Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so květen 14 2011, 22:10 Předmět:
Jaké máte zkušenosti s H7, u nichž výrobci Osram nebo Philips deklarují až trojnásobnou životnost? Vydrží skutečně víc nebo je to klam reklamy? _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 14 2011, 22:26 Předmět:
Ve správně zkonstruovaném světlometu vydrží skoro jakákoliv - v Helláckém zgarbu ve fóbliji I nebo v tom Citrónu C4 nevydrží nic, tam jedině karbidku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 15 2011, 10:58 Předmět:
Jen částečně, protože ta žárovka je konstruovaná na napětí v rozmezí 11,5 až 15V, ve kterém se její svítivost má pohybovat v homologovaném rozpětí - to je požadavek daný kolísáním napětí v autě, aby světlomet za každých okolností měl minimální zákonem danou svítivost. To znamená, že pokud se napětí v palubní síti pohybuje v těchto mezích, měla by halogenka vydržet svých minimálních X-tisíc provozních hodin.
To, že heligónka odejde dřív je způsobené špatnou konstrukcí světlometu, který neumožňuje její dostatečné chlazení, na kterém je založený halogenidový cyklus - přídavek jódu nebo některého dalšího halogenidu dovnitř baňky způsobuje kontinuální chemický proces, při kterém se wolfram odpařený žárem z vlákna neusazuje na chladnější baňku (která je z křemenného skla), ale vrací se do oblasti vlákna, kde zvýšená koncentrace "par" způsobí stav podobný "rosnému bodu" - vlákno se jednoduše přestane masivně ztenčovat a baňka nečerná wolframem napařeným zevnitř. Pokud se tyto provozní podmínky, zjednodušeně vyjádřené požadavkem na teplotu baňky pod určitou hodnotou nějak radikálně poruší, nemůže halogenidový cyklus správně probíhat a žárovky hoří jak papírovej čert hlavně v momentě zapínacího proudového rázu - protože jsou konstruované právě s přihlédnutím k tomu halogenidovému cyklu s mnohem tlustším vláknem než klasické žárovky na stejné napětí.
Při zapnutí tedy studenou halogenkou teče mnohonásobně větší proud, než stejně studenou NEhalogenovou járofkou - a pokud se halogenka umístěná ve vysloveně blbě zkonstruovaném světlometu často rozsvěcuje (časté starty v režimu "denní svícení"), prostě odpochoduje do věčných lovišť za zlomek své životnosti i při provozu s napětím v dolní části homologované oblasti. Životnost se jí možná trošku prodlouží ve srovnání s provozem na plné napětí, v žádném případě se ale nedá čekat, že by vydržela srovnatelně dlouho se svojí "sestřičkou" provozovanou ve správných podmínkách. Vysloveně blbá konstrukce toho klasického "dvoužárovkového" světlometu právě u FI je potvrzená tisícovkami "jednovokých" FI brázdících evropské silnice - proč stejné žárovky používané v jiných autech, se stejnými alternátory a bateriemi nehoří stejně jako ve fóbliji? Nebo proč stejná auta, ale s projektorovými světly jsou "v cajku"? Jediný rozdíl jsou právě ty jinak zkonstruované světlomety... U té C4 to nebude jiné.
Příklad - mám kolegu, vlastní FI sedan 1,4MPi, halogenky H7 mění minimálně co měsíc-dva i když má odporovou kabeláž (předřadníky). Já mám Roomstera, což je v oblasti čumáku auto shodné s FII, mám v něm projektorové (čočkové) světlomety s identickou halogenkou H7 - a za rok a půl a přibližně 15 000km co s ním jezdím jsem ještě heligónku měnit nepotřeboval...
Jediným řešením, které mně osobně připadá jako vhodné, je vysloveně záměrně porušit homologaci auta a do přívodů k heligónkám umístit obvůdky s výkonovým FETem, dvěma odpory a kondíkem - jednoduchý soft-start obvod, který omezí zapínací proud a prodlouží dobu rozsvěcování z několika milisekund na aspoň půl sekundy až sekundu. Nemá cenu to dávat k žárovce pro dálkové světlo (naruší to funkci světelné houkačky). Jedno schémátko pro inspiraci přikládám.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4519 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne květen 15 2011, 14:56 Předmět:
Takhle vypadala moje fungl nová H4 Osram Silverstar po hodinové jízdě. Po namontování jsem jí rozsvítil jen na okamžik abych viděl jestli svítí. Počítám, že přestala svítit hned po rozjetí. Jiná tam svítí už dva roky.
Poslal jsem jí na reklamaci, ale moc si od toho neslibuju. Prostě vyhozených 143,-Kč.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4218 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne květen 15 2011, 16:15 Předmět:
Jirka napsal(a):
Jaké máte zkušenosti s H7, u nichž výrobci Osram nebo Philips deklarují až trojnásobnou životnost?
Já můžu potvrdit jen H4, viz tohle staré vlákno http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=28157&highlight=night
Mám je tam od té doby, je to Citroen s běžnými sériovými lampami a ročně s tím nalítám jenom do práce nějakých 15tisíc. Nemám tam dodělávanou žádnou regulaci a podobné sračky a nejen že zatím drží, ale svítí i mnohem lépe. Na STK žádný problém nebyl a s nějakou žárovkou koupenou někde v akci na pokladně v super/hyper se to absolutně nedá srovnávat. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Killroy - je to právě problém u těch H7, mají menší patici než H4 a reflektory dělané na jejich instalaci se ne vždycky autorům povedlo uspokojivě vyřešit co se chlazení týče. Fóblije "jednička" se standardními světly bez projektorů nebo xenonů je toho "zářným" důkazem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4519 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne květen 15 2011, 17:11 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Hafča - jasná reklamace, podle bílých šmouh na baňce byl uvnitř kyslík a vlákno shořelo.
Tak jsem to k reklamaci i napsal. Včetně žádosti o písemné vyjádření dodavatele nebo výrobce v případě zamítnutí reklamace. To pro případ, že by si internetový prodejce chtěl ušetřit námahu. Jsem zvědav jak to dopadne. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne květen 15 2011, 19:43 Předmět:
Pred rokom som tiež naletel na reklamu Osram Silver niečo +50% vyššia svietivosť. Naozaj svietili o poznanie belšie a silnejšie. Lenže po necelom roku už jedna z nich odišla, čo sa mi zdá trochu skoro. Obyčajné H4 mi vydržali každá minimálne 3 roky a viac. Na krabici nikde nebola uvedená životnosť, výrobca asi vedel prečo... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4519 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne květen 15 2011, 20:18 Předmět:
Bude to asi alektrikou v autě. Já to znova počítám, a ta jedna co mi v autě svítí, tak tam není dva roky, ale víc jak 3. Je ale pravda, že Nubira I svítí míň kvůli slabším drátům k žárovkám. Je na nich o cca 1.5V míň než na baterce. Takže já mám ty srážecí odpory v rámci šetření namontovaný asi už z výroby. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Naposledy upravil hafca dne po květen 16 2011, 21:05, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18077 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po květen 16 2011, 20:47 Předmět:
Tak jsem byl u citronovyho elektrikare a ten dava mezi patici a H7 chladici vejir prumeru o trochu mensi, nez je zadni pristupova doura k zarovce v krytu paraboly. Pry to natahne zivotnost H7 na 3-4 roky! Tem predradnikum do Fabie se mi vysmal, pry to v C4 nepomaha. Nevite nekdo, kdo ty vejire prodava nebo dela? Vypada to jako chladici vejir z plechu, co se kdysi daval na KF507 tranzistory, jen je to vetsi.
Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 16 2011, 20:59 Předmět:
Na to by ses měl spíš optat toho "citrónovýho" elektrikáře než nás tady - aby Ti řekl odkud to má. Ale jak sám vidíš, je to celý jen o chlazení heligónky, ne o napětí v síti auta. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18077 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po květen 16 2011, 21:19 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Na to by ses měl spíš optat toho "citrónovýho" elektrikáře než nás tady - aby Ti řekl odkud to má. Ale jak sám vidíš, je to celý jen o chlazení heligónky, ne o napětí v síti auta.
No neni sdilnej a chce za par docela ranec, vic nez petikilo a dalsi od prace.... Otazka je, zda to bude fungovat. Koukal jsem na to zapaticovani H7 v parabole a nak tam nevidim zadnou pouzitelnou teploprenosnou plochou.
Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.