Zaslal: út červen 07 2011, 18:54 Předmět: Kde je v přístrojovce Fiat Bravo 99r. uložen stav km?
Ahoj, chci si koupit do Brava jinou přístrojovku, vím že stav km je uložen v IO někde poblíž displeje budíků.
Na Fiat klubu psali, že stačí tenhle čip přehodit do druhé přístrojovky - potřeboval bych poradit, který z těch švábů to je.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19659 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červen 07 2011, 19:10 Předmět:
To je strašně jednoduché, napsat, že jen přehodíš švába.
Když to někdo na FIAT klubu tvrdí, tak snad také ví, který z nich obsahuje tu správnou paměť.
To jen, aby ses nedivil, že tu na nikoho, kdo zná zrovna kapličku ve Fiatu, třeba ani nenarazíš...
Nevím kde má km, ale zkušenost z punta z ní že přístrojovky vyměnit nešly. Ty konektory všechny seděly jen to nefungovalo _________________ Internet - metla lidstva
... a co se takhle zkusit zeptat přímo v autorizovaném servisu, jak by to řešili oni ... osobně už nevěřím všem "odborníkům" na fóru, kde je každej chytrej jak rádio a přitom má doma od Fiata pouze čepici po dědovi ...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út červen 07 2011, 22:03 Předmět:
Jenom k těm ručičkám - nejsou vyloženě nalisovaný. Je to osička zamáčklá v plastovym futru, který je v jednom kuse s ručkou. To futýrko je tak cca 1 cm dlouhý (možná i trochu víc) a ta osička tam je festovně, aby se nepootočila. Ale sundat to jde. Dáš si kousek měkkýho hadříku okolo ručky (abys nepoškrábal ciferník) a pak ručičku dvěma prstama podebereš a postupně vytahneš. To není nic složitýho. Mnohem větší pakárna je tam ty ručičky pak dát zpátky tak, aby ukazovaly správně...
A k těm švábum - palubek se určo dělá víc typů, podle motorizace, roku výroby, případně facelift atd... takže i kdybys ty šváby vyměnil bez poškození něčeho okolo, tak zdaleka nemusí bejt vyhráno
Založen: Feb 09, 2009 Příspěvky: 22 Bydliště: Jihlava
Zaslal: út červen 07 2011, 22:23 Předmět:
Plný souhlas s Hillem,všechny ty kluby jsou plný chytrých radilů u kterých není nic problém a vše je strašně jednoduché,ale když dojde na jádro pudla,tak řeknou že jim to někdo udělal.Já osobně bych to řešil tak jako když se upravuje
stav Km na tacho.Asi bude nutno nakonfigurovat přístrojovku na ostatní věci.(ŘJ motoru,atd)A to budeš muset oslovit někoho v okolí kdo má k tomu potřebný hard a soft.A kdo to má ,tak si s tím pravděpod.poradí a bude chtít nějakou odměnu.
Založen: May 16, 2007 Příspěvky: 321 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st červen 08 2011, 4:44 Předmět:
Moje zkušenost z FAbie, palubovka je jeden typ pro všechny ale musí se v servise přeprogramovat pro danou výbavu auta. Bohužel mi odešla, vyhlásila error a auto KO
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st červen 08 2011, 9:14 Předmět:
Asi by ten výrobce byl blázen, kdyby tam dal externí EEPROM, aby se v tom mohl kdekdo vrtat. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Jenom k těm ručičkám - nejsou vyloženě nalisovaný. Je to osička zamáčklá v plastovym futru, který je v jednom kuse s ručkou. To futýrko je tak cca 1 cm dlouhý (možná i trochu víc) a ta osička tam je festovně, aby se nepootočila. Ale sundat to jde. Dáš si kousek měkkýho hadříku okolo ručky (abys nepoškrábal ciferník) a pak ručičku dvěma prstama podebereš a postupně vytahneš. To není nic složitýho. Mnohem větší pakárna je tam ty ručičky pak dát zpátky tak, aby ukazovaly správně...
A k těm švábum - palubek se určo dělá víc typů, podle motorizace, roku výroby, případně facelift atd... takže i kdybys ty šváby vyměnil bez poškození něčeho okolo, tak zdaleka nemusí bejt vyhráno
Dík za tip. Motorizace (JTD 105) a facelift (rok 99 - 2001) sedí, to už mám zjištěný. Budíky jsou v podstatě úplně stejný, jenom chci vyměnit verzi s černými ciferníky za verzi s bílými ciferníky.
Pokud se mi podaří sundat ručičky, tak jenom vyměním fólii za bílou a nebudu muset řešit ten stav km.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: st červen 08 2011, 21:58 Předmět:
taz napsal(a):
Moje zkušenost z FAbie, palubovka je jeden typ pro všechny ale musí se v servise přeprogramovat pro danou výbavu auta. Bohužel mi odešla, vyhlásila error a auto KO
To neje pravda napr je rozdiel medzi naftakom a benzinakom (napr kontrolka a zhavenia)i ked je možne že už to zjednotili. Dalšou vecou je softver v pristrojovke su pristrojovky bez palubneho počitaca a maju iny soft. alebo niesu osadene kontrolky a maju zasa iny soft.
Dalšou vecou ako hovoriš je nakodovanie podla vybavy vozidla (ale len v ramci toho co povoli soft pristrojovky) možeš si nakodovať kontrolku otvoreneho kufru ale ked tam nieje zapojena a ovladana z uP tak maš smolu
ZdenekHQ napsal(a):
Asi by ten výrobce byl blázen, kdyby tam dal externí EEPROM, aby se v tom mohl kdekdo vrtat.
No u staršich je to bežne že je použita externe eeprom, u novšich šifrovane udaje v eeprom, pripadne v uP s obsahom eeprom .... prepisanie len s zmazaním a nahrotim noveho.
Nevieš to inak vymeniť, lebo prehzdzovať čipy.... na to treba vybavenie.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.