Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19715 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st září 06 2006, 11:29 Předmět:
Mám rádio Panasonic a to si taky pamatuje stav vypínače. I po vyndání tatranky. V tom problém není. Jenom jsem si na to odpojení klíčkem zvykl, tak jsem ho zapojil zase stejně jako to minulé.
A že Fiat hnije? Některé jsou rezavé už v katalogu. A to pořád slibují, že se už od příštího modelu polepší...
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: st září 06 2006, 20:09 Předmět:
Já se použil zapojení se dvěma 555,dvěma relátky a několika pasívníma součástkama a nemám pocit,že by to bylo nějak přehnaný.Mám Formana a snímám kontrolku dobíjení.Světla se rozsvítí za 3s (obrysová) a 6s (tlumená).To spoždění je je proto,že v zimě se stane,že auto po nastartování
"chcípne" a mě se nelíbilo to blikání světel.Po rozsvícení se kontrolky dobíjení zhasnou tlumená světla za 40s,obrysová za 5 min.To proto,že opět v zimě při svícení,topení,rádiu a motoru na volnoběh může kontrolka dobíjení poblikávat a světla by blikali taky.Po vypnutí klíčku světla zhasnou ihned.
Další funkci se přidal na popud místní diskuze,co se stane,když v noci praskne klíňák a kontrolka se rozsvítí.Pokud nastane stav světla svítí,klíček zapnutý a dobíjení svítí,píská oněch 40s,než dojde ke zhasnutí tlumených světel dost nepříjemná sirénka.To mě upozorní na to,abych rozsvítil ručně.Sirénku používam i k varování,že mám rozvíceno ručně a odcházím z auta (otevřu dveře). _________________ 007
Založen: Jun 04, 2005 Příspěvky: 48 Bydliště: Velká Dobrá
Zaslal: čt září 07 2006, 19:07 Předmět:
1. Licencni ujednani.
otevrenim! toho emailu souhlasi! te s nasledujicim licencim ujednadnim:
tento navod smi byt siren pouze se jmenem autora
a nesmi byt nijak upravovan ani pomoci zpetneho inzenyrstvi
Autor neodpovida za pripadne skody zpusobene timto navodem.
2. seznam soucastek:
1x cca 20 cm dratu
2x rele 10 A
1x cca 2 minuty casu
3. navod
a) rele venujeme nekomu, kdo si na zapojeni s nimi potrpi
b)
spojime vyvody 30 a 86 rele R1
rele R1 je uplne vlevo dole a spojime jeho levy a spodni kontakt kouskem
dratu
(rele vytahneme do obou otvoru vlozime konce dratu a rele vratime )
na drat lze umusit vypinac nebo pouzit pojistkove pouzdro na dratu a
vytazenim pojitky se automat zrusi
TIMTO PROPOJENIM SE ROZNOU ZAPNUTIM KLICKU VSECHNY OBRYSOVE SVETLA
Funkce puvodniho vypinace obrysovym svetel zustane zachovana.
c)
uz! emnime vyvod 85 rel! e R1
(kousek dratu strcime do vrchniho kantaktu rele a propojime na zem)
nevim ktere z ostatnich rele ma uzemneny kontakt, nemam schema
takze zem si najdete sami
ta,na kterem stoji auto nestaci
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: st září 13 2006, 8:48 Předmět:
Hill napsal(a):
......je fakt, že tlak oleje je taky známkou, že motor běží, ale záleží na tlaku, při kterém policajt rozpíná. Už jsem se setkal s případem, kdy sepnul už na otáčení startérem.
To je normální obzvlášť právě v zimě,kdy je olej zhoustlý a tlak v okruhu mazn naběhne už při startování.
Horší situace může nastat když se jedná o vyběhaný motor u kterého na volnoběh poblikává kontrolka mazání..... _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Taky jsem si dělal automat na světla s 2 relé a nedávno překopal na nejjednodušší automatiku: 1 relé a 2 diody. Světla se rozsvítí až po nastartování, zhasnou po stopnutí. Funkce přepínače světel je nedotčena.A jsem navýsost spokojen.
(není to z mé hlavy,ale funguje)
Přípona 'bmp' nebyla dosud povolena administrátorem tohoto fóra. V této chvíli proto není přiložený soubor dostupný.
Založen: Dec 26, 2006 Příspěvky: 51 Bydliště: Betlem City
Zaslal: st květen 02 2007, 14:06 Předmět:
Anonym napsal(a):
Taky jsem si dělal automat na světla s 2 relé a nedávno překopal na nejjednodušší automatiku: 1 relé a 2 diody. Světla se rozsvítí až po nastartování, zhasnou po stopnutí. Funkce přepínače světel je nedotčena.A jsem navýsost spokojen.
(není to z mé hlavy,ale funguje)
Nevím proč mě to hodilo jako anonyma, ale komlpet návod je na uploadu.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so srpen 09 2008, 16:04 Předmět:
Puma17 napsal(a):
Tak tu je iba jedna schema a nic viac.
Tiež to budem onedlho vyrábať, tak som si na kus papierika načmáral schému, ktorú použijem ja. U mňa sa svetlá zapínajú +pólom, takže výstup prvého relé pôjde za hlavný vypínač svetiel na okruh reflektorov, výstup druhého zasa na obrysové svetlá. Dve relé sú použité preto, aby sa dali zvlášť zapnúť obrysovky bez hlavných pri vypnutom zapaľovaní. (dalo by sa to aj jedným relé a diódou, ale ja som to zapojil takto). Funkcia pôvodného vypínača svetiel zostáva zachovaná.
Relé sú bežné, používané v autách, doporučujem typ na aspoň 20A. Zenerova dióda je 12V/1,3W, nasleduje trimer na presné nastavenie zapínacieho napätia, (cca na 13,8V), aby sa svetlá zapli až po naštartovaní motora a zvýšení napätia palubnej siete alternátorom. Odpor v Gate tyristora je ochranný. Tyristor vyhovie zo starých zásob, napr. KT501 až 505, alebo z novších rady TIC.
Zapojenie sa dá modifikovať podľa potreby.
Možno by bolo vhodnejšie kvôli teplotnému driftu zenerky použiť 10V typ a do série s ňou dať zo štyri 1N4001, to sa ukáže až v praxi.
Chcem do auta urobit tento automat. Chcel by som to prerobit tak, ze obe vykonove rele vymenim za mensie rele na mensi prud, lebo hlavne svetla v aute mam cez rele. Zbytocne by 30A rele spinalo 30A rele. Tak by som to vymenil za nejake mensie. To nie je problem. Ale neviem ako by som to mal urobit toto, chcem aby sa jedno rele zoplo trocha neskor. Chcem aby mi automat najskor zopol parkovacky a potom tlmene. Len neviem, ako to urobit.
Díval jsem se na funkci profi výrobků (jen co se týká jejich letákových vlastností), co nabízi automatické sepnutí světel po nastartování. Všechny byly svázaný s funkcí dobíjení baterie (zvýšení palubního napětí), takže při takovýmto rozsícení světel je jistota, že je vše v pořádku - motor běží a alternátor dobíjí. ty horší jsou svázány funkčně z tlakem oleje - tlakový spínač..
Jo tak to bývá. Jen pro zajímavost: viděl jsem v jednom autě že DRL byla připojena ještě i na spínač ruční brzdy. DRL ale není tak jednoduchá že by rožínala světla podle kontrolky nabíjení. Zpoždění po startu je lepší i když ne nutnost ale při náhodném zastavení motoru by rozhodně neměla zhasnout světla.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.