Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zatezak na mereni autobaterie,prosim o radu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Maskot



Založen: Nov 19, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: Wien

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 10:49    Předmět: Citovat

Vetsinou takhle nejak.


Battery_testerx.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Battery_testerx.JPG
 Velikost:  82.32 kB
 Staženo:  138 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2586
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 12:32    Předmět: Re: zatezak na mereni autobaterie,prosim o radu Citovat

kovar napsal(a):
Tyhle proudíky mají své kouzlo.Jednou jsem omylem zapoměl v rorvaděči 3x400V položený 17ku klíč a po zapnutí rozvodny se celý rozvaděč musel vyměnit!Půlka totiž zmizela!

Kámoš elektrikář se taky jednou hrabal v nějaký šachtě s šínama a upustil klíč.Vyhodil proud pro půlku Libně.Nějak se to ukecalo že ani policajti u toho nebyli.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 12:38    Předmět: Citovat

mně se k zatěžování AKU dobře osvědčila žhavící svíčka z avie. Ty starý avie měli svíčky zapojené sériově - jedna na 3V. Když se připojila na 12V, bylo to tak akorát. Jen se musela chladit v plechovce s vodou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 13:37    Předmět: Citovat

Jednoduše , píchneš vývod měřáku do olověné svorky aku . 12V oblouk neurobí .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sas



Založen: Apr 28, 2009
Příspěvky: 172

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 15:33    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Jestli se Ti chce hrabat , tak jedna konstrukce byla v urob si sám .

neni tu nekde odkaz?,kde by se to dalo najit.dik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salzvo



Založen: Jun 03, 2005
Příspěvky: 220
Bydliště: okres Opava

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02 2010, 20:16    Předmět: Citovat

Zdravím,
návod na jednoduchý zátěžový voltmetr vyšel loni v PE. Ale je tam pouze zapojení, o mechanické konstrukci tam nic moc není, akorát že připojení má být masivním káblem a pořádnými svorkami. Zatěžovací proud tam mají kolem 50A a v článku je upozornění, že měření musí být krátkodobé, protože odpory se hřejí (překvapivě Laughing ).
Jinak z hlediska měření by bylo vhodnější připojit obyčejný voltmetr (např. DMM, případně voltmetr s potlačenou nulou) krokodýlky přímo na baterku a pak se dotknout kontaktů akumulátoru nějakou zátěží. Tím se eliminuje úbytek napětí na přívodních káblech, který sice může být zanedbatelný, ale kdo ví... Takto by se dalo změřit jednoduše nejdříve napětí naprázdno a pak se zátěží. Při požadované zátěži kolem 100A vychází odpor 0,12R (pro napětí 12V na aku, ve skutečnosti bude se zátěží menší), což jen pro zajímavost odpovídá Cu drátu průřezu 1,5mm^2 délky 1m. Takže by se dal zátěžovací odpor udělat i z obyčejného Cu drátu lépe průřezu 2,5 nebo 4 - kdyby byl stočený do cívky, ani by nezabral tolik místa. Tak bych postupoval já - v jednoduchosti je síla Laughing .
Ještě jsem si vzpomněl, že kámoš svého času posuzoval úroveň nabití aku přiložením kulatiny na kontakty podle "energie jiskry". K tomuto účelu používal starý metrácký termostat s dlouhou kulatinou určený původně k zasunutí do jímky, který držel za izolovaný kryt, takže bezpečnost byla splněna Laughing .



Zátěžový voltmetr.JPG
 Komentář:
Zátěžák z PE3/2009-str.8

Stáhnout
 Soubor:  Zátěžový voltmetr.JPG
 Velikost:  30.99 kB
 Staženo:  86 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 09 2010, 14:51    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
Můžu se zde přítomných zeptat, jak se takový zátěžový odpor vlastně připojuje a odpojuje? Nějak si nedovedu představit spínač na 200 A i když v autě asi taky bude na startér něco podobnýho.

