Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co s H7
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32311
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 22:24    Předmět: Citovat

Chladit se musí patice - takže bych to tipoval na nějaký plech s výřezem akorát na projití baňky aby se o něj opřela jen ta kovová patka - a ne moc silný, aby to příliš nenarušilo polohu osy vlákna vůči optické ploše. Možná by stačilo tu kovovou plochu přiložit zezadu na patici zářovky a připevnit i s ní tím přídržným pérkem. Baňku chladit nemůžeš - ta by asi praskla kdyby ses o to pokusil. Dalším možným způsobem by bylo zajistit větrání vnitřního prostoru reflektoru - jenže netuším, kudy - moc míst, která by se dala proděravět kvůli průvanu tam asi nebude. Navíc by se porušila jakás-takás ochrana před průnikem vlhkosti do světlometu - to by časem oslepilo odraznou plochu atd...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6189
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 22:57    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...hlavně v momentě zapínacího proudového rázu - protože jsou konstruované právě s přihlédnutím k tomu halogenidovému cyklu s mnohem tlustším vláknem než klasické žárovky na stejné napětí.

Při zapnutí tedy studenou halogenkou teče mnohonásobně větší proud, než stejně studenou NEhalogenovou járofkou...

Jen drobný detail - to tlustší vlákno je tam proto, že halogenka používá vyšší pracovní teplotu vlákna (díky tomu má větší svítivost). A kvůli té vysoké pracovní teplotě má pak taky vyšší poměr odporu nažhaveného/studeného vlákna.

Halogenka má menší závislost životnosti na přežhavení vlákna.
Překročení napětí o 10 % nad nominál znamená u klasické žárovky pokles životnosti na cca 25% nominálu, u halogenky je to cca 40%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32311
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 16 2011, 23:32    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):

Jen drobný detail - to tlustší vlákno je tam proto, že halogenka používá vyšší pracovní teplotu vlákna (díky tomu má větší svítivost). A kvůli té vysoké pracovní teplotě má pak taky vyšší poměr odporu nažhaveného/studeného vlákna.

Halogenka má menší závislost životnosti na přežhavení vlákna.
Překročení napětí o 10 % nad nominál znamená u klasické žárovky pokles životnosti na cca 25% nominálu, u halogenky je to cca 40%.

Ano - a vyšší pracovní teplotu vlákna může používat právě jen díky tomu, že v ní funguje ten halogenidový cyklus - jinak by se po pár desítkách hodin vlákno odpařilo a wolfram z něj usadil na vnitřní stěně baňky. Následující zapnutí by pak vedlo ke sčudnutí vlákna halogen nehalogen. Když se ale poruší tepelný spád, na který je zárovka navržená, halogenidový cyklus se omezí nebo úplně přeruší a vlákno během krátké doby vezme za své - a je jedno, jestli to přerušení je zaviněné podžhavováním (za nízkých teplot cyklus neprobíhá), nebo blbým chlazením míst, která je potřeba chladit ke vzniku dostatečného tepelného spádu. Výsledek je stejný - spálená heligónka a "jednovoký" automobil. Proč třeba neodcházejí stejně často naprosto shodné H7 ve fóblijích s projektorovými světly? Alternátory, baterky i 99% elektroniky mají ta auta přece identické - a taky nepotřebují předřadné odpory k halogenkám a podobná zvěrstva. Jediný rozdíl je v konstrukci světlometů...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6189
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út květen 17 2011, 8:29    Předmět: Citovat

Jj.
Mimochodem - o důvod víc dát si tam LEDková denní světla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18174
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st květen 18 2011, 15:45    Předmět: Citovat

Tak jsem koupil ty dratovy predradniky do Fabie a jsou na dve veci. Sad
Patice C4 ma integrovany talir s bajonetem na zadelani do paraboly. Fabie konektor je s tim nekompatibilni a nelze to ani predelat. Tak jsem zmeril odpor tech dratu predradniku a ma to 0,12 ohm, tedy to vypaluje asi 0,5V. Nasel jsem doma Konstantan, smotal ho 5x paralelne a 5 cm kousek ma asi 0,14 ohmu a vypaluje kolem 0,6V. Na konce toho konstantanu jsem nalisoval spojovaci dutinky na kabely, smiknul - pol privodu H7 zarovky a namackal jsem tam ten svuj predradnik. Protoze to topi, dal jsem na to silikonovou trubicku a pres dutinky jeste smrstovacku. Sice to neni homologovany ale vypada to jak nastavenej drat. Ze by to vyrazne min svitilo za dne nepoznam.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7116
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 8:55    Předmět: Citovat

Teda, jak jsem nedávno haněl Fiestu, a ještě dnes budu, v jiném vlákně, tahle nectnost se u ní nevyskytuje. Žárovky v předních světlometech je potřeba vyměnit tak zřídka, že už si ani nepamatuju, kdy to bylo naposledy (dal jsem Osram), snad před dvěma lety, a to se s ní denně jezdí.
Náhradní bych vozil i kdyby to nebylo povinné, sice bych se neodvážil měnit je na silnici, ale pořád je jednodušší vědět, že jsou v autě, než je doma hledat zaházené jiným materiálem. V levém světlometu měním obě najednou, tu která ještě svítí pak použiju v pravém.

