Jak jsem psal, obě provedení jsou shodné, až na jiné propojky mezi vývody.
Pro lepší názornost jsem schema doplnil o zapojení alternátoru a usměrňovačů. Na parametrech kontrolní žárovky (jejím odporu) závisí činnost při startu a nejnižších otáčkách, kdy je budící vinutí přes tuto žárovku napájeno. Pokud vím, tak ve škodovkách se používal i pomocný rezistor (čárkovaně). Ale to už budou vědět motoristé lépe než já.
A ještě k tomu zapojení: Palubní napětí, při kterém se tranzistor T3 zavře, je dáno hodnotou děliče R1/R2R3 a napětím Zenerovy diody D1. Proces regulace je nespojitý, potřebnou hysterezi zajišťuje odpor R7. Pro snadné nastavení doporučuji místo R1 použít odporový trimr a nastavit ho tak, aby palubní napětí i při nejvyšších otáčkách a vypnutých světlech nepřekračovalo cca +14,2V.
...Spoj mezi D₊ a 61 má neměřitelně malý odpor, takže mi to spíš přijde jako propojka, ikdyž mi nedává moc smyslu v tomto místě.
Ona to je propojka, co jiného by to bylo?
Je tam proto, aby i v případech, kdy alternátor resp. usměrňovač nedisponuje vývodem 61 (pomocný usměrňovač pro kontrolku dobíjení) regulátor fungoval. V takovém případě je však nutné i místo propojky mezi B+ a D+ použít oddělovací diodu pro nabíjecí proud (viz tvůj regulátor). Pokud ovšem tvůj usměrňovač vývodem 61 disponuje, je výhodnější místo této diody dát propojku a původní propojku mezi D+ a 61 odstranit. Poněkud se tím zlepší dobíjení hlavně při volnoběhu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18708 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po duben 11 2011, 6:29 Předmět:
No a hlavně nesmí dojít k tomu , aby mu při zkoušce zdrojem žárovka nejdříve zhasínala a pak se rozsvěcovala . Musí při zadaném napětí zhasnout , jinak není třeba ani do motoru monrtovat a můžu Tě ujistit , že těch 10 A po delší jízdě aku spolehlivě zničí .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.