Založen: Jan 12, 2011 Příspěvky: 242 Bydliště: Frýdek-Místek
Zaslal: so červenec 09 2011, 12:52 Předmět: Stočení ujetých km
Mám na tachmetru příklad 280000km.Digitální tach.se dá stočit.Když stočím 200 000km na 80 000 udajně bude svítit místo dvojky,nula. Otázka zní. Je to logicky možné?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19800 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červenec 09 2011, 12:58 Předmět:
Je to možné, záleží na konstrukci tachometru. Některý má nevýznamné nuly potlačené, jiný nebrání jejich zobrazení.
To podle toho chceš kupovat auto a myslíš, že poznáš stáčené tacho?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19800 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červenec 09 2011, 14:43 Předmět:
Je to jedna z pověr, které pouští do světa někdo, kdo
- chce prodat auto se stočeným tachometrem, přičemž mu ty nevýznamné nuly zhasly nebo
- zná jen tento případ nebo
- obojí dohromady.
Na druhou stranu lump, který stáčí počítadla tachometrů, si dá pozor, aby zobrazený stav vypadal "opravdově", a bude vědět, jak to zařídit. Takový se sem ptát nejde (nebo to zkusí jen jednou).
V každém případě existuje mnoho dalších náznaků jak v interiéru auta, tak na spodku, podle nichž se dá s úspěchem soudit na stočené počítadlo, a zkušený mechanik to rychle pozná, proto v případě koupě auta s podezřelým málem natočených kilometrů se vřele doporučuje mít takového s sebou.
Presne tak ako pise HILL a este by sa patrilo doplnit, ze 10 rocny diesel ktory ma 150 000km je z pohladu km podozriva kupa, lebo pri racionalnom premyslani si pred 10 rokmi naftak na 15000 km rocne nikto nekupoval (bola to ekonomicka samovrazda). Vynimka samozrejme moze byt, ale ta len potvrdzuje pravidlo. Pri kupe jazdenky z neznameho zdroja sa vsak treba zmierit so stavom, ze na 90% ma stoceny tachometer. Realita je taka, ze medzi ludmi 20 rokov preziva nazor, ze auto je po 200 000km pomaly na odpis. Takze trojrocne auto so 150 000km je nepredajne, ale ked sa stoci na 75000 tak je prec na druhy den. Zastavam nazor, ze za podvody s km si mozu z 99% kupujuci a realita sa v dohladnej dobe nezmeni.
Založen: Aug 24, 2008 Příspěvky: 187 Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Zaslal: so červenec 09 2011, 20:02 Předmět:
Přesně tak! Loni na podzim jsme kupovali druhé auto do rodiny, něco malého a levného na provoz, takže buď nafta nebo malý obsah v benzínu popř. plyn. Hodně bazarů jsme projeli i na internetu hledali a nejzajímavější bylo, že auta na naftu cca. 10let staré měli na 99% najetých "jen" 130tis +-.
Šmejdi by se měli taky trochu domluvit a nestáčet všichni stejně na 130K.
Nakonec vyhrál plyn s poctivými 240K. _________________ Asi jsem degen a neumím česky, tak se na mně nezlobte!
Ako si napisal, cele je to hlavne o pristupe zakaznika. Ty si hladal auto podla stavu. Lenze patris medzi 1 až 2% ludi co maju takyto pristup. Zvysok da vacsinou podmienku 130 - 150 tis. km ecventualne pekny lak. Potom je samozrejme, ze dostanu co chcu a predavajuci si este aj privirobi nieco navyse. Pricom auto ma v reale daleko cez 200 tis. km. Pri kupe zvlast naftaku treba km na tachometri nasobit tak 1,5 az 2x a s tym aj pocitat. To samozrejme neznamena, ze slusne servisovany motor nevydrzi este raz tolko.
V sucasnoti je uz ochrana voci stacaniu sofistikovanejsia, ale pokial bude dopyt po takej sluzbe, tak bude aj zaujem tie ochrany prekonat.
V ziadnom pripade to stacanie neobhajujem, ale pokial nebudu ludia schopny ocenit preukazatelnu servisnu historiu a zaplatit aj za vozidlo s 250 000 - 300 000km adekvatnu cenu za udrzovany stav tak to ztacanie bude prekvitat. Kazdy kto sa pokusa predat hlavne vozidlo nadobudnute ako nove s vacsim najazdom km vzhladom na nizsi vek (servisovane, zachovale) velmi rychlo zisti, ze nepomoze ohanat sa servisnou knizkou. Vzhladom na deformacie trhu jednoducho servisnu knizku vyhodi tachometer da stocit a urcite preda. Taka je bohuzial realita.
V jednom autosalonu mi prodavač tvrdil, že existuje databáze, kdy které auto bylo na prohlídce a kolik mělo najeto (nevím, jestli neříkal že to platí pro auta co si je dovezli bazarníci ze zahraničí). A kdo do té databáze má přístup, může si porovnat stav tachometru se stavem při poslední prohlídce.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19800 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červenec 09 2011, 22:18 Předmět:
Právě u dovezených aut je to trochu složitější, u spousty z nich zcela nemožné zjistit skutečný stav; u těch, co u nás už někdy byla na STK, eviduje stavy tachometrů Dekra a za mírný poplatek bylo možné a doufám, že ještě lze, si tento údaj vyžádat.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15681 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne červenec 10 2011, 7:16 Předmět:
Ale ona ta informace na tachometru není svatá, ale jen informativní. Stáčení má asi svůj smysl, zvlaště když přijde nějaký chytrý buran k autu, co prodáváte a začne nahlas uvažovat o ceně, nájezdu a okrádat vás o čas. Jednoho takového jsem znal a specielně pro něj bych to stočil na polovinu.
Myslím si, že právě dnes při cenách ojetin by každý měl poznat opravdový nájezd podle stävu auta. Pokud ne, tak si asi zaslouží užívat sen, který je ochoten si zaplatit.
A raději bych bral auto s dvojnásobným nájezdem jen na dálnici než s poloviční z města, kde ten motor dostal více zabrat. A pravdu asi mají ti, co kupují auto na určitu dobu a pak ho prodají dál i když je ještě v dobrém stavu bez potřebného servisu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18792 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po červenec 11 2011, 6:43 Předmět:
Osobně si myslím , že v bazaru není auta bez nutnosti okamžitého podstatného servisu , někdy je i před šrotem (např. motor , čerpadlo atd .) Sám jsem si tímto martýriem prošel . A tak jsem se vrátil po předání feldy 1,6 , která má jiný motor , převodovku , řízení a páté dveře , manželce ( po všech opravách se mne ten automechanik co to postupně dělal zeptal , zda to nechci prodat ) a za dva tisíce jezdím již čtvrtým rokem 125kou , do čeho půjdu až ji sešrotuji zatím nevím ... Pochopitelně jsem ve styku s okolím , kde má snad každý auťák z bazaru a k tomu problémy co s ním . Jen málokdo ale otevřeně přizná , jaký šrot koupil . Již dlouho dávám k lepšímu řeč jednoho známého mé ženy , když řešili , že bychom mohli jet někam k moři , tak jim žena říká , že starou feldou by to nešlo , načež ji ten movitější bezelstně odpoví , pojedete manželovým . Jó a návrat k původnímu tematu . Když jsem feldu myl , tak jsem narazil na štítek z nějakého servisu , kda byl zaznamenán stav tachometru , který vb před třemi roky vyšší , než s jakým stavem jsem koupil .
Možno trochu OT, ale aj mechanické tacho sa dá stočiť a to rýchlo a jednoducho. Treba ho rozobrať, povoliť a odtiahnuť priečny prevod a na voľné zubaté koliesko fúkať stlačeným vzduchom. Veľmi rýchle a účinné!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.