Zdravím, potřeboval bych poradit se zapojením palivoměru a plováku je to na palubní síti 12V.
Odporový snímač na plováku:
plná nádrž 8 ohm
prázdná nádrž 300 ohm
a palivoměr pracuje v rozsahu od 0-5V :
0v prázdno
5v plná nádrž
můj nápad byl dát senzor jako část napěťového děliče ( na malé vstupní napětí např. 1V abych nepoškodil senzor ) a poté zesílit pomocí OZ, ale nefunguje mi to od 0
palivomery funguji docela jednoduse...
na merak se privadi stejne napeti jak na plovak, a z jezce plovaku se napojuje merak. _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 22 2011, 20:26 Předmět:
A neni to nahodou tak, ze stred potenciometru plovaku je zem a kraje jdou do pristrojoveho stitu na "pomerovy" indikator? _________________ de omnibus dubitandum est
právě to je ten problém, že to je pouze dvouvývodový potenciometr a nejde tam už nic nijak připojit. To bylo to první na co jsem koukal, protože je pro mě nevýhodné i to že s plněním nádrže se odpor zmenšuje.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19627 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 22 2011, 21:59 Předmět:
Andrea má pravdu, sice to bude s napětím trochu plavat, ale pořád méně, než kdyby se vyhodnocoval proud reostatem bez jakékoli reference (to měly po dlouhá léta například Škodovky) - měření v úhlopříčce můstku zmenšuje vliv kolísání napájecího napětí podobně, jako původní zapojení ve většině mladších aut, kde se obvykle používá poměrové měřidlo. Plus od klíčku je přivedený na obě cívky. Jedna z nich druhým koncem ukostřená přes pevný odpor, druhá přes reostat. Poměr proudů určuje, kam ručka ukáže.
Jistá nelinearita i poměrně značná nepřesnost není na závadu, protože například při plné nádrži 40 litrů může měřidlo ukazovat kousek "za roh", při 25 litrech do půlky stupnice a na značce E(mpty) ještě 10 litrů zbývá.
Podle umístění plováku v nádrži také může měřidlo ukazovat jinou hladinu cestou do kopce, s kopce a jinou při jízdě stálou rychlostí po rovině.
Vědu bych z toho nedělal.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 22 2011, 22:38 Předmět:
2 vyvody? Co je to za vozidlo??
Treba stary skodovky meli pontenciometr trisvorkovy, novy ho maji taky trisvorkovy - akorat uz to nevede do "pomeroveho" indikatoru, ale nejakeho MCU, ktery pak ridi prislusny krokac. A mereni neni kontinualni ale pulsni. _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 24 2011, 16:28 Předmět:
Ale velkej howning, je tam potenciometr zapojený jako REOSTAT neboli jen se 2 vývody, ten třetí vývod patří kontrolce alias "hladový žárovce" (někdy také "oko Prorokovo", "nejdražší žárovka světa" atp), kterou sepne v určité poloze plováku kontakt na kostru a dotyčná žárovka se rozsvítí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.