To processor: ten setrvák by byl za převodovkou, takže je potřeba započítat převodový poměr. Na 1. rychlostním stupni je převod 4.22*3,9. Při 3000ot/min je na kole 3,12 ot/sek. Pak vychází energie setrváku 60kg 0,30m na 1,6kJ.
Při měření na 4. převodovém, kde je převod 4,22*0,93, vyjde větší rozsah otáček na kole při stejném rozsahu otáček motoru, což bude pro měření výhodnější.
To Zaky:
Zaujalo. Prosím více info o měření. Jak jste dělali skok v plynu, čím logovali/odečítali otáčky, jak dlouho trvala akcelerace (řádově).
Naposledy upravil kulikus dne ne listopad 27 2011, 11:41, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: ne listopad 27 2011, 12:11 Předmět:
Otáčky motoru se snímaly kapacitní sondou z z kabelu od cívky k rozdělovači, tzn. 2 pulsy na otáčku. Měřily se časy mezi pulsy (z nichž se vypočte zrychlení), nějakým atmelem. Ten posílal naměřené časy přes UART do PC. Data se pak přechroupala v Excelu. Dat je překvapivě málo, možná jen za nějakých 100 otáček motoru, to si ale už přesně nevzpomenu. Měřilo se tak, že obsluha odpálila tlačítkem start měření a rychle sešlápla plyn naplno. Problém je, že je třeba znát moment setrvačnosti motoru (je to konstanta), jinak se dá měřit jen relativně. Více třeba tady: patak-smad.ic.cz/diagnostika/vykon-algoritmy04.doc
Michal
To processor: Na klikovce jsou větší otáčky což je výhodné pro metodu měření, ale musel bych rozebrat motor a ani nevým, je-li tam vhodné místo pro montáž přídavného setrváku. Na kole to je elegantně jednoduché.
Možná přidělat setrvák místo alternátoru... Ale přineslo by to komplikace se strartováním. Startér by to nemusel roztočit.
To Zaky: Nemám s měřením průtoku zkušenost. V čem je zádrhel?
Na jeden vstřik paliva mi vychází 0,16 ml při 7,5l/100km a 5. rychlostním stupni (převod 7:2 a obvod kola 1,885m). Minuta při 1000ot vycucne 40ml, při 3000ot to je 121 ml tj. cca 2ml/s.
Když nastavím plyn a budu počítat otáčky klikovky po jednu minutu, budu znát počet vstřiků. Z úbytku v odměrném válci určím spotřebu a dopočítám spotřebu na vstřik.
Vlastně bych takhle mohl měřit otáčky s přívodem a pez přívodu obohacující složky v sání. Pokud platí proklamované vlastnosti, měly by otáčky stoupnout po přivedení plynu. Lze z rozdílu otáček dopočítat nárůst výkonu nebou jiného parametru motoru?
To procesor: rozumím správně že po zablokovaní kola se zvýší otáčky toho druhého 2x?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32208 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 27 2011, 18:55 Předmět:
Nesmyslná argumentace - 1 vstřik je u Š120 nesmysl, když je to karbec. To platí u fáčka nebo feli se "stříkačkou". Ten volnoběh ale sedí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: po listopad 28 2011, 23:27 Předmět:
Vidíš tu spoustu důvodů, proč je tvá úloha značně složitá. Jestli se do toho chceš opravdu pustit, tzn. máš kde, čas, prostředky a znalosti na pořízení či výrobu nutného vybavení, hraj si nejdřív s tím motorem ve smyslu, že ho zkusíš dostat do jeho optima, tzn. bude vše chodit tak, jak nejlépe může v původním stavu. Na tom se hodně naučíš, pak si alespoň vyměň zapalování za favoriťácké bezkontaktní, uvidíš, jak se vlivem správného časování motor dramaticky vylepší, kontaktní zapalování pálí otáčku od otáčky plus mínus autobus. Až pak zkus přidávat něco do sání, přitom budeš patrně muset ale dostavovat karbec, jinak to lepší nejspíš nebude. Případně předělat na vstřikování a ladit palivové mapy, to už je ale zase úplně jiná liga. Good luck!
Michal
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 29 2011, 17:05 Předmět:
Rozdělovač se použije z Favorita (se snímací cívkou místo přerušovače), ale přestaví se do něj pružinky, závažíčka a podtlaková část ze 120, aby byla zachována charakteristika odstředivé i podtlakové regulace pro Š120, signál z cívky pak budí elektronický spínací modul, k němu se připojí indukční cívka Favorit (důležité, nenechávat tu původní) a její výstup normálně do rozdělovače. Předstih se musí nastavit a charakteristiky předstihu pak doladit stroboskopem. Studuj škoda techweb.
Michal
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.