Zaslal: ne květen 01 2011, 15:29 Předmět: Omezení dobíjecího produ
Zdravím odborníky. Chtěl bych si do auta postavit zálohovaný zdroj pro napájení GSM modulu. K tomuto plánuji použít gelový akumulátor, který by byl při jízdě dobíjen ze sítě vozu. Pro odpojení bych použil Odpojovač akumulátorů, ovšem nevím, co bych měl použít, abych omezil dobíjecí proud. Bylo by výborné, kdyby někdo poradil, nebo dal tip na odpojovač i s regulací nabíjecího proudu. Za všechny odpovědi děkuji.
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: ne květen 01 2011, 16:39 Předmět:
Na to stačí rezistor a dioda. Největší proud teče, když je AKU vybitý a připojí se na akumulátor auta, které je nastarováno. Takže si vypočítáš správnou hodnotu a je to. Každopádně dobře, že používáš odpojovač a ještě by to chtělo, aby modul poslal SMS, že je nízké napětí na zálohovací AKU.
Bude tam připojen GSM modul, který bude baterku kontrolovat, takže to bude také vyřešené....v podstatě se bude jednat o jednoduchý GSM hlásič s otřesovým čidlem, který v případě aktivace tlačítkem/sms zašle informaci o tom, že je s autem hýbáno (krádež rádia, ťukanec na parkovišti, krádež). Bude tam SIM od tmobile s možností lokalizace. Celé bych to chtěl postavit do 3 000 Kč.
Každopádně díky za odpověď... moc se v bastlení nevyznám a moje znalosti jsou jen teoretické, proto bych nejraději koupil něco hotového, ale zkusím ještě propátrat na netu a doučit se chybějící znalosti, abych podle tvé rady něco zkonstruoval.
Použil bych nejspíše tento akumulátor. jeho dobíjecí proud by měl být okolo 800 - 1100mA. Napětí při běhu motoru je 14,34V. Pomohl by mi někdo prosím s výpočtem použitých součástek? Možná by se to dalo vyřešit i touto nabíječkou, ale jak vidím, požaduje vstupní střídavé napájení.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32359 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 01 2011, 19:30 Předmět:
Lépe by bylo říct, že UMOŽŇUJE střídavé napájení - což znamená, že si ho umí usměrnit = obsahuje usměrňovač. Pokud na ni připojíš stejnosměr, bude chodit úplně stejně. Dokonce můžeš stejnosměrné napětí z auta připojit až za usměrňovací můstek (černá nízká kulatá věc u zelené LED na levé straně obrázku) přímo na filtrační kondenzátor (vysoká kulatá černá věc s bílým páskem na boku směrem k integrovanému obvodu). Musíš přitom dodržet polaritu, jinak ten filtrační elektrolytický kondenzátor vystřelí jako dělobuch - ale pokud to zapojíš dobře, bude to chodit stejně jako na to trafo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: ne květen 01 2011, 20:05 Předmět:
Ekkare zbytečně mu to nekomplikuj...
Můžeš to zapojit rovnou na tu nabíječku, dokonce nemusíš řešit polaritu, diody si jí vyřešej samy
EDIT: nemusíš řešit polaritu na vstupu, na výstupu samozřejmě jo !!!
Už jsem to objednal. Díky všem za rady, až to bude hotové, tak se pochlubím. Ještě mě napadá, neměl bych před nabíječku umístit nějakou diodu, aby se něco nevracelo zpět do palubní sítě?
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: po květen 02 2011, 15:38 Předmět:
Vzhledem k usměrňovači na vstupu nepůjde zpět do palubní sítě nic. Spíš je otázkou, jestli samotná nabíječka nebude akumulátor vybíjet po vypnutí palubní sítě. Snad tak hloupě udělaná není, pro jistotu by to ale chtělo schema.
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: po květen 02 2011, 18:33 Předmět:
Pořád ještě přemýšlím, jak by to mělo celé fungovat.
To jako, když jede motor záložní aku dobíjím, po zastavení motoru, záložní aku odpojím od auto aku?
Nyní mi záložní aku napájí GSM. Když se záložní aku vybije, tak odpojuji od GSM? Po nastartování opět dobíjím záložní aku, je tak?
Ne ne. Napájení budu brát ze zadní zásuvky v kufru a ta běží pouze chvilku po vypnutí zapalování. Takže pokud bude auto stát bude GSM napájeno záložním zdrojem, který bude za jízdy dobíjen. GSM by tedy správně nemělo být nikdy odpojeno, mělo by být napájeno nostop. Samozřejmě při delším nejezdění se záložní aku vybije a bude šlus... ale na to by nemělo díky frekvenci ježdění a kapacitě baterie nikdy dojít.
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: po květen 02 2011, 22:25 Předmět: nabijeni akumulatoru..
No to ti fungovat nebude, ponevac ta nahore uvedena nabijecka potrebuje na nabijeni na vstupu vyssi napeti, jak je palubni sitove napeti ve voze.
Nejjednodussi zapojeni, ktere muzes udelat, je takove, pokud mas jak rikas v kufru zasuvku, ktera se spina ze zapalovanim, nebo pripojuje k palubni siti ze zapalovanim, tak, ze ten pomocny akku pripojis jen pres nejakou zarovku, jakoby ochranny odpor.
Napeti palubni ten akku neznici, pokud chces byt pedant, pouzij tam oddelovaci schottky diodu, ta by mela mit podstatne mensi ubytek jak klasicka Si dioda.
A to je vse.
Pokud totiz chces nabijet akku ze stejnym napetim jako je napeti palubni site, musis pouzit cosi slozitejsiho, nez jen stabilizator napeti.
Kdysi sem kdesi videl ( V lidlu??) nabijec z auta do auta pres autozapalovace s menicem step up. melo to i rizene vypnuti a bylo to vcelku funkcni. _________________ Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.
V palubní síti je při běhu alternátoru kolem 14,5V což by na tuto nabíječku mělo stačit. Problém je v tom, že jsem ji včera sestavil a ve spěchu přehodil polaritu na baterii. 100uF (malý)kondík zasyčel prásknul a bylo. Vyměnil jsem jej tedy za nový a nabíječka signalizuje jak má, při zapojeném novém akumulátoru svítí zeleně, jako udržovací a po odpojení červeně, jako že nabíjí. Problém je v tom, že když dám na nabíječku naprázdno voltmetr a svítí červená, jakože nabíjí tak naměřím jen kolem 1,5V. Přemýšlím čím to může být a zda to neodnesla ještě jiná součástka, i když všechny vypadají vizuálem OK. Pokud bych přiložil schéma z návodu, nebyl by někdo schopen odhalit co by tento problém mohlo způsobit (pokud je to problém a ne normální chování)?
Jinak GSM mobul jsem naprogramoval zprovoznil připojil otřesové číslo a vše je OK (až tedy na to, že jsem otřesák zatím přilepil na kovovou část v zadní části vozu a při úderu do předních oken a nebo čumáku už nedetekuje.)[/img]
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: pá květen 06 2011, 15:32 Předmět:
Co bychom se báli? Po přepólování accu se dostalo záporné napětí na vývod číslo 2 a 5 obvodu L200 a poslalo ho do věčných lovišť. Indikace nabíjení-udržování je jen napěťový komparátor na L200 nezávislý. To, že funguje, ještě nic o stavu L200 neříká.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.