Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Omezení dobíjecího produ
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 15:29    Předmět: Omezení dobíjecího produ Citovat

Zdravím odborníky. Chtěl bych si do auta postavit zálohovaný zdroj pro napájení GSM modulu. K tomuto plánuji použít gelový akumulátor, který by byl při jízdě dobíjen ze sítě vozu. Pro odpojení bych použil Odpojovač akumulátorů, ovšem nevím, co bych měl použít, abych omezil dobíjecí proud. Bylo by výborné, kdyby někdo poradil, nebo dal tip na odpojovač i s regulací nabíjecího proudu. Za všechny odpovědi děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 16:39    Předmět: Citovat

Na to stačí rezistor a dioda. Největší proud teče, když je AKU vybitý a připojí se na akumulátor auta, které je nastarováno. Takže si vypočítáš správnou hodnotu a je to. Každopádně dobře, že používáš odpojovač a ještě by to chtělo, aby modul poslal SMS, že je nízké napětí na zálohovací AKU.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 18:08    Předmět: Citovat

Bude tam připojen GSM modul, který bude baterku kontrolovat, takže to bude také vyřešené....v podstatě se bude jednat o jednoduchý GSM hlásič s otřesovým čidlem, který v případě aktivace tlačítkem/sms zašle informaci o tom, že je s autem hýbáno (krádež rádia, ťukanec na parkovišti, krádež). Bude tam SIM od tmobile s možností lokalizace. Celé bych to chtěl postavit do 3 000 Kč.

Každopádně díky za odpověď... moc se v bastlení nevyznám a moje znalosti jsou jen teoretické, proto bych nejraději koupil něco hotového, ale zkusím ještě propátrat na netu a doučit se chybějící znalosti, abych podle tvé rady něco zkonstruoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 18:27    Předmět: Citovat

Použil bych nejspíše tento akumulátor. jeho dobíjecí proud by měl být okolo 800 - 1100mA. Napětí při běhu motoru je 14,34V. Pomohl by mi někdo prosím s výpočtem použitých součástek? Very Happy Možná by se to dalo vyřešit i touto nabíječkou, ale jak vidím, požaduje vstupní střídavé napájení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32359
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 19:30    Předmět: Citovat

Lépe by bylo říct, že UMOŽŇUJE střídavé napájení - což znamená, že si ho umí usměrnit = obsahuje usměrňovač. Pokud na ni připojíš stejnosměr, bude chodit úplně stejně. Dokonce můžeš stejnosměrné napětí z auta připojit až za usměrňovací můstek (černá nízká kulatá věc u zelené LED na levé straně obrázku) přímo na filtrační kondenzátor (vysoká kulatá černá věc s bílým páskem na boku směrem k integrovanému obvodu). Musíš přitom dodržet polaritu, jinak ten filtrační elektrolytický kondenzátor vystřelí jako dělobuch - ale pokud to zapojíš dobře, bude to chodit stejně jako na to trafo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: ne květen 01 2011, 20:05    Předmět: Citovat

Ekkare zbytečně mu to nekomplikuj...
Můžeš to zapojit rovnou na tu nabíječku, dokonce nemusíš řešit polaritu, diody si jí vyřešej samy Wink
EDIT: nemusíš řešit polaritu na vstupu, na výstupu samozřejmě jo !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: po květen 02 2011, 12:58    Předmět: Citovat

Už jsem to objednal. Díky všem za rady, až to bude hotové, tak se pochlubím. Wink Ještě mě napadá, neměl bych před nabíječku umístit nějakou diodu, aby se něco nevracelo zpět do palubní sítě?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po květen 02 2011, 15:38    Předmět: Citovat

Vzhledem k usměrňovači na vstupu nepůjde zpět do palubní sítě nic. Spíš je otázkou, jestli samotná nabíječka nebude akumulátor vybíjet po vypnutí palubní sítě. Snad tak hloupě udělaná není, pro jistotu by to ale chtělo schema.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: po květen 02 2011, 18:33    Předmět: Citovat

Pořád ještě přemýšlím, jak by to mělo celé fungovat.
To jako, když jede motor záložní aku dobíjím, po zastavení motoru, záložní aku odpojím od auto aku?
Nyní mi záložní aku napájí GSM. Když se záložní aku vybije, tak odpojuji od GSM? Po nastartování opět dobíjím záložní aku, je tak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: po květen 02 2011, 21:33    Předmět: Citovat

Ne ne. Napájení budu brát ze zadní zásuvky v kufru a ta běží pouze chvilku po vypnutí zapalování. Takže pokud bude auto stát bude GSM napájeno záložním zdrojem, který bude za jízdy dobíjen. GSM by tedy správně nemělo být nikdy odpojeno, mělo by být napájeno nostop. Samozřejmě při delším nejezdění se záložní aku vybije a bude šlus... ale na to by nemělo díky frekvenci ježdění a kapacitě baterie nikdy dojít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
merlin00



Založen: Jul 11, 2008
Příspěvky: 95
Bydliště: BA, dakdy aj dalej

PříspěvekZaslal: po květen 02 2011, 22:25    Předmět: nabijeni akumulatoru.. Citovat

No to ti fungovat nebude, ponevac ta nahore uvedena nabijecka potrebuje na nabijeni na vstupu vyssi napeti, jak je palubni sitove napeti ve voze.

Nejjednodussi zapojeni, ktere muzes udelat, je takove, pokud mas jak rikas v kufru zasuvku, ktera se spina ze zapalovanim, nebo pripojuje k palubni siti ze zapalovanim, tak, ze ten pomocny akku pripojis jen pres nejakou zarovku, jakoby ochranny odpor.
Napeti palubni ten akku neznici, pokud chces byt pedant, pouzij tam oddelovaci schottky diodu, ta by mela mit podstatne mensi ubytek jak klasicka Si dioda.
A to je vse.
Pokud totiz chces nabijet akku ze stejnym napetim jako je napeti palubni site, musis pouzit cosi slozitejsiho, nez jen stabilizator napeti.
Kdysi sem kdesi videl ( V lidlu??) nabijec z auta do auta pres autozapalovace s menicem step up. melo to i rizene vypnuti a bylo to vcelku funkcni.

_________________
Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: st květen 04 2011, 17:29    Předmět: Citovat

V palubní síti je při běhu alternátoru kolem 14,5V což by na tuto nabíječku mělo stačit. Problém je v tom, že jsem ji včera sestavil a ve spěchu přehodil polaritu na baterii. 100uF (malý)kondík zasyčel prásknul a bylo. Vyměnil jsem jej tedy za nový a nabíječka signalizuje jak má, při zapojeném novém akumulátoru svítí zeleně, jako udržovací a po odpojení červeně, jako že nabíjí. Problém je v tom, že když dám na nabíječku naprázdno voltmetr a svítí červená, jakože nabíjí tak naměřím jen kolem 1,5V. Přemýšlím čím to může být a zda to neodnesla ještě jiná součástka, i když všechny vypadají vizuálem OK. Pokud bych přiložil schéma z návodu, nebyl by někdo schopen odhalit co by tento problém mohlo způsobit (pokud je to problém a ne normální chování)?

Jinak GSM mobul jsem naprogramoval zprovoznil připojil otřesové číslo a vše je OK (až tedy na to, že jsem otřesák zatím přilepil na kovovou část v zadní části vozu a při úderu do předních oken a nebo čumáku už nedetekuje.)[/img]



scema 001.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  scema 001.jpg
 Velikost:  217.83 kB
 Staženo:  93 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: čt květen 05 2011, 18:50    Předmět: Citovat

Koukám kluci, že se toho bojíte asi? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá květen 06 2011, 15:32    Předmět: Citovat

Co bychom se báli? Po přepólování accu se dostalo záporné napětí na vývod číslo 2 a 5 obvodu L200 a poslalo ho do věčných lovišť. Indikace nabíjení-udržování je jen napěťový komparátor na L200 nezávislý. To, že funguje, ještě nic o stavu L200 neříká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ladasW



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 52

PříspěvekZaslal: so květen 07 2011, 21:40    Předmět: Citovat

Díky za odpověď, takže myslíš vyměnit L200 a mohlo by to frčet?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund