Zaslal: ne květen 15 2011, 21:46 Předmět: Stabilizace 12V/5A motocykl
Zdravim, mozete mi niekto poradit? Chcem si na motocykel z 12 voltovov elektrikou namontovat zasuvku autozapalovaca. Pred zasuvku potrebujem namontovat stabilizator na 12V 5A, no a kedze sa elektrike nerozumiem potrebujem nejaku schemu ako taky stabilizator vyrobit aj zo zoznamom potrebnych suciastok. Viete mi poradit? Dik
Ps: nepouzivajte moc odbornu terminologiu nech to pochopim
Stabilizátor? Čo také tam budeš pripájať čo neznesie napájanie od 10 do 15V
Budem odtial napajat hocico (baterky do kamery) okrem ineho aj nabijacku na mobil a uz som dve odpalil, tak preto chcem stabilizator- ten mi poradili. Nabijacka mobilu podla vyrobcu vydrzi max. zataz 14,5V, a uz som dve odpalil ako som spomenul. Ked som meral na baterke na motorke pocas jazdy tak mi dobijalo aj miestami 14,7V, zvycajne mi to dobijanie islo na 14,5V. Tie nabijacky co som mal jedna isla tri tyzdne a druha tyzden proste pocas nabijania v nabijacke nieco puklo, zaiskrilo, potom zadymilo a bolo po nabijacke.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: ne květen 15 2011, 22:42 Předmět:
14,7V nemôže byť problém. Problémom budú prekmity s oveľa väčším napätím. Toto je bežné v napájacej sieti vozidiel. Na to pomôže nejaký LC/RC filter s obmedzovačom špičiek (transil).
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: po květen 16 2011, 0:01 Předmět:
Môžeš urobiť dve veci:
Autozapaľovačovú zásuvku pripoj cez 10A poistku priamo na svorky akumulátora, tým obmedzíš špičky pri behu motora.
Daj si skontrolovať a nastaviť dobíjanie, má byť medzi 14,0 až 14,4V. 14,7 je priveľa, skracuje akumulátoru životnosť prebíjaním.
Ešte ma napadlo, že problém odchádzania nabíjačiek môže byť aj vo vibráciách, ktoré môžu byť na motocykli značné a lacná čínska bezolovnatá technológia spôsobí odpadávanie súčiastok... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18748 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po květen 16 2011, 5:25 Předmět:
Ono to také může být kvalitou nabíječek . Těch čínských šmejdů je všade vyházeno hafo . Však když si ji rozděláš a zapneš , tak zjistíš , jak některé typy topí a na chlazení nic .
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8014 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po květen 16 2011, 5:59 Předmět:
Běžně se vyrábějí nabíječky se vstupem 12-24V jenže opravdu bude problém napěťových špiček a zákmitů jak píše procesor. Všechna zařízení určená do palubních sítí musí být konstruovaná na min. 18V. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
helios: 14,7V není taková tragédie. Řekl bych nabíjení v normě. Hodně dnešních aut nabíjí okolo 14,8V. NAvíc na motorce to ovlivníš dost těžko -požívá se ztrátová regulace a nastavení je pouze výměnou a to pod 2 tis neudělá ani s neoriginálem. _________________ Internet - metla lidstva
No tak diky, myslel som ze to vyriesim stabilizatorom a tak sa budem musiet pozriet inam, snad mi niekto poradi ako si vyrobit stabilizator a tak sa zbavim toho co ma trapi. Nic nepotrebujem len aby v tej zasuvke bolo stabilne napatie 12V. a cca 4 az 5A mozny odber prudu.
Normální stabilizátor ti nepomůže. Taky by umřel těma špičkama které nejsi schopen změřit. (na výstupech alternátoru je klidně i 180V)
Jak ti tady napsali kolegové. Zkus připojit dráty pro tu zásuvku přímo na aku- Jak starou máš baterku? Někdy pomůže nová s menším vnitřním odporem _________________ Internet - metla lidstva
Diky moc vsetkym a hlavne tebe Masar za schemy. Dufam, ze to nejako zostrojim zo svojimy schopnostami. Ak to bude fungovat aspon cez leto tak sa ozvem, mam na mysli ze nabijacka a vsetko pojde v pohode.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32320 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 16 2011, 20:56 Předmět:
Myslím že nabíječku by stačilo adaptovat zenerkou cca 16-18V na vstupu a byla by OK, ty špice v instalaci nejsou nijak energeticky významné, aby ji ohřály nad bezpečnou mez - stačilo by provedení 1,3W, max 3W. Žádný stabilizátor na 12V by nebyl potřeba - který zařízení je při odběru 5A tak citlivý na případný špice? Jestli jde jen o ochranu nabíječky a podobných malopříkonových přístrojů, tak stačí jen ta 16-18V zenerka... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
to JRPEA: Není zač. Jako vhodnější FET pro vyšší proudy, než IRF9520, můžeš použít např. IRF4905. Pro zachycení napěťových špiček můžeš použít třeba tu Zenerovu diodu, jak radí EKKAR, ale měl by stačit i dostatečně velký elektrolyt na vstupu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Další
Strana 1 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.