Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Krokosvorky na autobaterii a pájení
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kowicz



Založen: Dec 06, 2009
Příspěvky: 10
Bydliště: Město piva

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 16:54    Předmět: Krokosvorky na autobaterii a pájení Citovat

Dobrý den, hledal jsem zde nějaké podobné téma, ale nenašel...
Pájeli jste někdo na krokosvorky podobné těmto http://www.vapol.cz/cz/produkt/kleste-k-nabijecce-30a/? Nemám je tedy z tohoto obchodu, ale vypadají podobně. Nedaří se mi totiž k nim připájet vodič. Špatně se to prohřívá a když cín konečně trochu povolí, tak to tam pak stejně nedrží. Pájím přímo na tu vnitřní stranu, tak možná, že to je ten problém, ale žádné speciální místo na uchycení/pájení tam není. Používám klasickou trafopájku 75 VA a hrotovou mikropájku 48 W (ta to kupodivu prohřeje lépe). Má s tím někdo prosím nějaké zkušenosti?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32202
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 17:07    Předmět: Citovat

Protože tyhle "kleště" nejsou určený k připájení, ale k nakrimpování = svéráznýmu NALISOVÁNÍ NA KONEC KABELU. Dělá se to tak, že se oholí asi 2-3cm kabelu, ohne se podél izolace zpět a takto vzniklý tlustší konec se zalisuje do k tomu určenému konce jednoho ramena kleští - a přetáhne se to tou gumou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 17:37    Předmět: Citovat

Mě vždy šly pájet takový krokosvorky dobře. Ale děla sjem to 100VA trafopájkou.Je to potřeba dobře prohřát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3505
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 17:58    Předmět: Citovat

Dá se to v pohodě pájet s kvalitním, nebo agresivnějším tavidlem (můžeš použít i např. pájecí kapalinu na nerez, nebo přímo chlorid zinečnatý - oplach nutný!!! jinak se ti to časem rozpadne). Samozřejmostí je dobré prohřátí.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5048
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 17:58    Předmět: Citovat

Myslím, že s tak malými výkony páječek to prostě nejsi schopný prohřát.
Má to velkou plochu a působí to jako chladič.
Nahřej to ještě zároveň nad plynem nebo aspoň nad zapalovačem a per do toho OBĚMA pájkami. Chce to víc rukou.

Druhý problém může být v povrchové úpravě svorek. Z čeho to je? Jsou měděné? Jsou očištěné od kysličníku. Nejsou niklované?
Pokud jsou niklované , pak je dobré použít pájecí vodičku jako třeba "NEUTRÁLNÍ PÁJECÍ KAPALINA" . Na nikl funguje výborně, ale i na ostatní běžné povrchy (mosaz, železo).
http://www.gme.cz/cz/s-paj-kap-ne-p745-007.html Asi moc neutrální nebude, ale funguje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kowicz



Založen: Dec 06, 2009
Příspěvky: 10
Bydliště: Město piva

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 18:08    Předmět: Citovat

Díky Ekkare, to jsem si asi trochu naběhl... to doma asi nenakrimpuju kombinačkama jako male krimpy Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32202
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 18:12    Předmět: Citovat

Normálně na svěráku jako na kovadlině - tupým důlčíkem a kladivem ten konec kleští naprosto klíďo píďo zalisuješ a zatemuješ. Rázy to naopak líp "utěsní".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kowicz



Založen: Dec 06, 2009
Příspěvky: 10
Bydliště: Město piva

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 18:20    Předmět: Citovat

PavelFF: niklovane urcite nejsou... je to med.
Nevim, jestli pajeci kapalina na nerez by pomohla, jak navrhuje Eleman.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32202
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 18:26    Předmět: Citovat

Pokud to budeš pájet, nasákne se jak pájecí prostředek, tak vlastní pájka (cín) do mezer mezi jednotlivými vlákny licny kabelu a konec kabelu tak ztuhne - a bude mít snahu se lámat. Všimni si - v autě není žádný originální konektor na kabel pájený, vždycky jsou naskřipované = KRIMPOVANÉ. Důvodem je právě odolnost proti odlomení konce. Dobře nakrimpovaný konektor má srovnatelný kontaktní odpor jako pájený - a je v automotive nejběžnějším druhem spoje kabel - konektor.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kowicz



Založen: Dec 06, 2009
Příspěvky: 10
Bydliště: Město piva

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 18:47    Předmět: Citovat

Zkusim to s tim sverakem, diky za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tiger_T



Založen: Aug 19, 2009
Příspěvky: 124
Bydliště: Čučice

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 19:05    Předmět: Citovat

Doporučuji napatlat kalafunou, prohřát plynovým hořákem, přidat cín a pak pocínovaný konec kabelu. Když s tím nepohneš, než to vychladne, máš vyhráno Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 19:08    Předmět: Citovat

Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby na těch měděných kleštích držel magnet, už jsem pár takových potkala. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32202
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 19:20    Předmět: Citovat

Mám pravděpodobně ty samý - a jsou VSKUTKU ocelový, jen s Cu povlakem (asi galvan) - kvůli povrchový ochraně proti rzi a lepšímu kontaktu. Pájení by to asi sice vydrželo, ale já jsem to zalisoval - zatím (už asi 5 let) to drží a startovat s tím jde dost dobře.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5048
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 20:08    Předmět: Citovat

Bohužel mám pocit, že ta měď na povrchu není z důvodu ochrany proti korozi, ale pouze pro vytvoření iluze, že se jedná o Cu masiv a tím zvýšení prodeje. To samé ti hajzlíci dělají se startovacími kabely - nepřirozeně tlustá izolace, budící dojem solidnosti, a uvnitř slabounký vodič.

kowicz: To s vytvrdnutím lanka díky nasáklému cínu je asi pravda, ale ty to asi nebudeš používat v autě za provozu, ale jako pomůcku pro nabíjení. Takže ti tvrdnutí lanka může být vcelku fuk. Co si tak pamatuju, tak kdysi jsme v práci máčeli kabelová oka s Cu lanem do cínové lázně, takže se to používalo běžně. Až později byly vyvinuty "suché" technologie, které jsou taky velmi spolehlivé - ovšem pokud je to uděláno pořádně na patřičném nástroji.
Pořádné přiletování může myslím s domácím mačkáním ve svěráku a rozťukání důlčíkem směle soupeřit.
Já osobně bych udělal obojí - zamáčknul to jak se nejlíp dá a pak to procucal cínem. Když to budeš dělat nad plynem, tak tam ten cín stačí jen přiložit a on se natáhne. V tvém případě je problém s nedostatkem tepla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kowicz



Založen: Dec 06, 2009
Příspěvky: 10
Bydliště: Město piva

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2011, 20:18    Předmět: Citovat

Koukam, ze Andrea se vyzna... skutecne ta med je jen povrchova uprava:-)
PavelFF: jo jo, hned rano to tak udelam - nabusim to ve sveraku a pak pridam trochu cinu.
Dekuji vsem za rady a uzijte si zitrejsi svatky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund