek.... _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: pá listopad 19 2010, 17:25 Předmět:
Andrea napsal(a):
Co je podivného na ušetření pár W ztrát?
...
Mě zase přijde podivné strkat v tomhle případě ten N-MOSFET nahoru, kde potřebuje plovoucí high-side driver (což je nejsložitější část toho půlmůstkového budiče).
Jaképak ztráty, na ten alternátor stačí i stovky Hz, a ve srovnání s účinností alternátoru a motorů, které pp. nebudou "na pár W" bych ztráty na diodě zanedbal. A ten MOSFET- nic složitého na tom nevidím, takhle nějak jsem si dělal nabíječku a žádný problém nebyl, kromě potřeby izolovaného zdroje s tráfkem za 30 Kč. Pro detailisty - zpětná vazba byla v tomto případě od proudu.
Naposledy upravil mtajovsky dne pá listopad 19 2010, 17:30, celkově upraveno 2 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.