Předevčírem jsem cestou do práce, v jednu chvíli, viděl čtyři jednooká auta, asi je to nová móda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6189
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 9:54    Předmět: Citovat

A já jsem si dal na auto před 2 roky LED DRL a problém praskajících žárovek neznám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7116
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 13:06    Předmět: Citovat

Daytime Running Lights
A v noci nejezdíš?
Já si pamatuju, že se žárovky měnívávaly ještě před zavedením celodenního svícení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32311
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 13:33    Předmět: Citovat

Jde o počet rozsvícení. Pokud máš povinné denní svícení, s každým nastartováním musíš zapnout světla noc nenoc. Daylights s LEDkama vydrží mnohonásobně delší dobu, než stejně často rozsvěcovaná heligónka - kterou sice občas stejně rozsvítíš, ale jen když to je skutečně potřeba a musíš = neboli stejně často jako v minulosti před zavedením povinného svícení "kruglosútočno". Soft start sice nějakou tu hodinu životnosti uspoří, ale není to totéž - bohužel LED světla až na čestné výjimky (Audi, nové KIA a pod) jsou umístěná v naprosto nevhodných místech.

A to nemluvím o tom inteligenčním potratu škodofky (kterej VŮL KORUNOVANEJ tohleto zas vymyslel??? Že by nějakej INŽENÝR "DYZAJNÉR"...???) udělat denní svícení "z mlhovek" (nebo těsně vedle nich - ale stejně "vysoko") - dole pod maskou těsně nad silnicí jsou už úplně k hovnu a v drtivé většině případů se tak výborně schovávají až do poslední chvíle za i malilinkatým horizontem, že jejich primární funkce "BÝT VIDĚN" je totálně a bezedně hluboko v prdeli... Sorry za vulgaritu, ale jezdím dost často a hlavně dost dlouho na to, abych si o podobném nápadu mohl myslet svoje.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6189
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 20:06    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):

A v noci nejezdíš?
Já si pamatuju, že se žárovky měnívávaly ještě před zavedením celodenního svícení.

I já si pamatuju, že se měnívávaly - tak za 4-5 let. Zeměkouli jsem už objel asi 15x, tak nějaké ty zkušenosti mám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt květen 19 2011, 21:33    Předmět: Citovat

vieme kde je pes zakopany... ved do banky k vlaknu by sa dal dať aj termistor aby obmedzoval prudový naraz...ale to by potom nebol zisk. Ozaj svietivosť ma byť 2 roky prečo asi..... Ja mam ten setrič čo som dal schemu. A žiarovka vyhorela aj tak i ked je prravda že nejaký čas už svietila... kôli času provizorne odstranene poklepanim po svetle... žiarovka sa chytila a a svieti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2011, 11:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A to nemluvím o tom inteligenčním potratu škodofky udělat denní svícení "z mlhovek" (nebo těsně vedle nich - ale stejně "vysoko") - dole pod maskou těsně nad silnicí jsou už úplně k hovnu ....

Stejně k ***** jako to celodenní svícení. Tady je to alespoň pěkně vidět. Však až uděláme číňanům kšeft a namontujem si světla všichni, tak předpokládám, že to zruší, stejně jako lékárničky ...

Ale teď vážně: i u starších aut je nejjednodušší umístit denní světla na místo mlhovek, pokud člověk nechce prznit auto nějakou univerzální čínskou kreací. Na Škoda foru je pěkný příklad montáže pro FI. Tuším, že tam dávají denní světla FII RS. A vodič k mlhovkám se dá přepojit na denní svícení, takže se ani nemusí žádný tahat z kabiny.

_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7116
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2011, 12:01    Předmět: Citovat

A co ty mhlovky?
To už je zase zrušili?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32311
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2011, 12:12    Předmět: Citovat

Úpravami, které popisuje Jirka se naruší homologované zapojení auta - to znamená, že autí neprojde STK a bude asi mít i problémy s PaChama při náhodné kontrole na silnici. Nechci řešit estetiku, jak a kam umístit LED-daylights, ale můj názor je, že jejich umístění daleko pod rovinu běžných obrysových a potkávacích světel je kok*tina, která ve výsledku ruší pozitivní smysl denního svícení - jednoduše tím, že nízko položené zdroje světla se snadno skryjí za terénními vlnami a nízkými horizonty, zatímco normálně umístěné potkávací světlomety jsou právě kvůli své výšce nad povrchem silnice stále viditelné - pokud jsou rozsvícené...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá květen 20 2011, 13:37    Předmět: Citovat

EKKAR... namontovanie schvalených svetiel pre denné namiesto hmloviek je možné, avšak musia byť splnené určité podmienky.

Rozmery pre umiestnenie musia sedieť so smernicou...
Svetla musia mať značku že su určene pre denne svietenie,
Musia sa zapinať ako denne svetla tj nie vypinačom od hmloviek
Nemožu sa používať ako hmlovky.

Cez stk to prejde. Predne hmlovky nieje povinna výbava.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund