Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt únor 10 2011, 11:16 Předmět:
No pokud to relátko najdeš, najdeš kde má + na cívku od ŘJ - tam dáš 1 diodu, katodou k cívce. A druhou diodu katodou zase k cívce a do anody pustíš plus, zatím třeba rovnou z baterky. Prostě zjistit, jestli ta ŘJ jde ochcat...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 10 2011, 18:09 Předmět:
Asi bych se vrátil k tomu původnímu zapojení. Jak to, že při spuštěném motoru a zapnutí mlhovek nedošlo k přepnutí relé? To je ta otázka. Nejprve bych rozchodil spolehlivé spínání relé, které je paralelně k žárovce i při spuštěném motoru. Pak je otázka, co udělá nahrazení žárovky odporem. Žárovka má za studena malý odpor, nepočítá s tím řídící jednotka nějak, není tam nějaké proudové omezení?
Ještě by šlo nezapínat mlhovky vůbec spínačem mlhovek - původní vedení vede na náhradní odpor, ale v mlze zapnout "denní svícení" - to máte na samostatný vypínač, předpokládám. Náhradní odpor by měl trvale vydržet 12V pro případ, že by někdo přece jen sepnul původní spínač na mlhovky.
Já vím, že jste to už říkal, ale víte, že se se samotnými mlhovkami nesmí jezdit?
Založen: Feb 04, 2011 Příspěvky: 71 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt únor 10 2011, 18:55 Předmět:
frantajetel11 napsal(a):
No pokud to relátko najdeš, najdeš kde má + na cívku od ŘJ - tam dáš 1 diodu, katodou k cívce. A druhou diodu katodou zase k cívce a do anody pustíš plus, zatím třeba rovnou z baterky. Prostě zjistit, jestli ta ŘJ jde ochcat...
Do řídící jednotky hrabat nebudu.
Zaprvé mám bobky (jedná se o moderní BMW, takže nerad bych to pokazil...), zadruhé jednotka je někde zakopaná v interiéru a já se snažím o relativně jednoduché řešení v motorovém prostoru.
Založen: Feb 04, 2011 Příspěvky: 71 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt únor 10 2011, 22:13 Předmět:
mtajovsky napsal(a):
Asi bych se vrátil k tomu původnímu zapojení. Jak to, že při spuštěném motoru a zapnutí mlhovek nedošlo k přepnutí relé? To je ta otázka. Nejprve bych rozchodil spolehlivé spínání relé, které je paralelně k žárovce i při spuštěném motoru. Pak je otázka, co udělá nahrazení žárovky odporem. Žárovka má za studena malý odpor, nepočítá s tím řídící jednotka nějak, není tam nějaké proudové omezení?
Bohužel, a to je základní problém, neznám princip fungování té kontroly. Rozhodně není blbá, pozná i připojení vlastního napětí během svícení (!).
mtajovsky napsal(a):
Ještě by šlo nezapínat mlhovky vůbec spínačem mlhovek - původní vedení vede na náhradní odpor, ale v mlze zapnout "denní svícení" - to máte na samostatný vypínač, předpokládám. Náhradní odpor by měl trvale vydržet 12V pro případ, že by někdo přece jen sepnul původní spínač na mlhovky.
To už jsem probral v tom sesterském tématu (nemám spínač, najít správný odpor pro původní vedení také nebude jednoduché)
mtajovsky napsal(a):
Já vím, že jste to už říkal, ale víte, že se se samotnými mlhovkami nesmí jezdit?
Ano vím. A vím, že kdyby na to došlo, neukecám to.
Moje auto má ty "Angel eyeys" svítivé kroužky kolem hlavních světlometů. Ty jsou ale jenom parkovačky.
Koupil jsem do nic extrasvítivé LED, nicméně i tak není intenzita dostatečná kvůli světlovodům.
Inspirovaly mě jiné nové vozy, např. nové Škodovky, které mají sdružené denní svícení společně s mlhovkami. Vím, že je to řešené dvěma různými žárovkami.
Proto jsem si koupil slabší LED žárovky i do mlhovek a mám v úmyslu s nimi svítit pouze přes den (resp. když hlavní světla nesvítí) zároveň s těma parkovačkami.
Rozhodně tak, abych nikoho neoslňoval a zároveň byl viděn. Nepatřím k těm "tunerům" s HID xenony v halogen patici...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: pá únor 11 2011, 9:53 Předmět:
DKx napsal(a):
Do řídící jednotky hrabat nebudu.
Zaprvé mám bobky (jedná se o moderní BMW, takže nerad bych to pokazil...), zadruhé jednotka je někde zakopaná v interiéru a já se snažím o relativně jednoduché řešení v motorovém prostoru.
Já ti taky nic neříkám o tom, že bys měl hrabat do ŘJ.
99% výrobců aut tyhle silový obvody spíná relátkama a ty relátka jsou mimo ŘJ, kvůli možný výměně. Pochybuju, že by to v bávu dělali jinak... Ty potřebuješ jenom sepnout to relé tak, aby o tom ŘJ nevěděla a nebo naopak, věděla a nevadilo jí to. Mlhovky jsou zapojený tak, že je bez potkávaček (nebo minimálně parkovaček) nezapneš - nebo to máš jinak?
Založen: Feb 04, 2011 Příspěvky: 71 Bydliště: Havířov
Zaslal: pá únor 11 2011, 10:14 Předmět:
Zapínání mám stejně.
Dle blokového schématu je spínání přímo z řídící jednotky zvaná "Footwell module". Ten je pak napojený na řídící jednotku spínače světel. Pro mě složitější elektronika.
Navíc "prosté" relé to nebude právě z důvodu kontroly prasklých žárovek i když jsou vypnuté.
Založen: Dec 10, 2008 Příspěvky: 479 Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.
Zaslal: pá únor 11 2011, 12:21 Předmět:
To DKx. Možná OT, ale nedal by se výše popsaný problém vyřešit jednoduše přídavnými LED denními světlomety? Řídící jednotka o nich nemusí vědět. Dnes jsou k dispozici kulaté, oválné, podélné a homologované za pár stovek, a všechny je možno celkem bez problému zapustit do předního plastového nárazníku. Navíc získáš úsporu energie na zadních světlech a případných kontrolách policie.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.