Zaslal: út září 27 2011, 17:53 Předmět: Nabíječka aku česká NB21 6/12/24V
Ahoj, nemáte, prosím, někdo schéma zapojení ke starému typu nabíječky NB21 kolem roku 90? Nejmenovala se ještě EPRONA a není to NB21A viz zde tahle - to je inovovaný typ http://www.eprona.cz/doc/nb21a_nav.pdf
Založen: Jun 18, 2009 Příspěvky: 426 Bydliště: Karviná
Zaslal: st září 28 2011, 19:06 Předmět:
Pokud myslíš takovou šedivou krabici kde jsou 3 přepínače - 110 až 230V, 6V až 48V a proudový rozsah 1 až 8, obsahovalo pouze trafo, pojistky, kontrolní žárovičku,selen + ampérmetr tak to schéma překreslené mám i s tabulkou naměřeného napětí naprázdno ( zatíženo pouze malou žárovičkou ). Pokud je to ono, napiš, zítra můžu naskenovat.
A hrome teď jsem si článek přečetl pořádně - podle fotky to není ono sorry.
Zdravím
dostal som nabíjačku NB21 nefunkčnú a neviem v čom sa odlišuje od inovovaného modelu NB21A . Zrejme asi len písmenom A.
Schému som našiel len pre inovovaný model NB21A .
Neopravoval už niekto túto neinovovanú nabíjačku NB21 ?
Schéma zapojenia bude asi totožná z modelom NB21A ?
Ďalej je tam DPS z troma trimrami v schéme označenej ako D1.
Nevie niekto čo sa ktorým trimrom čo nastavuje ?
Poprípade nemá už niekto obkreslenú schému tejto DPS ?
Rád by som ju spojazdnil a a nastavil správne.
Celý manuál k NB21A je
TU .
Ďakujem vopred.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út říjen 15 2019, 7:33 Předmět:
Kdyby tam ty paka dali měřám místo indikátoru . je to jen ukazatel . Nyní jsem taky kámošovi jednu předělal . Dal jsem tam dopředu měřák proudu a Hlavně! síťový vypínač .
Presne tak som som uvažoval aj ja keď som si prezeral schému zapojenia . Dám tam asi obyčajný ampérmeter a hotovo.
Tie LED na paneli sú asi tá "inovácia" ale je to fakt k ničomu.
Ďakujem za odpoveď a hlavne radu dať tam sieťový vypínač.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1309 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 17 2019, 8:39 Předmět:
A proč by tam "paka" museli dávat měřák a vypínač?
Je to klasická dílenská nabíječka, v primáru má tlumivku s přepínáním odboček na regulaci nabíjecího proudu - takže se chová jako proudový zdroj. Na výstupu má indikaci dosažení napětí plného nabití na každém rozsahu (6, 12 a 24V - na to jsou ty 3 trimry) - stačí si prohlédnout schéma a tabulku u přepínače 1 a 2. Odpovídá době kdy vznikla, jednoduchou obsluhu a nastavení podle tabulky na předním panelu zvládne každý automechanik a může být zapojená v zásuvce trvale, protože je tak navržená - a vzhledem k zapojení bude mít malý příkon naprázdno.
Na rozdíl od různých dreků z Lidlu apod. nemá na řízení procesor a v něm zadrátované úvahy nějakého programátora-vymočence, jak má vypadat nabíjení... takže bude dávat nabíjecí proud pokud bude připojená baterka, bez ohledu na to, jaký má zrovna vnitřní odpor a nakolik zanesené desky atd... jak tu bylo mockrát probíráno. A neodporoučí se u ní po nějaké době díky nějakému ku*vítku spínaný měnič.
Prostě do autodílny (kam byla asi určená) i dnes bez problémů a ještě na dlouho.
Když doplníš ampérmetr a vypínač, bude na domácí použití o to lepší.
Založen: Mar 25, 2004 Příspěvky: 262 Bydliště: Most
Zaslal: čt únor 13 2020, 19:22 Předmět:
Toto jsem samořejně také našel, ale jde mě o původní BN21 z Modřan.To v pdf nebude jen asi scan z návodu a zapojení té řídící elektroniky. V principu jeto jasné. Nezlob se
Jindra
Není mně jasné, v čem může být zásadní rozdíl, když parametry nabíječky "z Modřan" jsou stejné, jako ve zmíněném Návodu. Usuzuji, že silové schéma bude totožné. Jediné, co by se muselo změnit, aby po změně síťového napětí z 220V~ na 230V~ zůstaly i parametry stejné, je změna parametrů síťového transformátoru, popř. předřadné tlumivky, ale nikoliv schema.
Co máš ve své nabíječce jiného, než je ve schematu? Kromě toho uvedené schema žádnou "řídící elektroniku" neobsahuje, modul D1 obsahuje pouze signalizaci nabíjení a signalizaci dosažení cílového napětí akumulátoru. Žádnou "automatiku". Bylo by to od r. 2011 na čase konečně uvést.
Založen: Mar 25, 2004 Příspěvky: 262 Bydliště: Most
Zaslal: čt únor 13 2020, 20:16 Předmět:
Omlouvám se za elektroniku vím D1 je vyhodnocení nabití akumulátoru.
Těžko se to vysvětluje jako celek jsou stéjné. Až maš starou předsebou tak to poznáš. Pohled třeba na obr. viz. zde je tam 5 diod a ve schématu můstek má 4 nebo 5 co usuzuješ? Neber to ve zlém.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.