Zaslal: po září 26 2011, 11:00 Předmět: DIN rádio z číny
Mám problémek s 2DIN rádiem z číny.Zapojeno je správně jak má být,po zapnutí klíčku se normálně zapne,ale v momentě když otočím klíčkem na startování,tak se vypne (jako vše ostatní,aby bylo víc energie pro start) a po uvolnění klíčku se znovu zapne,normálně hraje,všechno funguje,ale zešedne display,jako kdyby vypadla grafika. Šlo by to vyřešit připojením rádia "na tvrdo"mimo klíček,ale to nechci.Je to 100% vada rádia,ale nemohu najít nikoho,kdo by to uměl opravit.Nebo snad někdo takový existuje?
Dík za radu.Láďa
Dělalo to jako nové,tak jsem ho asi tak za 14 dní vrátil.Dostal jsem nové,to bylo OK,a teď to dělá taky.Je to už ale 2 roky starý a firma už neexistuje.A to samé mi dělá v letních měsících,když se rádio přehřeje,tak display vypadne.
Když to vypnu vypínačem na rádiu a znovu zapnu,tak je to stejný (šedý).Musím vypnout motor ,chviličku počkat-asi se rádio resetuje-a pak znovu zapnout a nastartovat auto.Ten display blbne jenom když s autem stojím s nenastartovaným motorem a klíček mám v poloze "1",čímž je zaplé rádio.V momentě když zapnu klíček do polohy "2" a následně polohou"3" nastartuju auto,tak display vypadne.Pokud při poslechu rádia z polohy klíčku"1" vypnu na "0" a nastartuju auto,tak je to v pohodě.Motor vrčí a rádio hraje i s displayem.Doufám,že to píšu srozumitelně.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po září 26 2011, 17:21 Předmět:
A nemáš náhodou podsvícení závislé na tom, jestli svítí parkovačky a chová se ti to podle denních světel? Nebo to souvisí s chováním hlavních světel při denním svícení?
Mně při rozsvícení parkovaček vždycky pohasl displej, aby v noci neoslňoval. Musel jsem ten drát od rádia k parkovačkám odpojit, abych na displej viděl přes den, když už se u nás svítí pořád.
Ne ne,problém je jinde,mě vypadne obraz úplně,prostě display je šedivý,někdy občas tam problikávají vertikálně slabounké pruhy.Prostě nakoplá grafika.S osvětlením vozu to nemá nic společného.Je to 7"LCD dotykový display krmený grafikou.Odhadoval bych to na nějaký studeňák,a jak to při startování dostane šlupku,tak to vypadne.A jak píšu výše,stává se to i v létě když se rádio přehřeje,tak to vypadne samo od sebe taky.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út září 27 2011, 8:56 Předmět:
To bych celý ťamanský rádio zakopal... nebo rozkopal...
Tak si tam připoj nějakej zpožďovací obvod, aby se ti rádio zaplo třeba 5 vteřin po zapnutí klíčku (= cca chvíli po nastartování)
Mě už jednou napadlo něco podobnýho,ale obráceně.Aby se rádio vyplo tak 2-3 vteřiny po vypnutí klíčku,protože po dobu startování do něj nejde proud.Ale nejsem odborník a žádný takový obvod sestrojit neumím.Bylo mi jednou doporučeno,že se to dá vyrobit z obvodu 555,ale to je pro mne jak když na mě mluvíš čínsky.Ale když nad tím přemýšlím,tak to tvoje řešení by bylo lepší,ale kde takový obvod vzít?Já ho vyrobit neumím...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út září 27 2011, 13:31 Předmět:
Pokud to neumíš sestrojit, tak by šel prakticky bez úprav použít automatickej spínač světel, těch je na netu mraky a jde koupit i hotovej
EDIT: akorát tam nezapomeň místo světel připojit to rádio
Tak to by mohlo fungovat.Koupím a vyzkouším.Ale vyřeší to pouze následek,ne příčinu.Radši bych sehnal někoho,kdo by mě to rádio opravil,protože to nebude řešit ten "letní"problém.
Ale přes to-díky za radu.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út září 27 2011, 22:12 Předmět:
JJ to máš pravdu. Ale řešit příčinu u takovýhleho rádia nevim nevim...
Mně to kdysi dělaly v autě i blbý displejový hodiny... hádej kde byly vyrobený?
P.S. že by to vyřešila nějaká rádioklimatizace?
Možná podle tohohle:
"Ten display blbne jenom když s autem stojím s nenastartovaným motorem a klíček mám v poloze "1",čímž je zaplé rádio.V momentě když zapnu klíček do polohy "2" a následně polohou"3" nastartuju auto,tak display vypadne.Pokud při poslechu rádia z polohy klíčku"1" vypnu na "0" a nastartuju auto,tak je to v pohodě.Motor vrčí a rádio hraje i s displayem..."
bych si taky typnul, že máš slabou baterku... Páč v poloze 1 ti jede zapalování (a i chvíli žhavení, jestli máš dehťáka). Vyskoušel jsi aspoň co ti dělá napětí, když máš ten klíček na jedničku?
Je to úplně jinak.V poloze "1" není zapnutý zapalování,to je zaplý až v poloze "2".Baterku mám dobrou.Mám ale 6ti válcovou mazdu a tam je tak udělaná spínací skříňka.Při otočení klíčku do polohy "3"na startování se rozepnou kontakty na poloze "1"a všechno co je s tímto okruhem spojeno je po dobu startování odpojeno,aby šla veškerá energie do starteru.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.