Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia 1,3 r.v.1996

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 11:16    Předmět: Felicia 1,3 r.v.1996 Citovat

Moje znalosti aut končí u Favoritů a nyní jsme v práci řešili teoreticky jeden problém s Feldou. Jaké jsou podmínky,elektrické, pro nastartování? Samozřejmě předpokládejmě,že startér normálně točí. Takže předpokládám,že je tam stejně jako u Favoritů elektromagnetické uzavírání volnoběžné trysky.Lambda sonda je při startu asi vyřazená a samozřejmě musí být vpořádku zapalování. Není mi jasné jaké musí být minimální napětí baterie. Například pokud se zkratuje na akumulátoru jeden článek,tak při těch 10V starter bude obstojně točit,ale stačí o napětí elektronice? Můžete mi to prosím trošku osvětlit?
Díky.

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 593
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 11:44    Předmět: Citovat

Je to jednobod stříkačka, takže imo (klíč v pořádku, benzín v autě, čerpadlo po zapnutí zapalování na pár vteřin natlakuje a vypne.) . Napětí by nemělo být kritické s tím měli problém motory 1.6
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 11:46    Předmět: Citovat

Tam už nezůstal pro přísun směsi kámen na kameni . Přibyly vstřiky a to jeden nebo čtyři , plynová klapka , čerpadlo v nádrži a řídící jednotka .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 11:47    Předmět: Citovat

Ano , 1,6 , mám , při horším aku nenastartuje .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 12:48    Předmět: Citovat

Nestartuje,ale starter točí,že jo?
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5720
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 13:19    Předmět: Citovat

Při poklesu napětí pod 9V při startování elektronika vypíná zapalování. Takže trochu slabší accu a nenastartuješ, i když ještě točí celkem dobře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 13:48    Předmět: Citovat

Po zapnutí klíčku musíš slyšet jak čerpe čerpadlo a když zvedneš kapotu , tak musíš slyšet natáčení klapky . Řídící jednotka pootevře klapku vzduchu a nastaví vstřik množství benzinu dle teploty motoru , které ji musí dodat čidlo . Pak začneš točit a při průběhu otáčky dostane ŘJ impulz , aby zapálila a to si ještě kontroluje váhu vzduchu . Jediná lambda sonda je mimo . Dá se dokonce běžně jezdit elektricky bez ní . Ani to nepoznáš (kromě kapsy) . Závada každé ze všech výše zmíněných komponent je nepřítelem zážehu . Very Happy Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32262
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 15:58    Předmět: Citovat

A hlavně - feliny už byly v základu často vybavené imobilizérem s automatickou funkcí - kolem "zdířky" do zámku spínací skříňky je na rubové straně toho plastu snímací cívka a v plastové návlečce na klíček je "immo" čip. Při zasunutí klíčku do zámku se čip přiblíží na "komunikační" vzdálenost k cívce a dojde k přenosu vf energie do čipu. Čip následně "odpoví" vysláním kódové sekvence - naprosto stejně jako RFID karty nebo identifikační "čipy" firmy Dallas.

Pokud kód v čipu souhlasí s kódem naprogramovaným v imobilizéru = klíč a immo jsou "spárované", uvolní imobilizér vstřikování paliva a zapalování. Pokud není kód "identifikován", startér sice točí, motor může i blafnout, ale vzápětí hasne a nucené protáčení startérem nevede k ničemu. Při opakovaném vypnutí zapalování a dalším pokusu o natočení se to celé opakuje - začátek startování, blafnutí motoru, okamžité chcípnutí a fertig. Klidně se tak dá do mrtě vymlátit baterka a stejně k ničemu nedojde. Pomůže jedině VAG (diagnostika přes PC a OBDE rozhraní) a zjistit, jestli v autě je nebo není "immo" a zda je s ním spárovaný klíček. Ty čipy u felin měly velkou náchylnost na poškození nárazem, doslova stačilo upustit klíček od pasu na zem a čip se poškodil = auto následně nenastartovalo. Přitom s náhradním klíčem šlo vše bez problémů...

Zažil jsem několik případů této závady, dokonce jsem jednou vezl nešťastníka asi 80km daleko pro náhradní klíč - měl ho samozřejmě doma v šuplíku a autem byl u nás v podniku... Svazek klíčů od auta mu upadl na vyasfaltovaném dvoře, on ho sebral a nic nenasvědčovalo nějakým problémům - ty přišly až večer, když chtěl natočit svoji felinu "praktik" a odjet domů. Startér točil co mu síly stačily, ale motor ani prd. Vytřískal baterku, roztažení lanem nepomohlo, poradil až známý, co má autodílničku přes ulici - vzal počítač, auto "napíchnul" a prohlásil, že "immo nevidí klíč". A protože byl pátek večer a klíč by se ve značkovém servise dal splašit nejdřív v pondělí, sedlal se náš služebák, baterka z praktika šla na naši podnikovou nabíječku a frčelo se pro náhradní klíče. Po návratu s náhradním klíčem feli naprosto bez problému bafla na první otočení ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2011, 22:38    Předmět: Citovat

Díky za osvětlení téhle problematiky.Jsem v tom trošku zaostalý,ale nyní mám trošku jasno.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 6024
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2011, 11:12    Předmět: Citovat

U Renaultu je to podobne? Ď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
soucek



Založen: Mar 24, 2005
Příspěvky: 657

PříspěvekZaslal: po září 07 2015, 11:28    Předmět: Citovat

Využiji toto vlákno k mému dotazu. Chtěl bych přehodit čipnutou řídící jednotku z 1.3MPI r.v.96 do Felicie M98 ale už s ABS a dvěma airbagy a servem řízení. K původní ŘJ mám funkční imobilizer se dvěma klíčky i s pinem na přívěsku. Od novější mám dva funkční klíčky ale bez pinu. Vyřešil bych to tedy přehozením imobilizeru a čipy v klíčkách. Ovšem nevím, jak postupovat dále s přizpůsobením ABS a airbagů, když je stará Felda neměla. Diagnostický kabel s VAGem mám, už jsem s nim několikrát na autech něco nastavoval. Děkuji za nějaký praktický postup.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund