Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:01 Předmět:
Ja tedy zadne machrovani nevidim, pouze obranu. Jinak pristrojovymi stity jako takovymi se v podstate nezabyvam. _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:22 Předmět:
Tak motorek tu po ruce nemam, mam tu jen fotku zastaveneho motorku v moji DPS, moc v tom vyrezu videt neni. V kovove casti je vlastni motorek, v plastove prevod a pruzinka vymezujici vuli. Vinuti jsou dve, odpor uz si nepamatuji, mozna kolem 50Ohm.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6164 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:25 Předmět:
WLAB napsal(a):
Koncernove od VW, ne od PSA. Priste budu to VW nebudu vynechavat.
Přesto by mě zajímalo, co to je koncernové auto od VW.
"The VW Group is made up of nine brands from seven European countries: Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Volkswagen Commercial Vehicles, Bentley, Bugatti, Lamborghini and Scania. a to jim z toho ještě nějak vypadlo Porsche.
O identičnosti technického řešení palubní desky všech uvedených značek bych lehce pochyboval
Edit: a jinak použití krokových motorů k tomuto účelu (pohonu rafik) mi přijde jako naprosto přirozené u palubky s procesorem. Má Mazda CX-7 to myslím má taky - soudě podle chodu těch rafik.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:35 Předmět:
To je auto vyrobene pod nekterou ze zminenych znacek.
Nikdy jsem nepsal, ze je to u vsech koncernovych aut identicke, nebo ano? Psal jsem, ze "koncernova" auta to... ci tamto.... ale to neznamena, ze vsechna - at uz brano pres cas nebo pres znacku ci typ. _________________ de omnibus dubitandum est
Naposledy upravil WLAB dne pá únor 25 2011, 22:49, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19627 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:36 Předmět:
A ten motorek dostává informaci přepočítanou z odporu reostatu plováku?
Z tohoto odporu totiž vychází původní, tedy první dotaz na straně 1 tohoto vlákna.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 25 2011, 22:43 Předmět:
Motorek "dostava" "prepoctenou" informaci.... Informace se digitalizuje (i treba proto, ze s ni pracuje vice jednnotek nez stit) a po zpracovani se podle ni se natoci rucicka.
Uvodni dotaz se ovsem motorkem nezabyval.
tomasjedno: Take mi to prijde prirozene. Akorat jsem si tehdy nabehl s tim, ze jsem predpokladal, ze se motorek ridi po celych krocich a kdyz jsem to implementoval, tak pohyb byl dost trhany, tak jsem musel zacit kroky interpolovat.... Jestli budu mit nekdy cas, budu se muset kouknout jak s tim motorkem zachazi oni vcetne rizeni pohybu. _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19627 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá únor 25 2011, 23:13 Předmět:
Proto nechápu, proč se motorek řeší, když by se měl řešit poměr pevného a proměnného odporu (jak s tím správně začala Andrea) a teprve pak převod na nějakou indikaci. Třeba na digitální, to už je jedno.
Nějak nám ta diskuse od samotného původního principu zjištění hladiny v nádrži zabloudila.
Příklad čistě elektrického principu zcela nezávislého na jakékoli elektronice (a používaného s daným odporem reostatu většinou výrobců zhruba do roku 2002, některými ještě o pár let déle) jsem použil proto, že do vozidla s elektronickým vyhodnocováním množství paliva v nádrži asi nikdo nebude potřebovat stavět další indikátor hladiny, když kombinace údaje o výšce plováku s měřením množství odčerpaného paliva dává přesnější výsledek. Proto se těmito auty nezabývám.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 25 2011, 23:34 Předmět:
Motorek se zacal resit protoze tu ruzni diskutujici zpochybnili jeho, byt jen okrajove zminenou, pritomnost (a posleze i ucelnost) v nekterych pristrojovych stitech. Plus bylo zpochybneno, ze ( i nove) skodovky meri palivo trisvorkove. A protoze jsem hajil oboji, stal se ostrelovany advocatus diaboli ze mne ...
V uvodnim dotazu je snimac dan - ma dva draty, tak neni moc co resit. Vyresit to jde bud tak, ze se na nem bude drzet konstantni napeti a merit proud, nebo opacne. Co z toho se pouzije, je nakonec jedno. Akorat bych zvazil napajeni toho ktereho indikatoru z proudoveho zdroje kvuli tlumeni. Viz treba nestastne seriove otackomery s MAF115... _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19627 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so únor 26 2011, 0:20 Předmět:
Ano, zpochybnil jsem to já, právě proto, že tu nešlo opravu měření v novém autě, ale o doplnění palivoměru do něčeho, co ho nemá.