Tam se žádnej vypínač nedává. Máš jednu maxikrokosvorku na kostru baterky a na plus se přikládá nejlíp měděná tyčka, která je na konci kabelu. Samozřejmě jak kostra tak + musej bejt dráty příslušnýho průřezu. I když na těch 10 vteřin nemusí ten průřez bejt až tak velkej Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1218
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 09 2010, 15:22    Předmět: Citovat

Mám koupený zýtěžový volmetr na 12V. Zatěžuje proudem cca 80-100A po dobu 10vteřin. Test se spouští tlačítkem. Uvnitř je automobilové relé 12V70A a zatím to vydrželo kontrolu několika desítek akumulátorů. Jediné co se trochu hřeje jsou přívodní vodiče ke spirále(spirála je dost ohřívá a tím se taví izolace).
Používám to i na zjištění přechodových odporů na kabelech a svorkách. Za pomoci dalšího voltmetru měřím úbytek napětí na měřeném úseku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jessy



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 87

PříspěvekZaslal: pá červenec 22 2011, 22:32    Předmět: Citovat

Jancis1 napsal(a):
Ja som videl ako strelil akurát nabitý akumulátor po nechcenom prepojení kontaktov klúčom a kyselina vyprskla asi 20cm, takže chalan mal šťastie že mu to neprsklo do tváre.


Jenom 20 ? Ujo jednou vyskratoval bat. z eresky (st. nem. traktor), a tá když bouchla, rozprskla se po celé dílne. Všetko čo bolo kovové bolo na druhý den hrdzavé. Jeho to nejakým zázrakom netrafilo - a vraj anjeli neexistuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: ne červenec 24 2011, 12:39    Předmět: Citovat

To co píše salzvo je asi dobré ale nevím jestli to pomůže při měření 180VA aku. Asi to postavím ale ty odpory budou muset být na mnohem větší zátěž. Přemýšlel jsem o odporech ze starých průmyslových nabíječek které se používaly různě v podnicích a kde byla regulace řešena pomocí odporů s běžcem a ty měly odpor 2,4 ohmu na 12 A. Co Vy na to?

Jo a co píše frantajetel11 tak tam bych použil normální bateriový odpojovač. Přece jen ty kontakty na baterce jsou tam jenom jedny.


Naposledy upravil Kaca dne ne červenec 24 2011, 20:45, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josef-1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 108

PříspěvekZaslal: ne červenec 24 2011, 20:38    Předmět: Citovat

Poměrně slušný návod včetně kontroly zátěže akumulátorů byl uveden v AR 11/81. Jedná se o poměrně složitou nabíječku, která je vybavena i zátěžovým odporem. V minulosti jsem ji postavil a používám i dodnes a zároveň dobře slouží i mých známých. Byla dopolněna automatikou, která byla zveřejněna později a ze svých zkušeností mohu říci, že je s ní celkem spokojenost, nevýhodou však je její poměrná složitost. Pokud bude zájem, mohu celý návod oskenovat a dát na bastlírnu, kde bude zřejmé, jak je možno provádět zátěžovou kontrolu akumulátorů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: ne červenec 24 2011, 20:43    Předmět: Citovat

To je dobrý nápad. Zkus to tedy Upnout sem na bastlírnu. Díkes!!
Jak velké aku s tím lze měřit?
Jo, a napiš jak to najdem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josef-1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 108

PříspěvekZaslal: po červenec 25 2011, 11:40    Předmět: Citovat

Tady je ta nabíječka včetně dodatku s automatikou.


NabijeckaI.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  NabijeckaI.pdf
 Velikost:  199.39 kB
 Staženo:  256 krát


Automatika.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Automatika.pdf
 Velikost:  109.05 kB
 Staženo:  204 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: po červenec 25 2011, 11:59    Předmět: Citovat

Díky! Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund