Jen nevím, jestli proud 0,5A nebude dávat tak malý úbytek, že to bude pod rozlišovacími schopnostmi zesilovače. Napětí bude asi srovnatelné s napěťovou nesymetrií a jejím driftem vlivem teploty apod.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32363 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 06 2011, 21:48 Předmět:
Není problém upravit zesílení rozdílového stupně - původní zapojení používá zisk A=100, takže se klidně "něco přidá" - a přestože největší úbytek na kabelu = "bočníku" je při startování, stejně při napájení ze stejné baterie nemůže dojít k překročení rozsahu rozdílového vstupního napětí, obzvlášť při použití modernějších OZ, které snášejí vstupní rozsah v celém rozsahu napájecího napětí. Jediné k čemu při zvýšení zesílení může dojít, je dřívější limitace výstupu = saturace výstupu při překročení určité hodnoty odběru, která by vedla při nastaveném vyšším zesílení k nesmyslně velkému (vzhledem k Unap) výstupnímu napětí. Při měření klidového odběru pak bude větší citlivost přínosem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32363 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 06 2011, 23:33 Předmět:
To je v každém typu auta individuální - proto se to zesílení dá nastavit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Kedze to auto neni moje tak neviem, zistim a dam vediet. Neda sa to zistit niekde na internetu? V nejakom katalogu orig. dielov? Ako som pisal Opel Astra 2009 1.6 16V
Dalej mi neide o presnu hodnotu ale skor iba o indikaciu, ako som pisal, a predpokladam ze by sa pozdaovana hodnota dala nastavit trimrom.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5061 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 07 2011, 8:07 Předmět:
S indikací ledkou uvažuješ správně, stačí jen komparátor. Ale jde o to, jak spolehlivě rozlišit napětí jen asi 0,5mV (strašně málo). Má to být jednoduché, spolehlivé, žrát málo proudu, nereagovat na rušení, být stabilní vůči teplotě...
Snad jsou dnešní operáky kvalitnější, ale kdysi byl s půl milivoltem problém - muselo se to nulovat vždy před použitím. V autě přitom kolísá teplota během roku asi o 60-70 stupňů.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.