Andrea to navrhla v podstatě jediným racionálním způsobem: na reostatu nemáš ani v autě plných 12V, obvykle na něm bývá při prázdné nádrži do 7V, často méně.
Můstek tedy stačí navrhnout tak, aby při plné nádrži bylo na reostatu napětí třeba 3V, při prázdné bude téměř nula. To už jde operákem pohodlně vyhodnotit. Zpětnou vazbou se pak jen nastaví rozsah napětí na výstupu.
Jen bych to otočil - reostat bych připojil na neinvertující vstup, zpětná vazba pak bude připojená do děliče, jehož odpor se nemění, a nebude se tedy měnit zisk zesilovače podle polohy plováku. Současně lze kapacitou přidanou do zpětné vazby vytvořit integrační časovou konstantu, která se postará o zklidnění zobrazovaného údaje. A výstup pak invertovat druhým OZ.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 26 2011, 0:40 Předmět:
Ano, to jsou jedny z tech motorku, myslim, ze zrovna tyhle vypadaji uvnitr jako ucebnicovy priklad. Magnet na osicce mezi nastavci, ktere vedou k pomerne vzdalenym civkam, snekovy prevod, desna konstrukce..... mozna, ze by sly odkrytovat bez demontaze z DPS. Zrovna tyhle nemam rad, ty kulate alespon trosku pripominaji motorek, ale tyhle jsou jak cetka z pouti . _________________ de omnibus dubitandum est
Naposledy upravil WLAB dne so únor 26 2011, 1:10, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 26 2011, 0:58 Předmět:
Hill: zpochybnilo to vice lidi. Kdyz nekdo neco zpochybnuje, tak predpokladam, ze se o tom chce bavit.... ja to jen nakousl....
Mozna bych na miste tazatele pouzil MCU i tehdy, pokud bych chtel indikovat indikatorem. Preci jen je pak mozne si snadno navrhnout prubeh stupnice, pripadne ho nakalibrovat tak, aby opravdu sedel, muze signal filtrovat, atd... a zmena cehokoliv je rychla.
Ja bych treba na neinvertujici vstup pripojil referencni napeti (odvozene delicem napr. z vystupu 78L05, ta nic nestoji a jeji presnost je pro tento ucel vice nez dostatecna), na invertujici proti zemi snimac (eventuelne seriove s odporem) a indikator bych dal do zpetne vazby, akorat je tu pak problem, ze takto je napajen z rizeneho zdroje proudu.... alternativne by sel dat do ZV odpor a na vystup OZ pak indikator (uz by byl napajen ze zdroje napeti). _________________ de omnibus dubitandum est
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19627 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so únor 26 2011, 12:44 Předmět:
Tam jde ještě o něco jiného - můstkové zapojení má výhodu v tom, že se dá udělat z odporů s kovovou vrstvou a tedy s velmi podobnou teplotní závislostí. V nádrži a pod podlahou se může teplota pohybovat v rozsahu -30°C až dejme tomu +50°C, pod palubkou dokáže vylézt i na 70°C (kdo ví, jestli ne výše). Tam už vzniká nějaký rozdíl teplot, který se ale za jízdy docela slušně srovná.
Pak už by se dalo hovořit i o nějakém rovnání průběhu stupnice. I když - i ten je linearizovaný do značné míry mechanickou konstrukcí závěsu plováku vzhledem ke tvaru dna nádrže a průběhu stupnice použitého měřidla výrobcem. A změnou poměru hodnot součástek v můstku lze tuto nelinearitu dále dotvarovat.
Dobrá linearita a přesnost ale podle mne má smysl v případě, že chci zjistit (na rovině při tankování) množství paliva v nádrži s přesností půllitr a lepší, a od této hodnoty za jízdy odečítat na základě impulsů z průtokoměru odebrané množství.
A vlastně jen při tankování počítačem vyhodnotit stav, že se hladina zvyšuje a umožnit mu zapsat do paměti nejvyšší dosaženou polohu plováku, přitom zohlednit, že načerpané palivo je třeba o 30°C chladnější, než ten zbytek, co tam byl, případně ji vyhodnotit při zapnutí klíčku a zkorigovat zapamatovanou poslední hodnotu. V tom případě ano.
Pro pouhý ručkový palivoměr (nebo palivoměr s LEDkovým bargrafem) ale přece stačí vědět například toto:
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34206 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so únor 26 2011, 14:22 Předmět:
Atlan napsal(a):
vidis presne na teba myslel VW ukazuje 90 a vodic je spokojny. najnovší hit nedať tam nič blen jednu cervenu ledku ked sa to prehreje... aspoň keby dli 2 farebnu že zelena prevadzkova teplota 90st
Mazda 2 ma modru (studeny motor) a cervenu (prehriaty motor).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.