Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP)

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32216
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 18:04    Předmět: Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP) Citovat

Mám velkou prosbu k bastlířům, znalým autoelektriky a schopným pomoci člověku v Praze - Stodůlkách.

Jedná se o invalidu s průkazem ZTP, má Felicii, která je jeho téměř výhradním dopravním prostředkem, ale vybíjí mu baterku takovým tempem, že za 3-4 dny odstavení už nenastartuje. V servisu mu nebyli ochotní pomoct, řekli mu, že žádnou závadu nenašli, baterka je přesto po několika málo dnech opět prázdná. Zatím to řeší odpojováním kostry od baterie, což ale samozřejmě není moc košer.

Sám to mám příliš z ruky, jinak bych se k němu vypravil sám - je potřeba projít instalaci, změřit klidové odběry jednotlivých větví a pokusit se aspoň najít, co je tím nezvaným žroutem. Je možné, že v autě je udělaný nějaký starší bastl, který se poondil a bude ho potřeba odstranit nebo opravit. Já o tom autě víc nevím, detaily si bude dotyčný muset zjistit sám přímo na místě. Potom už snad už servis bude ochotnější pomoct (ZTPéčkaře musejí ze zákona dělat přednostně, z toho samozřejmě nejsou vůbec odvázaní a odbývají to jak jen to jde), případně bude možné pomoci na místě bastlířským zásahem.

Kontakt je buď mailem sadraj z@vin@č volny.cz (bez mezer) nebo na Skype "sadrajsadraj".

Díky předem všem ochotným a schopným pomoct.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
galjo



Založen: Jul 15, 2005
Příspěvky: 1352
Bydliště: záp.slovensko

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 19:55    Předmět: Citovat

Niečo podobné som mal a robilo to autorádio. Ked som vybral panel , tak s zapojilo blikanie autorádia a na tretí den som mal problém natočiť auto. Ked som nevyberal panel z rádia , tak sa problém odstránil. Niečo si zoberie aj ALARM.. tak baterka nestačí potom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PvvS



Založen: Nov 25, 2008
Příspěvky: 464
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 19:58    Předmět: Citovat

U me to byl prorazeny regulator na altiku. PO jeho vymene (200,-), brz problemu. U feld vcelku normalni problem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32216
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 20:36    Předmět: Citovat

Rady případně s odkazem, že to je odpověď na Ekkarem zprostředkovanou prosbu, pošlete prosím přímo na výše uvedený mail - ten člověk je ale elektronicky jen částečně gramotný, navíc má určité problémy se zdravím, takže by potřeboval vysloveně fyzicky helpnout.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sejcek2



Založen: Feb 09, 2011
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 20:40    Předmět: Re: Klidový odběr auta - hledám pomoc pro invalidu (ZTP) Citovat

Já měl podobný problém a zjistil jsem že jízda s rosvícenými světly, stěrači, topením a ohřevem zadního skla způsobí přesně to samé! a nedej bože před zajetím do garáže eště startovat! potom je baterka tak hotová že za dva dni nenastartuje i když je auto naprosto v pořádku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PvvS



Založen: Nov 25, 2008
Příspěvky: 464
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 11 2011, 20:48    Předmět: Citovat

Vubec. Denne cukam 7km do hokny , 7 zpet . Svetla jedou, ventilator naplno, vyhrivano zadniho okna taky a neni poblem . 1,3 a 70A Altik. Pred vymenou regecu jsem musel i nabijet. Od te doby ani tuk. Ono krome prostrelenych diod uz byly kratsi i uhliky a mozna odskakovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quest



Založen: Dec 10, 2008
Příspěvky: 479
Bydliště: Polabi, kdysi řepné, nyní řepkové lány.

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 13:47    Předmět: Citovat

Pokud jde o člověka neznalého elektrotechnických základů, může být pro něho nebezpečná jakákoliv rada, počínaje zvednutím kapoty. Proto se také přimlouvám, aby se našel někdo z jeho okolí, kdo by mu mohl pomoci. Je třeba změřit jednotlivé klidové odběry, jak píše EKKAR, některá autoradia jsou ve vypnutém stavu dost nenažraná, a též zkontolovat stav akumulátoru, jestli už není těmi hlubokými stavy vybití také kaput, jak časté a jak dlouhé jízdy podniká, pokud jsou krátké, jestli občas dobije nabíječkou atd. atd. A to vše asi sám nezvládne i při sebelepší radě. To že mu v servise nepomohli, to mne dnes nepřekvapuje. Tam už neopravují, jenom vyměňují. Zvláště když tam přijede s deset roků starým autem, pak je velký nezájem i u značkového servisu.
Můj příspěvek k problému je ten, že v půl roku staré, nové Felicii také nevydržel akumulátor v nabitém stavu ani jeden týden. Příčinou byl prach a další nečistoty v zásuvce zapalovače cigaret, které občas zvlhly a vytvořily vodivý můstek mezi kostrou a středovým kontaktem, který je v tomto případě jen několik mm vzdálený. Naštěstí k určení diagnózy stačil nos.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15595
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 18:09    Předmět: Citovat

Tak jediné řešení by asi bylo změŕit odebíraný proud z baterky při vypnutém autě (v klidu) a zároveň změřit reálnou kapacitu baterky. Při normální baterce se to pomocí malých spotřebičů jako je zabezpečovačky, nevybije.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
60723



Založen: Oct 19, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 20:27    Předmět: Citovat

U felicií se stává , že je volný řemen na pohon alternátoru . On se zdá že je napnut dostatečně ale někdy je tak "ojetý " že chodí po dně řemenic a nepřenese při krátkých jízdách potřebný výkon . Je potřeba jej "zkušebně" mírně přešponovat , nebo eventuelně vyměnit. Ku podivu se ani nepálí a téměř není cítit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
60723



Založen: Oct 19, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: po únor 14 2011, 20:44    Předmět: Citovat

Ještě jsem zapoměl napsat jednu věc. U těchto starších aut se nepočítalo s denním svícením, regulátory měly jiné parametry. Ze skušenosti vím ,že věci hodně pomůže zhasínat světla dříve nežli motor ,myslím tím třeba stání před vraty,závorami (parkovačky) rozsvítit a topení až při rozjezdu -dá se na to zvyknout. Dále je též nutné občas baterii dát na nabíječku a nechat mírně přebít , velké proudy alternátorů způsobují snížení kapacity a tím mírným "převařením" se to dá částečně odstranit . Dokud byla v autech dynama nebyl tento jev tak markantní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32216
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 1:18    Předmět: Citovat

Jseš vedle - jak Fáčko, tak Feli už s denním svícením počítané má - proto taky mají 70A a silnější alternátory - pro srovnání, škodule "stovka" neboli první boleslavský produkt vybavený alternátorem (první série ještě s dynamem a 3kotvičkovým reglerem) měla alternátor s parametry 14,5V/37A !!!
A k těm dynamům - dynamo by vůbec nedokázalo utáhnout dnešní auto v městském provozu, protože dává výkon až od otáček, které by v dnešním autě vůbec nedosáhlo nebo jen na dálnici. Přebíjet baterku nabíječkou je taky pěkná zhovadilost, protože jí stačí "ke štěstí" už jen ty proudové nárazy od alternátoru po startu. Pokud baterku budeš přebíjet, budeš jí ubližovat ještě víc. Zasulfátované desky se ošetřují jinak - ale přebíjením rozhodně ne.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
60723



Založen: Oct 19, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 18:36    Předmět: Citovat

Nebudu se dál přít ale nerozhoduje jenom výkon alternátoru ale hlavně nastavení regulátoru -proto se do fabií přidával nebo ještě přidává odpor před žárovky v reflektorech- regulace byla nastavena vysoko a údajně změněna kabeláž pro světla- měla menší odpor a žárovky praskaly. Souhlas s tím že dnešní auto by dynamo nezabezpečilo , napsal jsem to protože pro akumulátor bylo dynamo s mech. regulátor byl pro aku. šetrnější než alternátor .To "převaření " je myšleno obrazně pouze jako krátkodobé mírné překročení napětí 14,4 skutečně částečně odstraňuje počínající sulfataci.Jsou to mé skušenosti z praxe i od lidí kteří se zabývali opravami baterií a dobíjení. Jsme ale mimo předmět vlákna tak ti kdo chtějí vědět víc ať si najdou info. na vebu, ona celá věc kolem dobíjení je podstatně složitější.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32216
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 16 2011, 13:34    Předmět: Citovat

To "60" - dej si tady do vyhledávání slova "regenerační dobíječ" nebo "regenerační dobíjení" - dovíš se víc.

A jinak díky všem za pomoc, naštěstí už se mi ozval známý z jiného fóra, shodou okolností pražák - na tu zatrápenou feli se zajede podívat.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jessy



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 87

PříspěvekZaslal: pá červenec 22 2011, 19:24    Předmět: Citovat

A čo s tým teda bolo ??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund