Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po květen 23 2011, 8:33 Předmět: Motorola SC434512VDW, topení FORD Fiesta
Máme Fiestu, je to špatné auto. Nyní došlo k závadě topení.
Součástí chladícího okruhu je výměník, kterým se ohřívá vzduch pro kabinu.
Průtok chladící kapaliny výměníkem lze zastavit elektromagnetickým ventilem.
Jeden konec cívky se po nastartování připojí přes pojistku na palubní napětí, druhý konec se přes tranzistor připojuje ke "kostře". Tranzistor má označení "PH71 52-10A", řídící integrovaný obvod "Motorola SC434512VDW N760091BFKC002 F61S0LLBH9704". Očekávám tam PWM modulaci, ovšem celé zapojení nevykazuje činnost.
Z dvanácti vývodů připojovacího konektoru má zřejmý význam pouze pět:
J1.1 Signál cca 6-10V, snad měření něčeho...
J1.2 Napájecí napětí i při vypnutém klíčku.
J1.5 Zde je připojen "spodní" konec cívky.
J1.6 Zde je připojena kostra
J1.12 Stejné napájecí napětí jako na "horním" konci cívky
Ostatní vývody:
J1.3 Kostra pro podsvícení (žárovičky).
J1.4 Napájení pro podsvícení.
J1.7 Nevyužito na plošňáku.
J1.8 Kostra, nezapojeno v kabeláži.
J1.9 Nevyužito.
J1.10 Nezapojeno v kabeláži.
J1.11 Nevyužito
Pokud místo tranzistoru použiju propojku (mezi J1.5 a J1.6) ventilem prochází proud cca 0,7 Ampéru, uzavře se a výměník se neohřívá, pokud chci topit, propojku odstraním, takže ventil funguje správně.
Má někdo z vás nějakou zkušenost s tímhle obvodem, případně by k němu dokázal, prosím, obstarat dokumentaci???
Při hledání datasheetu jsem se dozvěděl pouze, že Motorola Semiconductors se přejmenovala na Freescale Semiconductors (čímž jsem objevil Ameriku).
Další poznatky připíšu dodatečně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32927 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 23 2011, 11:01 Předmět:
Já si taky myslím, že když už měl diagnostický konektor Favorit někdy v ´93 roce, tak by ho mohla mít i ta Tvoje "prokletá" Fiesta... A to, že je na nějakém pinu napětí +12V nic neznamená, může to být "push-up" odporem krmená sběrnice - a data se po ní posílají připojováním na zem. Hledej líp, tyhle kárky už nebyly z těch, co se diagnostikovaly jen dřevěnou tyčkou drženou v zubech... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6750 Bydliště: Praha
Zaslal: po květen 23 2011, 11:07 Předmět:
Ahoj,
ta řídící jednotka je u ventilu výměníku ? Zkusil bych dojet na vrakáč a domluvit se tam, aby ti půjčili ten modul a vyzkoušet, jestli to celé ožije. Automotive mají často přeznačené součástky a dobrat se dokumentace je prakticky nemožné.
Michal
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34860 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po květen 23 2011, 11:09 Předmět:
Neviem ako Ford, ale napriklad v Mazdach ziadna zbernica nebola ani po r. 2000. Vsetko pekne priamo prepojene. Diagnostika bola, ale rozdelena podla riadiacich jednotiek - motor, ABS, airbag.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po květen 23 2011, 11:21 Předmět:
Pokud máš Mazdu 121, tak máš Fiestu 1996...
Ne, tohle je součástí ovládacího panelu v kabině (pod rádiem). Řídí se to otočením jednoho 10k potenciometru.
Trochu mi pomohlo Běloruské fórum: fordclub.by .. topic,542.0.html
Jejich plošňák je trochu jiný, ale teměř stejný. Schéma svého plošňáku už mám sice překleslené na papíře, ale v počítači to bude chvíli trvat.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt květen 26 2011, 9:47 Předmět:
Ne, proč by mělo?
Jestli jsem správně pochopil to Běloruské fórum, tak ta nejošizenější verze neměří ani teplotu vzduchu, ani teplotu chladící kapaliny, prostě jenom nastavuje otevření toho ventilu, bez ohledu na cokoliv dalšího.
Mám podezření na ten pin J1.1, ještě ho zkusím přeměřit.
Měření teploty motoru, zobrazované vedle tachometru, funguje, ale věřím tomu, že ušetřili jeden drát, a prostě ho s vytápěním nespojili.
Přikládám fotky, jsou to trochu plachty (schválně kdo pozná, čím jsem to fotil)
Tahle elektronika asi nejak odchazi. Uz je to treti pripad co vidim.
Ma to generovat pwm pro 3cestny ventil topeni.
Pokud neleze pwmko ani na ten koncovy tranzistor, je velka sance ze je ten procesor ko.
Pak vymenit bud celou desku, nebo zbastlit jiny pwm generator.
Jinak Fordi maji PWM/SCP sbernici uz nekdy od '95. Je to mimochodem nejpokrokovejsi sbernice z te doby. Na rozdil od ISO je diferencialni, ma zabezbeceni CRC, 41kbit a pouziva se pro spojeni napr. motoru + ABS + budiku. Podobne jako se to v dnesni dobe dela CANem.
PWM bus ale nebyla roztahana po celem aute ke vsem modulum, takze treba motor+budiky bylo PWM/SCP, ale topeni+airbag+... bylo jen na ISO a to jen kvuli diagnostice. _________________ Tomas
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt květen 26 2011, 20:55 Předmět:
Ten trimer potak na nastovavanie teploty je dobry, nieje vyšuchana dráha pripadne straca dotyk a preto to nereguluje ? skus ho nahradit novym pre istotu....
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá květen 27 2011, 6:16 Předmět:
Nejsem zas tak nezkušený, abych si ten poťák nezkontroloval. Má 10kiloOhmů jak má mít. Nějaké dynamické testy jsem na něm nedělal. Měl jsem ho i vypájený, bez něj mají příslušné vývody v podstatě "nekonečný" odpor. Takže jsem necítil potřebu shánět náhradu.
Určitě je ten ventil třícestný? Myslel jsem, že jen uzavírá přívod teplé chladící kapaliny.
Pokud by tam ta sběrnice byla, tak na kterých vývodech? Pokud by tam byla pouze pro diagnostiku, mělo by to fungovat i za její nepřítomnosti.
Ke zbastlení jiného PWM generátoru by se mi hodilo znát základní frekvenci a max./mix. úhel otevření podle zdravého modulu.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7159 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá červen 03 2011, 8:59 Předmět:
A vyplatí se mi vůbec, abych dýchal?
Ne, nevyplatí.
Díky za ten školící materiál, je sice trochu stručný, ale hodí se.
Zastavil jsem se na vrakovišti, celý náhradní panel stál jenom 200 Kč. Vyzkoušel jsem ho, žárovka zapojená místo ventilu svítila, ale její jas se nedal regulovat. Panel jsem si přesto koupil. Plošňák jsem vyzkoušel taky na stole, na gate tranzistoru opět nešly žádné pulzy, jenom konstantní úroveň 5V, ale odpor jeho vodivého kanálu byl prakticky nulový. Na mém původním plošňáku má v sepnutém stavu odpor cca 400 Ohmů, což je poněkud mnoho.
Zdá se, že pin J1.1 má přecijen nějaký význam, vodič k němu přivedený, je bílý s černým proužkem. Nevíte někdo kam vede???
Když jsem se chystal tohle vlákno založit, doufal jsem, že najdu někoho kdo zná odpověď.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.