Kmitočet 16 2/3 Hz byl odvozen od motorgengerátoru se synchronními stroji s poměrem pólů 6:2. Dnes je sosutava napájena z frekvenčních měničů, proto 16,7 Hz.
Indukované napětí je dáno mimo jiné rychlostí vodiče v mg. poli. Tranformační napětí (v komutátorovém stroji) je dáno kmitočtem v budicím obvodu. Nměříte jej na kotvě i při stojícím stroji. Zabezpečovací zařízení bývá napájeno kmitočtem 50 Hz (DC) nebo 75 Hz (AC, DC). Kmitočet zab. zař. nesmí být celistvým násobkem síťového kmitočtu (50 Hz) a trakčního kmitočtu. Jiné podmínky bych musel ještě zjistit, ale to nemá cenu ve fázi jalových úvah.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32331 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 06 2011, 21:16 Předmět:
No právě proto se asi autobloky u nás provozují na 60Hz... A jak sám píšeš - trakční motory se budí - ale ne z troleje, ale buď jako sériové stejnosměrné z usměrňovačů případně pulsních měničů (pak je frekvence mnohonásobně vyšší než v troleji), nebo jako asynchronní - z frekvenčních měničů - pak se kmitočet mění podle požadovaných otáček. Kmitočet z troleje na motor přijde jen v případě fatální poruchy... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 633 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt duben 07 2011, 10:52 Předmět:
Pražské metro rekuperaci umí (pokud je řeč o lince C). Ale kvůli napájení 750V DC to umí rekuperovat jen do jiného vlaku v témže úseku. Jinak to jde do brzdového odporníku.
Tvrdím snad opak? Napsal jsem "U DC soustav je možno rekuperovat jen do sousední spotřeby.". To platí jen pro neřízené usměrňovače. Řízený usměrňovač by mohl rekuperovat i do sítě.
Naposledy upravil DYDA50 dne čt květen 05 2011, 12:21, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8014 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt duben 07 2011, 15:45 Předmět:
Rekuperovat i do sítě!! to ještě tak. Jako by nám nestačily solární elektrárny, ještě budeme pouštět vlaky z kopce! I když jestli náckové vypnou ty jádra, jak vyhrožujou, tak asi nic jinýho nezbyde. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
mi-ro podle mého názoru je na "http://www.stream.cz/video/570467-brutalni-elektricke-vyboje-na-strese-vlaku" nehoda, kdy souprava dlouhodobě zastavila ve stanici při zapojeném vytápění. Odebíraný proud na nepohyblivém přechodovém odporu trolejový drát / trolejový sběrač způsobil výkonovou ztrátu. Vzniklé teplo ohřálo trolejový drát (více než 110°C), který se vyžíhal = změknul, ztratil pevnost v tahu, natáhl se jako kšandy a přetrhl se.
Když chcete vidět "MAZEC", který nikomu nepřeji = ugilování za živa, navštivte stránku elektrika.cz / rubrika "Hrobař varuje" "Kuriozity" a další.
Cestující při procházce po střeše vagonu se chtěl podržet troleje, která byla pod napětím: http://elektrika.cz/data/clanky/to-co-panthenol-uz-urcite-nezachran-nici.
Dopručuji shlédnout všem dobrodruhům, ještě před tím, než začnou lézt na vagony v blízkosti trolejového vedení. Pokud se budou chtít podívat až po svém "hrdinském" kousku tak Bohužel.
Elektrická pevnost vzduchu je až 1 kV/mm; tj. DC napětí troleje 3 kV udrží i vzduchová mezera kolem 3 mm. Na těle oblouku je napěťový spád asi 10 V/cm. Proto DC 3 kV může vytáhnout oblouk až na 3 m!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.