Založen: Mar 06, 2004 Příspěvky: 128 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 9:57 Předmět: řízení ventilátoru pomocí MCU
Zdravim,
mam takovou prozbu jestli by mi nemohl nekdo pomoct s rizenim ventilatoru do auta pomoci MCU jedna se o to, ze z ridici jednotky leze 5 urovni napeti a chtel bych timto ridit ventilator. tzn kazdemu napeti priradit urcite otacky, vystup by byl na nejaky vykonovy clen
dekuji moc za pomoct lukas
Založen: Dec 01, 2010 Příspěvky: 105 Bydliště: Teplice
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 12:30 Předmět:
při příkonu ventilátoru cca 100 W jistě, ale nebude to tak hrozný a konstrukce by byla jednoduchá na rozdíl od bezztrátové regulace, kde mohou být navíc problémy s rušením na které jsou řj citlivé. klasická ztrátová regulace je blbuvzdornější a do auta patří spolehlivá zařízení.jediný problém je jak vyřešit chlazení , ale když je to k ventilátoru....
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 12:35 Předmět:
Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se o nově přidaný ventilátor, který se má napojit na stávající řídící jednotku, na které už nějaký ventilátor připojen je?
Protože jinak to přeci nedává smysl. V autě je snad jen jeden ventilátor u kterého je potřeba řídit otáčky a ten má regulaci již od výroby, ne?
Regulaci si představuješ takto:
Změří se napětí z řídící jednotky a MCU to převede na PWM?
Založen: Mar 06, 2004 Příspěvky: 128 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 20:51 Předmět:
no je to nahrada za stavajici rizeni ktere odeslo, s chlazenim neni problem to rizeni je vlozene do prduchu takze cim vetsi otacky tim se to vic chladi kde o to ze kdyz sem to zkousel jednoduchym zapojenim tak to bylo nepresne, nedalo se to nastavit tak jak original. nevim presne stupnici napeti ale cca od 2,5V do 10,5 V je rozsah ridiciho napeti z ridici jednotky
Založen: Dec 01, 2010 Příspěvky: 105 Bydliště: Teplice
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 21:05 Předmět:
nejjednodušší a asi nejlevnější bude vrakáč anebo, při jednodušším zapojení použít zesilovač např s přibližně logaritmickou charakteristikou
nebo 5 komparátorů ,které přes různé odpory budí emitorový sledovač,to musí jít nastavit takřka libovolně....ale cena roste....
Založen: Mar 06, 2004 Příspěvky: 128 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 05 2010, 21:13 Předmět:
cena noveho je 2500,- i na vrakaci jako to jak to ted mam funguje ale ne jak original a tak sem premyslel ze by to slo udelat nejak presneji urcite presne pro kazde napeti urcitou rychlost
někdy je to řešený tak, že jednotka jen uzemnuje odbočky výkonového odporu v serii s motorem , který má druhý pol na pojistku s plusem.
Ve které části měřils napětí - na motoru nebo jednotce? a jaké je to auto?
Ten odpor bývá ukrytý v trubkách větrání a často mu hoří konektor.
Založen: Mar 06, 2004 Příspěvky: 128 Bydliště: Brno
Zaslal: út prosinec 07 2010, 5:28 Předmět:
ale ja vim jak je to resene, proste z ridici jednotky vede napeti v rozmezi jak sem psal podle toho kolik se nastavi na digiklime, je to vedene primo do toho vykonoveho clenu ventilatoru a do nej je taky napojen i ventilator
tzn na konektoru mas PLUS,MINUS,VENTILATOR+ "v originalu je spojene s napajenim",VENTILATOR- ,RIDICI NAPETI.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út prosinec 07 2010, 9:14 Předmět:
Niečím takýmto.
Operák musí dať toľko prúdu, aby vybudil koncáky na požadovaný prúd motora na plný výkon. Aby sa nemusel použiť vykonový operák, niektoré regulátory majú pre plný výkon pripojené relé. To sa zapína komparátorom pre to najvyššie napätie z digiriadenia.
Neviem čo skladáš a o čo sa snažíš. Ak máš pokazený ten regulátor, treba ho opraviť, alebo pohľadať na vrakoviskách.
Založen: Mar 06, 2004 Příspěvky: 128 Bydliště: Brno
Zaslal: út prosinec 07 2010, 9:57 Předmět:
no je to nerozebiratelne bez poskozeni je to zalite v tvrde gume, ale jsou tam asi 2 integrace a 2 FETy a par soucastek okolo ..... jinak ja to zatim vyresil jedoduse, darlington a na bazi potenciometr, ale nejde to nastavit tak jak bych si predstavoval jo ten potak je 10k
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.