Zaslal: út září 27 2011, 20:39 Předmět: Modrá kontrolka chladící kapaliny Fabia
zdravím, docela se mi líbí ve dvojkové fábii to, že při studeném motoru svítí modrá kontrolka teploty chladící kapaliny a po zahřátí motoru zhasne, nevíte někdo jak by se to dalo udělat? taky by se mi to v autě líbilo, je to sice taková kravinka, ale je to hezký
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33136 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 27 2011, 21:25 Předmět:
Buď komparátorem, měřícím úbytek napětí na termistorovém čidle teploty chladicí kapaliny - to u "analogových" aut, nebo nějakým MCU, vyčítajícím data z CAN-bus sběrnice auta a využívající byte obsahující údaj o teplotě chladicí kapaliny - a podle jeho "váhy" rozsvěcující nebo zhasínající modrou. Jinak u škodovek to je osazeno až od fóbije2/roomstera facelift - tedy dejme tomu od února 2010, do té doby byl standardní pouze indikátor přehřátí červenou LEDkou a pouze u nejluxusnější verze palubní desky (MaxiDot) ručičkový miniteploměr - ale také řízený digitálně filtrovanými daty pomocí procesoru přístrojového štítu. A jen tak mezi náma - ta "modrá" je jen placebo, namísto aby zhasínala až po ohřátí CELÝHO motoru na cca 45°C, zhasíná už po několika málo stovkách ujetých metrů, kdy v motoru určitě ještě není teplota dostatečná k tomu, aby se mu dal "navalit plnej knedlik" - což ale právě to zhasnutí modré MÁ signalizovat... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: čt září 29 2011, 19:37 Předmět:
Tak jestli to má být pro okrasu, tak bych nechal nabíjet kond + komparátor + termistor, ať to aspoň trochu responduje s okolní teplotou a za 3-5 min by LED zhasla. To se snad motor už zahřeje, pokud nebude jezdit po sibiři
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: út říjen 11 2011, 17:55 Předmět:
Tak holt nezbyde, než si ten termistor, natáhnout až k motoru.
Možná by ani nemusel být až u motoru, ale někde, kde proudí vzduch od motoru dovnitř auta (ventilace apod.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33136 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 11 2011, 19:49 Předmět:
Běžně se takové čidlo dává na hadici od motoru k topení/klimě. Moderní auta už právě kvůli klimatizaci mají trvalý průtok "topnou" kapalinou od motoru. Důvodem je potřeba odtavovat námrazu na výměníku klimy. Požadovaná teplota vzduchu proudícího do interiéru se nenastavuje množstvím protékající kapaliny pomocí kohoutu, ale různě nastavitelnými klapkami řídícími proudění vzduchu agregátem klimy - řešení sice mechanicky složitější, ale komfortnější a snazší pro elektronické řízení "digitální klimou" - vše stačí utáhnout poměrně malá serva, která by na přímou regulaci kapaliny musela být několikanásobně silnější = dražší. Proto lze na vstupu "topení" snímat teplotu motorové chladicí kapaliny jen s minimálním rozdílem a zpožděním. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.