Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Denní svícení a kontrola prasklých žárovek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DKx



Založen: Feb 04, 2011
Příspěvky: 71
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt únor 10 2011, 10:52    Předmět: Citovat

frantajetel11 napsal(a):
No já myslel sepnout to původní relé, který spíná přední mlhovky. Pokud by to neřvalo, tak bych tou "automatikou" spínal tohle Wink


To dělá řídící jednotka, kdo ví kde a rozhodně nějaká "inteligentní".
Auto je prošpikované elektrikou, není to jak stará dobrá škodule..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt únor 10 2011, 11:16    Předmět: Citovat

No pokud to relátko najdeš, najdeš kde má + na cívku od ŘJ - tam dáš 1 diodu, katodou k cívce. A druhou diodu katodou zase k cívce a do anody pustíš plus, zatím třeba rovnou z baterky. Prostě zjistit, jestli ta ŘJ jde ochcat... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 10 2011, 18:09    Předmět: Citovat

Asi bych se vrátil k tomu původnímu zapojení. Jak to, že při spuštěném motoru a zapnutí mlhovek nedošlo k přepnutí relé? To je ta otázka. Nejprve bych rozchodil spolehlivé spínání relé, které je paralelně k žárovce i při spuštěném motoru. Pak je otázka, co udělá nahrazení žárovky odporem. Žárovka má za studena malý odpor, nepočítá s tím řídící jednotka nějak, není tam nějaké proudové omezení?

Ještě by šlo nezapínat mlhovky vůbec spínačem mlhovek - původní vedení vede na náhradní odpor, ale v mlze zapnout "denní svícení" - to máte na samostatný vypínač, předpokládám. Náhradní odpor by měl trvale vydržet 12V pro případ, že by někdo přece jen sepnul původní spínač na mlhovky.

Já vím, že jste to už říkal, ale víte, že se se samotnými mlhovkami nesmí jezdit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DKx



Založen: Feb 04, 2011
Příspěvky: 71
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt únor 10 2011, 18:55    Předmět: Citovat

frantajetel11 napsal(a):
No pokud to relátko najdeš, najdeš kde má + na cívku od ŘJ - tam dáš 1 diodu, katodou k cívce. A druhou diodu katodou zase k cívce a do anody pustíš plus, zatím třeba rovnou z baterky. Prostě zjistit, jestli ta ŘJ jde ochcat... Wink


Do řídící jednotky hrabat nebudu.
Zaprvé mám bobky (jedná se o moderní BMW, takže nerad bych to pokazil...), zadruhé jednotka je někde zakopaná v interiéru a já se snažím o relativně jednoduché řešení v motorovém prostoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
DKx



Založen: Feb 04, 2011
Příspěvky: 71
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt únor 10 2011, 22:13    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
Asi bych se vrátil k tomu původnímu zapojení. Jak to, že při spuštěném motoru a zapnutí mlhovek nedošlo k přepnutí relé? To je ta otázka. Nejprve bych rozchodil spolehlivé spínání relé, které je paralelně k žárovce i při spuštěném motoru. Pak je otázka, co udělá nahrazení žárovky odporem. Žárovka má za studena malý odpor, nepočítá s tím řídící jednotka nějak, není tam nějaké proudové omezení?
Bohužel, a to je základní problém, neznám princip fungování té kontroly. Rozhodně není blbá, pozná i připojení vlastního napětí během svícení (!).

mtajovsky napsal(a):
Ještě by šlo nezapínat mlhovky vůbec spínačem mlhovek - původní vedení vede na náhradní odpor, ale v mlze zapnout "denní svícení" - to máte na samostatný vypínač, předpokládám. Náhradní odpor by měl trvale vydržet 12V pro případ, že by někdo přece jen sepnul původní spínač na mlhovky.
To už jsem probral v tom sesterském tématu Wink (nemám spínač, najít správný odpor pro původní vedení také nebude jednoduché)

mtajovsky napsal(a):
Já vím, že jste to už říkal, ale víte, že se se samotnými mlhovkami nesmí jezdit?
Ano vím. A vím, že kdyby na to došlo, neukecám to.
Moje auto má ty "Angel eyeys" svítivé kroužky kolem hlavních světlometů. Ty jsou ale jenom parkovačky.
Koupil jsem do nic extrasvítivé LED, nicméně i tak není intenzita dostatečná kvůli světlovodům.

Inspirovaly mě jiné nové vozy, např. nové Škodovky, které mají sdružené denní svícení společně s mlhovkami. Vím, že je to řešené dvěma různými žárovkami.
Proto jsem si koupil slabší LED žárovky i do mlhovek a mám v úmyslu s nimi svítit pouze přes den (resp. když hlavní světla nesvítí) zároveň s těma parkovačkami.

Rozhodně tak, abych nikoho neoslňoval a zároveň byl viděn. Nepatřím k těm "tunerům" s HID xenony v halogen patici...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 9:53    Předmět: Citovat

DKx napsal(a):
Do řídící jednotky hrabat nebudu.
Zaprvé mám bobky (jedná se o moderní BMW, takže nerad bych to pokazil...), zadruhé jednotka je někde zakopaná v interiéru a já se snažím o relativně jednoduché řešení v motorovém prostoru.

Já ti taky nic neříkám o tom, že bys měl hrabat do ŘJ.
99% výrobců aut tyhle silový obvody spíná relátkama a ty relátka jsou mimo ŘJ, kvůli možný výměně. Pochybuju, že by to v bávu dělali jinak... Ty potřebuješ jenom sepnout to relé tak, aby o tom ŘJ nevěděla Wink a nebo naopak, věděla a nevadilo jí to. Mlhovky jsou zapojený tak, že je bez potkávaček (nebo minimálně parkovaček) nezapneš - nebo to máš jinak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DKx



Založen: Feb 04, 2011
Příspěvky: 71
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 10:14    Předmět: Citovat

Zapínání mám stejně.

Dle blokového schématu je spínání přímo z řídící jednotky zvaná "Footwell module". Ten je pak napojený na řídící jednotku spínače světel. Pro mě složitější elektronika.

Navíc "prosté" relé to nebude právě z důvodu kontroly prasklých žárovek i když jsou vypnuté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 11:17    Předmět: Citovat

Hmm tak to jsi asi v pr...i, tak už nevim
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quest



Založen: Dec 10, 2008
Příspěvky: 479
Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 12:21    Předmět: Citovat

To DKx. Možná OT, ale nedal by se výše popsaný problém vyřešit jednoduše přídavnými LED denními světlomety? Řídící jednotka o nich nemusí vědět. Dnes jsou k dispozici kulaté, oválné, podélné a homologované za pár stovek, a všechny je možno celkem bez problému zapustit do předního plastového nárazníku. Navíc získáš úsporu energie na zadních světlech a případných kontrolách policie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DKx



Založen: Feb 04, 2011
Příspěvky: 71
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 12:25    Předmět: Citovat

Zadní světla nebudou svítit ani tak, policii (snad) přesvědčím o nativní homologaci vozu a opravdu, tohle je OT.


Zbytečné citace celých předchozích příspěvků byly vymazány, viz PRAVIDLA, odst.14b). Používej tlačítko "zaslat odpověď".Děkuji, Killroy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund