Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hoří mi tranzistory, viz zapojení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: so květen 21 2011, 18:50    Předmět: Citovat

O tom už jsme přece někde debatovali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
barbucha1



Založen: Oct 09, 2008
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: so květen 21 2011, 22:48    Předmět: Re: hoří mi tranzistory Citovat

jambus napsal(a):
Ahojte..U tranzistoru IRF 740 sem přidal chladič a je to lepší,ale nejvíce mě trápí ty tranzistory BC 547 a 557. .


Ty tranzistory jsou tam pro zlepšení strmosti náběžné a sestupné hrany spínacíího impulzu. Místo BCček tam použij klidně driver určený pro spínání Mosfetů mějaký z řady IR2101-9 / viz příloha. Ale nemám pocit že to nějak výrazně pomůže. Problém je v meritu veci. Ona totiž ta magnetická rezonance vody v pojetí, jak je to na tom webu, ze kterého jsi to pajcnul, má chybu. Oni zaměňují pojem rezonace elektrické soustavy vyvíječe a samotné magnetické rezonace molekuly vody. To jsou dva velké rozdíly, no a pak se diví, že to nechodí, jak by si přáli. Vozeďbouch Boid Mám z tebe bolení hlavy

Ale mají k tomu občas i velmi pěkně provedené vyvíječe, které i prodávají.
A pro ty, kdož netuší, o kterém foru mluvím, odkaz http://www.upramene.cz/forum/viewforum.php?f=23
občas velmi povedené.



ir2101.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  ir2101.pdf
 Velikost:  129.66 kB
 Staženo:  109 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6147
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 0:06    Předmět: Re: hoří mi tranzistory Citovat

barbucha1 napsal(a):
...Ale mají k tomu občas i velmi pěkně provedené vyvíječe, které i prodávají.
A pro ty, kdož netuší o kterém foru mluvím, odkaz http://www.upramene.cz/forum/viewforum.php?f=23
občas velmi povedené.


Že se někdo vysiluje elektricky poháněným vyvíječem vodíku... To je mrhání energií. Už v r. 1957 si jakýsi Samuel Freedman patentoval pájku na hliník, která, ponořena ve vodě (nejlépe slané), vyvíjí vodík bez přísunu energie a bez úbytku/změny materiálu. Kdo chce experimentovat, tady je ten patent. Very Happy (na zmiňovaném fóru ho dodnes neúspěšně hledají Vozeďbouch )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5156
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 0:20    Předmět: Citovat

Freedman... kua co mi to jenom připomíná... Twisted Evil
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jambus



Založen: May 18, 2011
Příspěvky: 16
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 8:05    Předmět: Citovat

Děkuji všem zúčastněným za rady,tipy i připomínky.I těm nevěřícím Tomášům,kteří žijí v zajetí tabulkových výpočtu a vzorečku a jsou přesvěčení ,že to je nesmysl,aniž by to doma v dílně vyzkoušeli.Já si jich najenu stranu vážím,protože pro mě byly vzorce vždy španělská vesnice.Ale např.křováci v buši taky nejsou lékaři,medici,chemici a neznají jaké procesy probíhají při konzumaci té či oné rostliny.Jen prostě ví,že když je bolí žaludek,nebo krvácejí,tak mají hledat takovou-makovou rostlinu. Smile

A pro uživatele ucho:ano to schéma mám s těch stránek které se tím zabývají.Přišel jsem na ně poměrně nedávno a zatím se tam jen rozkoukávám,ale vypozoroval jsem nejen na těchto stránkách,ale třeba i na youtube,že když někdo napíše,že už mu to funguje a má celkem slušné výsledky,tak videa jsou posléze stažená a na foru se člověk už neoběví.Děláli jsme si s kámošem srandu,že ,,dotýčného,, dostihla asi ropná loby a mafie,která má už řadu let zájem na jediném.......No,když se dloho neukážu,tak budete vědět,že se mi to povedlo a mám mě na vědomí Smile

Jinak pro ty které by to trochu zjímlo,tak můj výtvor je tady viz.odkaz.
Bohužel nemám peníze ,tak jsem musel použít co sem doma našel,starou nádržku s favorita,nádobku z voňavky atd.,tak omluvte dílenské spracování.PS:v tuto chvíli to už zase vypadá jink,než na videu.
http://www.youtube.com/watch?v=vwhHWZ555OQ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6147
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 10:00    Předmět: Citovat

jambus napsal(a):
...Bohužel nemám peníze...

Tak to ses vydal špatnou cestou.
Abys měl peníze, tak je musíš nejdřív vydělat, tzn. zabývat se činností, za kterou je někdo ochoten slušně platit. Tam napřít své úsilí, svůj um.
Prošlapávání slepé cesty - slepé ať už proto, že to prostě není možné (jak si myslím já), nebo proto, že každý, kdo uspěje, bude zlikvidován (jak si myslíš ty) - k cíli nevede.

Až pak má smysl zabývat se šetřením. Z nuly našetříš tak akorát nulu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jambus



Založen: May 18, 2011
Příspěvky: 16
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 10:14    Předmět: Citovat

Mě to zatím baví.Ikdyž výsledky jsou zatím malé,tak mě to neodrazuje.Málo komu se podařilo něco užitečného vytvořit na první šup.Většinou jsou to výsledky dlouhodobé činnosti.Nejsem najivka a je mi jasné,že moje škodovka na čistý vodík(mnou vyrobený) nikdy nepojede.Ale pokouším se ten vodík přidávak k původnímu palivu a zefektivnit tak spalování a zmenšit tak spotřebu.Múj cíl je dostat se na 3 L na 100 KM- mimo město.Budu rád jak se dostanu lehce pod 4 L.
Pro:EKKARA : ohledně toho testu spotřeby 4,4 litru/100 km :felcka je 1,3 mpi benzín a z kopce to nebylo.Bylo to na dálnici Ostrava-Hranice na Mor. a zpět.Při rychlosti 100-110 km/h
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 10:32    Předmět: Citovat

jambus napsal(a):
když někdo napíše,že už mu to funguje a má celkem slušné výsledky,tak videa jsou posléze stažená a na foru se člověk už neoběví.

Existuje něco jako webový archív, notářská úschova, veřejné předváděčky atd.
Bez uvedení konkrétních případů pokládám podobná tvrzení za hospodské kecy. Případně za švindl a finanční letadlo. Viz Perendev.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kokun



Založen: Jun 21, 2008
Příspěvky: 8866
Bydliště: Valachy

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 11:33    Předmět: Citovat

jambus napsal(a):
...
Pro:EKKARA : ohledně toho testu spotřeby 4,4 litru/100 km :felcka je 1,3 mpi benzín a z kopce to nebylo.Bylo to na dálnici Ostrava-Hranice na Mor. a zpět.Při rychlosti 100-110 km/h

Ty asi budeš schopný trumfnout i toho rakušana, co na jednu (zaplombovanou!) nádrž, dojel s Fófií z Rakouska do Dánska a zpět (a bez vodíku! Shocked) Laughing

_________________
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32196
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 12:58    Předmět: Citovat

Kokun - ale ten rakušák měl přitom celej kufr nacpanej konzervama pečených fazolí a u (_!_) měl přisávací hadici na bioplyn, tak to se pak nediv, že mu ta 1 nádrž stačila... Laughing Laughing Laughing
Já prostě tyhle vynálezce perpeetua obrazek_cenzura doslova žeru - jak se pachtí se svými výtvory s padajícími koulemi, závažími na obvodu kola nebo nad kapalinou vzlínající po knotech nad kolo, které pak při pádu pohání, to je opravdu VĚČNÝ ZDROJ - ale humoru a srandy... Sice se občas najde nějaký blbec, který neví že něco nejde a udělá to, u zákona zachování energie se to ale zatím žádnému z nich doopravdy nepodařilo... A obávám se, že minimálně ještě hooodně dlouho nepodaří - babička Fyzika je holt pořád dost silná a neústupná - a Pámbu jí za to zaplať věčnou slávou...

Jambus - jen by mne zajímalo, jakou metodou jsi tu spotřebu měřil - to bylo podle PP, tzv. okamžitá spotřeba, nebo "průměrná" spotřeba, počítaná za posledních cca 50km - a s větrem v zádech a po silnicích s převážně klesajícím sklonem? Když už chceš něco takového dokazovat, musíš to udělat aspoň trochu objektivně - tedy jet stejnou trasu v obou směrech s co nejmenším časovým rozdílem, abys měl pokud možno shodné povětrnostní podmínky, abys vyloučil vliv svahů, protivětru/větru v zádech atd. Pokud si myslíš, že jednomu jedinkrát naměřenému údaji bude někdo věřit jako Desateru, tak jseš spíš Bambus - kde kdo umí jezdit s nízkým krátkodobým průměrem na dlouhou trasu - ale až s takovým průměrem budeš PROKAZATELNĚ jezdit po městě a nebudeš přitom jezdit jako s krávama neboli pohyblivá městská šikana, tak se dočkáš nějakého uznání.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12596

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 13:20    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...ale až s takovým průměrem budeš PROKAZATELNĚ jezdit po městě a nebudeš přitom jezdit jako s krávama neboli pohyblivá městská šikana, tak se dočkáš nějakého uznání.
Tady přece nejde o nějaké uznání. Jde o potvrzení nebo vyvrácení stávající fyziky. Také nemusí vždycky jít o případy Perpetua Mobile. Bez pečlivého odborného posouzení nelze všechno házet do jednoho pytle. Mnohdy může jít jen o zvýšení účinnosti spalování klasických paliv.
Rozhodně považuji zaslepenost jako škodlivou vlastnost na obou frontách. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jambus



Založen: May 18, 2011
Příspěvky: 16
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 14:29    Předmět: Citovat

Palubní počítač nemám.Měření jsem prováděl na zahřátém motoru a to tak,že jsem do nádrže nalil benzín až po hrdlo-až to z ní vytékalo.Po ujetí 100 km jsem z kanystru,kde jsem měl přesně odměřených 5 litru (né podle ukazatelu na pumpě,ale v odměrném válci.) dolil opět do plna-až benál zase vytékal.Zbytek z kanystru jsem vlil doma do odměrného válce a 0,6 litru jsem odečetl z 5 L to se = 4,4 L. Byť jsem to dělal ve vlastním zájmu a co nejpřesněji,tak malou odchylku při měření připouštím.Jaký vítr foukal,to nevím.Můžu ti dát datum z fotáku (videa) a můžeš jsi to zjístit ne CHMI. Tu trasu jsem jel dvakrát (2*100 km) ale podruhé jsem zkoušel jinší-slabší ,,konfiguraci,,,tak výsledek byl horší.Brzo ale budu dělat další zkušební jízdy,tak dám vědět.Jo jen pro doplnění a aby jsi měl o duvod méně na kritiku,tak to auto stálo při doplnování benzínu na rovině a né v prudkém kopci Smile

masar:souhlasím a defakto děkuji za jakési zastání se.Já to rozhodně nepovažuju za perpetum mobile a jak jsem již na začátku psal,tak jsem nechtěl řešit účinnost,funkčnost,schopnost-neschopnost samotného vyvíječe,ale ty tranzistory-a na to mi tu pár lidi odpovědělo a za to jim děkuju.A děkuju i Ekarovi,protože jsem rád za každý názor.A defakto jsem se tu dozvěděl více než na stránkach tomu určených.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32196
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 15:44    Předmět: Citovat

A když jsi tak přesně měřil, počítal jsi i s tepelnou dilatací benzínu? Správně se má benzín VÁŽIT - protože i směšovací poměry se určují podle HMOTNOSTI nasátého vzduchu a benzínu. Benzín nabraný u pumpy má i v létě teplotu relativně velice nízkou - méně než 20°C, zatímco jak v nádrži, tak i v kanystru se ohřátím (až o 40°C někdy i víc) dosti podstatně roztahuje - až o 20% objemu. Stejně tak vzduch má při vyšší teplotě NIŽŠÍ hustotu - a tím i menší obsah kyslíku ve stejném objemu. Vstřikovací automatika motoru samozřejmě kvůli tomu musí používat tepelnou korekci - proto v zimě při nasávaném chladnějším vzduchu vstřikuje víc a v létě méně. Abys mohl takovým zjišťováním spotřeby skutečně argumentovat, musel bys nejen provést laboratorně přesné měření - a to nejen spotřeby, ale i výkonu, točivého momentu, ale i korekce všeho včetně tlaku v pneumatikách a zatížení auta na tzv. "normální" podmínky - tedy na atmosférický tlak 100kPa, teplotu 20°C a další korekce směřující k eliminaci chyb způsobených jinými fyzikálními podmínkami. Pak teprve bys mohl mluvit o nějakém skutečném měření - a ne jenom o pouhém SVÉM VLASTNÍM ODHADU SPOTŘEBY - a případném výkonovém přínosu /snížení spotřeby zásluhou přisávání kyslíkovodíkové směsi do motoru... Proto takové hodnocení nelze považovat za regulérní - vždycky je to "placebo efekt" a subjektivní hodnocení.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jambus



Založen: May 18, 2011
Příspěvky: 16
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 16:13    Předmět: Citovat

čoveče,nejsi ty členem klubu sisyfos?Nebo neděláš někde nějakého revizáka,či co? Smile To vtip. Asi si myslel,že mě s tím vážením benzínu dostaneš,ale né.Já ho skutečně vážil.Ale na nekalibrované váze a zjístil jsem,že 5 litru není 5 kilo-což jsem defakto tušil a později si to ověřil na netu.A tlak v pneu jsem schválně kvuli té testovací jízdy mírně přehustil-abych měl menší valivý odpor.Tenkrát jsem měl zimní Debici s tesca Smile A s tou mojí spotřebou se nechci hádat-sám jsem již připustil možnou odchylku.Na měření výkonového přínosu taky v budoucnu určitě dojde.Ale určitě tomu bude předcházet hodně hodin v dílně.To první měření o kterém se bavíme bylo defakto unáhlené a hlavně z duvodu,že jsem byl nedočkavý a chtěl hned zjíštovat co ten vyvíječ ,který jsem doma zbastlil s matroše co ležel za boudou udělá v praxi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32196
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 22 2011, 16:29    Předmět: Citovat

jambus napsal(a):

čoveče,nejsi ty členem klubu sisyfos?...Tenkrát jsem měl zimní Debici s tesca Smile ....

Nejsem - ale fandím jim, hlavně způsobu, jakým oceňují podobné "objevy" - cenou "Bludný kámen". A s těmi byť přefouknutými, ale hlavně ZIMNÍMI "Debicami z Tesca" - to jsi mne opravdu dostal, tos musel mít opravdu spotřebu jakou píšeš... Hele - díru do hlavy můžeš vyklovávat někomu jinému a jinde, já jsem taky řidič - a tohle tvrzení teda jen tak někomu nesbaštím. Pokud se někomu povedlo vyklovat ji tobě (s tím vodíkem), tak prosím - ale u mne NEUSPĚJEŠ.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 3 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund