Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zastavení motorku

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jerab



Založen: Jan 12, 2011
Příspěvky: 242
Bydliště: Frýdek-Místek

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 15:55    Předmět: zastavení motorku Citovat

Jakým zpusobem je řízeno zastavení motorku při ovládání klapky.Podotýkám že mechanizmus nemá koncový vypínač a motorek se musí zastavit aby nedošlo k poškození převodovích koleček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 16:25    Předmět: Citovat

Väčšinou je to robené elektronikou,ktorá sleduje prúd motora alebo je tam potenciometer alebo optický snímač otáčok,atď.(nepíšeš,aké klapky to ovláda)
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1218
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 16:54    Předmět: Citovat

Je-li to v autě,tak by bylo vhodný napsat v jakým. Těch systémů škrtících klapek a volnoběžných bajpasů je víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jerab



Založen: Jan 12, 2011
Příspěvky: 242
Bydliště: Frýdek-Místek

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 17:29    Předmět: Citovat

Jedná se o pohyb klapky regulaci vzduchu ve Fiat Bravo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1218
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 17:38    Předmět: Citovat

jerab napsal(a):
Jedná se o pohyb klapky regulaci vzduchu ve Fiat Bravo.

Ještě rok výroby, obsah a typ motoru a bude to kompletní. Nebo fotku. Jestli tam je elektromagnetický bajpass nebo krokový motorek případně servomotorek nastavující polohu škrtící klapky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jerab



Založen: Jan 12, 2011
Příspěvky: 242
Bydliště: Frýdek-Místek

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 19:23    Předmět: Citovat

Pravděpodobně jsem se nepřesně vyjádřil.Nejedná se o servomotorek škrticí klapky motoru ale o rozvod vzduchu v kabině.Podle mne motorek musí zastavit při dorazu klapky a není mě jasné na základě čeho se zastaví.Nezáleží na tipu auta,jde mě oto na základě jaké veličiny motorek zastaví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1218
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 19:32    Předmět: Citovat

Aha, je fakt,že škrtících klapek tam je víc. Nemám u sebe schéma okolo klimatizace/topení, ale v zásadě tam může být potenciometr ukazující aktuální polohu klapky. Pokud by to byla jen dvojčinná klapka(otevřeno/zavřeno), tak pak již zmíněné měření proudu při dosažení dorazu. Toho se používá například i u stahování oken. Další možností jsou koncový spínače, hallovy sondy a podobně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32247
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 26 2011, 20:05    Předmět: Citovat

Většinou to jsou servomotory, u kterých si po zapnutí napájení (trvalé po připojení baterie a dočasné po zapnutí zapalování) řídicí jednotka pomocí najetí do krajních poloh otestuje rozsah možného pohybu a "nakalibruje" si jednotlivá serva - ta v sobě mají samozřejmě potenciometr, který udává polohu výstupního hřídele... Takže po připojení baterky a prvním otočení klíčkem to zavrčí tam a zpátky, jak ŘJ navede serva do krajních poloh a zapíše si hodnoty odpovídajícího odporu potenciometru... Při kalibraci je zastavení řešené časem, po který je na servo připojený proud (max. doba nutná k přejetí z jedné krajní polohy do druhé - zadáno při výrobě), při dalším provozu pak už ŘJ spoléhá na ten snímací potenciometr a zastavuje motor před dosažením zapamatované hodnoty odporu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund