Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Stabilizace 12V/5A motocykl
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JRPEA



Založen: May 15, 2011
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: ne květen 15 2011, 21:46    Předmět: Stabilizace 12V/5A motocykl Citovat

Zdravim, mozete mi niekto poradit? Chcem si na motocykel z 12 voltovov elektrikou namontovat zasuvku autozapalovaca. Pred zasuvku potrebujem namontovat stabilizator na 12V 5A, no a kedze sa elektrike nerozumiem potrebujem nejaku schemu ako taky stabilizator vyrobit aj zo zoznamom potrebnych suciastok. Viete mi poradit? Dik
Ps: nepouzivajte moc odbornu terminologiu nech to pochopim
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne květen 15 2011, 21:53    Předmět: Citovat

Stabilizátor? Čo také tam budeš pripájať čo neznesie napájanie od 10 do 15V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JRPEA



Založen: May 15, 2011
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: ne květen 15 2011, 22:08    Předmět: Citovat

procesor napsal(a):
Stabilizátor? Čo také tam budeš pripájať čo neznesie napájanie od 10 do 15V

Budem odtial napajat hocico (baterky do kamery) okrem ineho aj nabijacku na mobil a uz som dve odpalil, tak preto chcem stabilizator- ten mi poradili. Nabijacka mobilu podla vyrobcu vydrzi max. zataz 14,5V, a uz som dve odpalil ako som spomenul. Ked som meral na baterke na motorke pocas jazdy tak mi dobijalo aj miestami 14,7V, zvycajne mi to dobijanie islo na 14,5V. Tie nabijacky co som mal jedna isla tri tyzdne a druha tyzden proste pocas nabijania v nabijacke nieco puklo, zaiskrilo, potom zadymilo a bolo po nabijacke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: ne květen 15 2011, 22:12    Předmět: Citovat

Tak nejdříve vyřeš problém, proč tam máš 14,7V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne květen 15 2011, 22:42    Předmět: Citovat

14,7V nemôže byť problém. Problémom budú prekmity s oveľa väčším napätím. Toto je bežné v napájacej sieti vozidiel. Na to pomôže nejaký LC/RC filter s obmedzovačom špičiek (transil).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 0:01    Předmět: Citovat

Môžeš urobiť dve veci:

Autozapaľovačovú zásuvku pripoj cez 10A poistku priamo na svorky akumulátora, tým obmedzíš špičky pri behu motora.

Daj si skontrolovať a nastaviť dobíjanie, má byť medzi 14,0 až 14,4V. 14,7 je priveľa, skracuje akumulátoru životnosť prebíjaním.

Ešte ma napadlo, že problém odchádzania nabíjačiek môže byť aj vo vibráciách, ktoré môžu byť na motocykli značné a lacná čínska bezolovnatá technológia spôsobí odpadávanie súčiastok... Wink

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18748
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 5:25    Předmět: Citovat

Ono to také může být kvalitou nabíječek . Těch čínských šmejdů je všade vyházeno hafo . Však když si ji rozděláš a zapneš , tak zjistíš , jak některé typy topí a na chlazení nic .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8014
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 5:59    Předmět: Citovat

Běžně se vyrábějí nabíječky se vstupem 12-24V jenže opravdu bude problém napěťových špiček a zákmitů jak píše procesor. Všechna zařízení určená do palubních sítí musí být konstruovaná na min. 18V.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5258

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 8:01    Předmět: Citovat

helios: 14,7V není taková tragédie. Řekl bych nabíjení v normě. Hodně dnešních aut nabíjí okolo 14,8V. NAvíc na motorce to ovlivníš dost těžko -požívá se ztrátová regulace a nastavení je pouze výměnou a to pod 2 tis neudělá ani s neoriginálem.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JRPEA



Založen: May 15, 2011
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 11:23    Předmět: Citovat

No tak diky, myslel som ze to vyriesim stabilizatorom a tak sa budem musiet pozriet inam, snad mi niekto poradi ako si vyrobit stabilizator a tak sa zbavim toho co ma trapi. Question Nic nepotrebujem len aby v tej zasuvke bolo stabilne napatie 12V. a cca 4 az 5A mozny odber prudu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5258

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 11:32    Předmět: Citovat

Normální stabilizátor ti nepomůže. Taky by umřel těma špičkama které nejsi schopen změřit. (na výstupech alternátoru je klidně i 180V)
Jak ti tady napsali kolegové. Zkus připojit dráty pro tu zásuvku přímo na aku- Jak starou máš baterku? Někdy pomůže nová s menším vnitřním odporem

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12644

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 12:57    Předmět: Citovat

Můžeš použít některé ze zapojení, která jsou tady.
Doporučuji spíše to mos-fetové.
Děkuji za pozornost
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JRPEA



Založen: May 15, 2011
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 20:40    Předmět: Citovat

Agree Diky moc vsetkym a hlavne tebe Masar za schemy. Dufam, ze to nejako zostrojim zo svojimy schopnostami. Ak to bude fungovat aspon cez leto tak sa ozvem, mam na mysli ze nabijacka a vsetko pojde v pohode. Break dance
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32320
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 20:56    Předmět: Citovat

Myslím že nabíječku by stačilo adaptovat zenerkou cca 16-18V na vstupu a byla by OK, ty špice v instalaci nejsou nijak energeticky významné, aby ji ohřály nad bezpečnou mez - stačilo by provedení 1,3W, max 3W. Žádný stabilizátor na 12V by nebyl potřeba - který zařízení je při odběru 5A tak citlivý na případný špice? Jestli jde jen o ochranu nabíječky a podobných malopříkonových přístrojů, tak stačí jen ta 16-18V zenerka...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12644

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 21:22    Předmět: Citovat

to JRPEA: Není zač. Jako vhodnější FET pro vyšší proudy, než IRF9520, můžeš použít např. IRF4905. Pro zachycení napěťových špiček můžeš použít třeba tu Zenerovu diodu, jak radí EKKAR, ale měl by stačit i dostatečně velký elektrolyt na vstupu. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 1 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund