Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

palivomer
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: čt únor 24 2011, 21:03    Předmět: Citovat

jo stodvacitka ukazovala ruzne pri prujezdech zatackou a dokonce pri brzdeni byla nadrz plna... mereni paliva je stale jen budikam s oznacenym stredem a krajemi, protoze to meri jen v rovine za nejedouciho auta...
jedine presne reseni je mereni prutoku benzinu do motoru (toto maji uz favority pri dokoupeni pocitace, ktery vlastnim, ale fabko nemam...)
a zadavanu kolik se natankuje. dokonce by to dokazalo spocitat kolik minut jeste muzeme jet nez nam dojde benzin na minimum+ 5litru...
jinak u taty sme blbe zapojili merak ve skodovce a ukazovalo to prazdnou nadrz kdyz byla plna... nakonec sme zjistili, ze nekdo presekl necim draty v svazku od palivomeru a zamenil zlutou a modrou... ted to u znameho jezdi teda zapojene opacne. ale pritom to meri dobre... to se jednou autoelektrikar co bude neco menit zcvokne... to napojeni je v nepristupnem miste... Very Happy
dalsi prioblem u presneho mereni bude, kdyz nepoctibvy clovek zada spatne kolik tankoval...

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19627
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt únor 24 2011, 22:27    Předmět: Citovat

Například Suzuki (Swift, Jimmy a ještě některé modely od r.v.1989 do r.v. 2005) nemají hladové oko a od plovákového reostatu vedou jen dva dráty - jeden z nich jde však brzy na kostru.
Měřidlo je poměrové - jedna cívka (napájená proudem úměrným jen napětí v palubní síti) točí ručkou dolů, cívka druhá (napájená přes reostat, tedy proudem závislým na napětí palubní sítě a odporu reostatu) točí ručkou nahoru. Poloha ručky je závislá na součtu vektorů magnetických polí těch cívek.
Rezerva paliva se pozná jen podle toho, že při zrychlování a jízdě do stoupání se ručička "odlepí" z dolní polohy a při jízdě s kopce a pozvolném delším brždění klesne pod značku E. V tom případě lze dojet ještě 50-100km.
Přikládám popis testu funkce měřidla pomocí žárovky a měření reostatu z diagnostického manuálu.



8-08.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  8-08.jpg
 Velikost:  100.68 kB
 Staženo:  146 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34206
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 24 2011, 22:44    Předmět: Citovat

V Mazde (aspon v mojej, neskor to prestali robit) zasa rucicka stoji na mieste, pokym nedostane pokyn pohybovat sa jednym alebo druhym smerom (neviem, co tam je - asi motorcek). Takze nejake male zmeny sa na nej neprejavia a ukazuje aj bez napajania. A po natankovani sa pomaly posuva hore.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32214
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 24 2011, 23:07    Předmět: Citovat

Koncern VW to zase má tak, že lineární napěťový signál z plovákového čidla jde do AD převodníku a z něj teprve po CAN-bus do palubky, na palubovce se pak zobrazuje buď v podobě LCD bargrafu (tzv. "multifunkční ukazatel"), nebo polohou ručky jednoduchého Deprézského přístrojku (luxusnější varianty palubky s tzv. "MaxiDot" displejem). V obou případech je údaj "softwarově filtrován" stejně jako například údaj teploty chladicí kapaliny nebo oleje - jsou filtrovány rychlé změny způsobené jízdou, u teploty se například ručička jakoby "přilepí" na pozici "teplota OK" už když je motor ohřátý na cca 40°C a setrvává tam dokud nepřekročí cca 96°C (zlatý šáde a fáva, který ještě měly onen poměrově měřící teploměr...)
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 0:49    Předmět: Citovat

Deprezsky pristroj? Meli jste ty nove koncernove kombipristroje vubec nekdy rozebrane?? Asi ne, jinak by se tu nepsaly takove koniny. Vsude jsou tam krokove motorky s prevodem.... A udaj z palivomeru je jeden z mala, ktery do kombipristroje nejde po CANu, ale stale po dvou dratech, ktere jsou kraje snimaciho potenciometru. Jezdec vede ke kombipristorji rovnez, a to na "jeho" zem. Staci se podivat do zapojeni. A opravdu nikdo nebude delat zvlastni jednotku pro prevod signalu z palivomeru na CAN, takze je jasne, ze to musi do nejake existujici jednotky jit - a tou je kombik - prekvapive ?

A prave kombik je ten, kdo zpravu o stavu paliva do auta dale vysila......

Dvoudratove mereni maji treba Peugoety. Ale rovnez jako koncernova auta meri impulsne.

_________________
de omnibus dubitandum est


Naposledy upravil WLAB dne pá únor 25 2011, 1:59, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 0:54    Předmět: Citovat

EKKAR << A tááák, a já jsem si myslel, jak mám špatný termostat v Pugeotu 306, tam to houpá +- 5 stupňů, kdežto v ochcávce to sedí ja přibitý. Tak ď , mám o starost méně. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 0:58    Předmět: Citovat

To "houpani" je naprosto prirozeny jev, akorat u koncernovych aut je to filtrovano, aby ridic nebyl ve stresu....
Ikdyz +- 5st. uz neni malo, cekal bych rozkmit do 5st (mimo extremni zmeny zateze).

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19627
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 6:01    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
V Mazde (aspon v mojej, neskor to prestali robit) zasa rucicka stoji na mieste.... A po natankovani sa pomaly posuva hore.

V Suzuce se to chová úplně stejně, ale tam je skutečně na osičce magnet uvnitř dvou zkřížených cívek. Zkrátka poměrové měřidlo. "Systém" nemá direktivní pružinu a je silně zatlumený, takže ručka se nevrací na nulu a reaguje velmi pomalu. V některých kusech "leze" po vypnutí klíčku ručka zvolna nahoru, v jiných zvolna klesá, ale po zapnutí se zase vrátí. Zatím jsem jich pár viděl - obvykle chyba nepřestoupí 7-8 litrů, v jednom to trvalo tři dny, v jiném několik hodin.
A také jsem měl Swifta, v němž byla ručka tak dobře vyvážená, že po vypnutí klíčku zůstala na místě i týden.
V těchto vozech je skutečně palivoměr nezávislý na řídicí jednotce, podobně jako teploměr chladicí kapaliny, který má vlastní čidlo a je připojený přímo a nikam jinam propojený není. Řídicí jednotka má svých čidel dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 11:45    Předmět: Citovat

Těch +-5 stupňů to udělá například - když jedu ze smíchovského nábřeží nahoru Mrázovkou a Strahovským tunelem až na Petřiny, tak je tam 85, v opačném směru se jede z kopce skoro pořád na volnoběh, dole je pak asi 76 stupňů. Tak to snad ještě jde, nebo myslíte, že je to moc?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 13:50    Předmět: Citovat

Ne, to vypada OK....
_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 19:27    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
Těch +-5 stupňů to udělá například - když jedu ze smíchovského nábřeží nahoru Mrázovkou a Strahovským tunelem až na Petřiny, tak je tam 85, v opačném směru se jede z kopce skoro pořád na volnoběh, dole je pak asi 76 stupňů. Tak to snad ještě jde, nebo myslíte, že je to moc?


vidis presne na teba myslel VW ukazuje 90 a vodic je spokojny. najnovší hit nedať tam nič blen jednu cervenu ledku ked sa to prehreje... aspoň keby dli 2 farebnu že zelena prevadzkova teplota 90st
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19627
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 19:48    Předmět: Citovat

Tak moment, bavíme se o hladině paliva nebo o teplotě chladicí kapaliny?
Vlastně - většinou je to jedno, jen ručka teploměru se po vypnutí klíčku na nulu vrací, pokud tam náhodou není ještě neelektrický kapilární.
A, protože tu vidím pár poněkud dost scestných představ bez znalosti způsobu měření a přenosu informace o hladině v nádrži, následuje další otázka: který výrobce plýtvá krokovými motorky jen na to, aby hýbaly nějakou ručičkou?
Kdekdo si myslí, že motorek, který hýbe ručkami otáčkoměru a udržuje doraz šperrklapky kvůli volnoběhu i motorky naklápějící světla, jsou krokové: ještě jsem na žádný nenarazil, všude jsou normální malé Mabušáky a zpětná vazba potenciometrem, prostě stejnosměrné servo. Ostatně tachometry teprve v poslední době opouštějí klasický náhon ohebnou hřídelí, a to ještě hodně opatrně.
A kolik výrobců plýtvá kapacitou řídicí jednotky na to, aby něco ukazoval ručkový palivoměr a teploměr?
Tím myslím pouze orientační ručkové ukazatele kolem tachometru, nikoli displeje zobrazující spotřebu a dojezd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6164
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 20:56    Předmět: Citovat

WLAB napsal(a):

Dvoudratove mereni maji treba Peugoety. Ale rovnez jako koncernova auta meri impulsne.


Co to je, takové koncernové auto? Nebo jinak - čím je Kokta koncernovější než Pažout?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 21:00    Předmět: Citovat

Je videt, ze koncernove kombiinstrumenty tu nikdo nevidel snad ani z vlaku.....coz mne dost prekvapuje. Krokove motorky tu nejsou zadne plytvani, kdyby je nekdo ze zanicenych diskuteru alespon videl, vedel by, ze se jedna o totalni lowcost zalezitost s osmi kroky na otacku (pred zprevodovanim). Je i velice pravdepodobne, ze vychazi i levneji, nez klasicke indikatory. Pravdepodobne se ale ridi spis jako synchronni motorky, protoze i pres zprevodovani, ktere je tam k dispozici, sebou rucicka pri ciste krokovem rizeni cuka. Na to jsem narazil, kdyz jsem chtel tyto (bud neexistujici nebo plytvane) motorky pouzit ve svem pristrojovem stitu. Musel jsem zavest interpolaci poloh, takze se na motorek de facto privadi tocive pole s posunem fazi 90st. vytvorene pomoci PWM. Jak presne to dela originalni stit, jsem neresil. Ale vzhledem k absenci dorazoveho signalu musi byt v ridicich obvodech nekterych kombiku implementovana detekce dorazu z obvodovych velicin (zda se, ze plytvaji i s navrhy cipu....)

V koncernovych stitech, ktere jsem mel k dispozici rozebrane byly motorky na vsech indikatorech (otacky, rychlost, teplota, palivo). Lhostejno, zda to byly pristroje s maxidotem, nebo nejake socialni verze. Vzdy stejne motorky v ramci stitu. Typy jsem videl asi 3.

O jinych pohonech nez pohonech rucicek jsem se nebavil. (+ jeste o snimani palivomeru).

Btw. nejake rizeni motorku je pro MCU pristrojoveho stitu zanedbatelna zatez, bezi na tom mnohem vetsi firmwarove molochy.

Mozna by stalo zato si obcas udelat update znalosti, nez nekoho obvinovat ze zcestnych predstav.

Jestli tu nekde najdu ten neexistujici krokovy motorek milerad ho vyfotim...

_________________
de omnibus dubitandum est


Naposledy upravil WLAB dne pá únor 25 2011, 22:44, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá únor 25 2011, 21:01    Předmět: Citovat

Koncernove od VW, ne od PSA. Priste budu to VW nebudu vynechavat. Smile
_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund