Jenda se o zkratovani civky pri urcitych otackach. Motor puvodne omezovac nema a muze se pretacet, coz ho poskozuje.
Prosim o radu a navrh nejake funkcni konstrukce. Mockrat dekuji.
Zapalovani je transistorove bezkontaktni. Vypinani motoru je proveedeno zkratem primaru civky. Na zkratovacim dratu je vystup jiz prerusovany, takze me napada sestrojit neco, co pri urcitem napeti na civce sepne rele a cele to zkratuje. Cim vyssi otacky, tim vyssi napeti na zkratovacim dratu. S kondenzatorem a usmernovacem, ktery se pripoji na zkratovaci drat pocitam, ale elektronika s rele musi mit maly odber, jinak vybije kondenzator a nebude to fungovat, protoze napeti na zkratovacim dratu je prerusovane.
Doufam, ze toto info nejak postaci.
Jeste me napada pripojit na skratovaci drat diodu s kondenzatorem, ktery bude napajet rele pres nejaky odpor, pomoci ktereho sepne rele pri urcitem napeti. Pri sepnuti se to cele zkratuje-sepne rele a bude seple tak dlouho, nez se kondik vybije. Vystup rele - zkrat - bych napojil jeste pred diodu s kondem.
Mohlo by to takhle fungovat?
Nebo jiny navrh prosim, dekuji
Naposledy upravil rctamiya dne so červenec 16, 2011 8:49 pm, celkově upraveno 1 krát.
Po sobě jdoucí příspěvky téhož autora sloučeny do jediného. Hill
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: so červenec 16 2011, 20:47 Předmět:
Tyto motory mají mechanické regulátory, na obrázku je vidět táhlo ke karburátoru. Podívej se jestli není nějak aretováno nebo chybí pružina. Přerušování zapalování nebude dobré na spotřebu ani motoru to neprospěje.
Založen: Jan 27, 2010 Příspěvky: 383 Bydliště: Opavsko
Zaslal: so červenec 16 2011, 20:53 Předmět:
Mirda napsal(a):
Tyto motory mají mechanické regulátory, na obrázku je vidět táhlo ke karburátoru. Podívej se jestli není nějak aretováno nebo chybí pružina. Přerušování zapalování nebude dobré na spotřebu ani motoru to neprospěje.
Mechanicky odsredivy regulator, ktery udrzuje stejne otacky pri ruzne zatezi motoru je odstranen - nevhodne pro me vyuziti.
Je tam klasicke tahlo ke skrtici klapce, takze je to jak u auta nebo motorky. Jedina pruzina, ktera tam je, je ta, ktera vraci klapku do volnobezne polohy - otacek.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12160 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so červenec 16 2011, 21:07 Předmět:
rctamiya napsal(a):
Mechanicky odsredivy regulator, ktery udrzuje stejne otacky pri ruzne zatezi motoru je odstranen - nevhodne pro me vyuziti
Elektrocentrála by měla udržovat stále stejné otáčky kvůli výstupnímu kmitočtu při větším zatížení.
Nerozumím tomu, proč jsi odstranil původní funkční regulátor a teď chceš vymýšlet jiný . . .
proč je původní regulátor pro tvé využití nevhodný ?
jaké je vlastně to tvé využití ?
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: so červenec 16 2011, 21:32 Předmět:
Pôvodný regulátor upraviť tak, aby iba obmedzoval polohu tiahla (škrtil) a pri nízkych otáčkach nepridával.
Elektronicky by to potrebovalo merať otáčky na tom skratovacom vývode.
Na skratovanie by sa pouzil mosfet tranzistor. Aby sa nestratila informácia o otáčkach a zároveň aj napájanie obvodov obmedzovača otáčok mosfet nebude totálne skratovať, iba zníži-obmedzí napätie na hodnotu pri ktorom sa prestane zapaľovať.
Vyššie opisovaný spôsob merania a riadenia podľa amplitúdy riadením stráca info o otáčkach.
Vypínanie zapaľovania motor nepoškodzuje. Jediný nepríjemný efekt je strieľanie paliva vo výfuku po opätovnom uvolnení zapaľovania.
Založen: Jan 27, 2010 Příspěvky: 383 Bydliště: Opavsko
Zaslal: ne červenec 17 2011, 4:47 Předmět:
ok1hga napsal(a):
Nerozumím tomu, proč jsi odstranil původní funkční regulátor a teď chceš vymýšlet jiný . . . proč je původní regulátor pro tvé využití nevhodný ? jaké je vlastně to tvé využití ?
Motor je v male motorce.
Citace pokrácena o zbytečnou citaci sebe samého. Hill
procesor napsal(a):
....
Diky. Mel by jsi schema z rozpisem soucastek?
Po sobě jdoucí příspěvky sloučené do jediného (stačila volba Upravit místo zakládání dalšího příspěvku) a zbytečná citace odstraněna. Hill
Ten motor se rozpadne i bez omezovače. Je to stabilní motor s určitým rozsahem pracovních otáček. Ty jsou někde okolo 3tis +- cca 500otáček. Na toto je vyvážen. Jakmile se po něm bude chtít normální provoz brzo se rozpadne. _________________ Internet - metla lidstva
Předpokládám, že tam je tyristorové zapalování, jedno vinutí nabíjí kond a druhé vinutí spouští vybíjecí tyristor.
Z prvého vinutí by jeho usměrněné napětí sloužilo jako informace o otáčkách, druhé vinutí by se zkratovávalo pomocným tyristorem při překročení otáček.
Na všechno by stačilo TL431, tyristor, tranzistor a pár RC součástek.
Byl by konkrétní návrh a schema.
Ale potřebuji vědět, jestli jde o tyristorové nebo tranzistorové (jak jsi psal) zapalování a základní informace o zapojení zapalování.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: ne červenec 17 2011, 21:25 Předmět:
Najčastejšie... na zotrvačníku je magnet, oproti je na ráme modul s VN cievkou ku sviečke a jeden vývod na ENGINE STOP káblik. Ak je to tak, ten modul zapaľovania je zaliaty black box, neprístupný pre nejaké laborovanie. Z pravidla je tam thyristor a zapaľuje aj vo výfukovom takte...
Ale môže to byť aj inak, ale sotva je tam snímanie z vačkovej hriadele.
Založen: Jan 27, 2010 Příspěvky: 383 Bydliště: Opavsko
Zaslal: po červenec 18 2011, 5:06 Předmět:
procesor napsal(a):
Najčastejšie... na zotrvačníku je magnet, oproti je na ráme modul s VN cievkou ku sviečke a jeden vývod na ENGINE STOP káblik. Ak je to tak, ten modul zapaľovania je zaliaty black box, neprístupný pre nejaké laborovanie. Z pravidla je tam thyristor a zapaľuje aj vo výfukovom takte...
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st červenec 20 2011, 6:42 Předmět:
To chce konzultácie s motorom, keďže datasheet od tej zapaľovace "cievky" nie je k dispozícii.
Najmú tieto dve merania:
a/ priebeh napätia na tom Stop engine vývode aspoň pri volnobehu. Toto merať osciloskopom.
b/ obmedzovačom napätia nájsť hodnotu, pri ktorej začne vypínať zapaľovanie( asi stačí niečo ako regulovateľná zenerka).
Potom sa dá navrhnúť obvod, ktorým sa bude obmedzovať zapaľovanie pri zvolených otáčkach. Obvod treba navrhnúť s minimálnou spotrebou ak má byť napájaný z toho Stop engine vývodu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.